Articol de Marian Din - Publicat marti, 09 iulie 2024 14:16 / Actualizat marti, 09 iulie 2024 14:23
Ampere, compania fondată de Renault pentru a se ocupa de dezvoltarea vehiculelor electrice, a anunțat un plan ambițios de integrare a tehnologiei LFP (Litiu Fier Fosfat) alături de NCM (Nichel Cobalt Mangan) în bateriile utilizate în prezent de Renault.
Ampere și LG Energy Solution s-au întâlnit luni, 1 Iulie, la sediul central Renault din Paris, unde au semnat un contract de colaborare pe o perioadă de 5 ani. În cadrul acestui contract LG Energy Solution va furniza baterii cu o capacitate totală de aproximativ 39GWh, acestă cantitate fiind suficientă pentru fabricarea a aproximativ 590.000 de vehicule electrice.
Ampere, compania fondată de Renault, a semnat un contract pe 5 ani cu un producător sud-coreean de baterii
Bateriile vor fi fabricate în fabrica LG Energy Solution din Polonia și vor alimenta următoarea generație de vehicule electrice de la Renault.
LG Energy Solution a precizat că bateriile LFP sunt mai puțin costisitoare decât bateriile NCM și au o structură chimică mai stabilă, asigurând competitivitatea în ceea ce privește costurile și siguranța.
„Acum, compania promovează aducerea unei valori excepționale pentru Ampere prin priceperea noastră tehnologică și a calității superioare”, a declarat Wonjoon Suh, vicepreședinte executiv și șef al diviziei Advanced Automotive Battery din cadrul LG Energy Solution.
„Am lucrat mână în mână cu LG Energy Solution pentru a înființa un lanț valoric integrat în Europa. Relațiile noastre pe termen lung ne-au permis să construim această soluție unică în ceea ce privește tehnologia și competitivitatea”, a declarat Francois Provost, Chief Procurement, Partnerships and Public Affairs Officer, Renault.
Ampere și LG au lucrat îndeaproape pentru a dezvolta tehnologia Cell-To-Pack
Ampere și LG Energy Solution au lucrat îndeaproape pentru a dezvolta tehnologia Cell-To-Pack pentru bateriile de tip „pouch”. Această asociere are rolul de a îmbunătăți autonomia vehiculelor electrice prin integrarea mai multor celule, funizând astfel mai multă energie și reducând în același timp costurile de producție al bateriilor.
Integrarea acestei tehnologii CTP va permite Grupului Renault să scadă costul bateriilor pentru vehiculele sale electrice cu aproximativ 20%, începând cu anul 2026.
Bateriile LFP vor fi furnizate de către CATL de la fabrica din Ungaria, în timp ce celulele LFP și cele NMC vor fi oferite de către LG Energy Solution din Polonia. Pachetele de baterii pentru vehiculele electrice ale Grupului Renault sunt asamblate la Ampere ElectriCity din Douai, Franța.