Articol de GSP - Publicat marti, 18 septembrie 2007 00:00
Spre finalul carierei modelului 206, Peugeot arunca pe piata prima versiune sedan a acestuia. Se numeste, simplu, 206 Sedan si este fabricat in Iran. Este, practic, un 206 caruia i s-a adaugat un portbagaj. Poate fi comparat cu Renault Symbol, ambele masini fiind dezvoltate plecind de la versiunea hatchback. De aceea, in ambele cazuri, designul e discutabil: se vede ca intentia initiala a designerului nu a fost de a realiza un sedan. Cu toate acestea, pe piata romaneasca, Renault Symbol este un succes. Asa cum poate deveni si 206 Sedan.
Ultimul venit
Cu ce argumente vine aceasta masina, sosita mult mai tirziu pe piata decit competitia? In primul rind, foloseste o platforma tehnica de succes, care si-a dovedit fiabilitatea in cei noua ani de productie. Posesorii de 206 hatchback vor constata ca nu exista nici o diferenta intre interiorul masinii lor si cel al lui 206 Sedan: aceeasi plansa de bord, acelasi tip de scaune si aproape acelasi nivel de finisare. O veste mai putin buna este ca ampatamentul nu a crescut, astfel ca pasagerii din spate nu stau la fel de bine ca intr-un Logan, de exemplu. In schimb, portbagajul este mai mare cu 140 litri decit la 206 hatchback.
Doar benzina
In Romania, 206 Sedan este disponibil doar cu o motorizare, de 1,4 litri si 75 cai-putere, pe benzina. Un motor care ofera un bun raport performanta/consum, dar care este penalizat de cutia de viteze imprecisa. Fara indoiala, lipsa diesel-ului este un dezavantaj, insa un astfel de motor ar fi ridicat si mai mult pretul masinii. Totusi, dotarea standard este generoasa: geamuri electrice fata, aer conditionat, radio CD cu comanda linga volan, airbag sofer si pasager, inchidere centralizata. ABS-ul este standard doar la echiparea Plus, care costa 11.235 euro.
Bomba lui Audi
Audi a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt noul Audi RS 6 Avant (foto), masina care va fi insa lansata in luna aprilie, anul viitor. Va fi echipata cu un motor V10 cu injectie directa benzina FSI si doua turbocompresoare. Tractiunea integrala este in permanenta. Puterea maxima este de 580 CP si un cuplu maxim de 650 Nm.
Noua Mazda 6
Mazda 6 a putut fi deja admirata in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Una dintre noutatile acestei versiuni este motorul de 2,5 litri pe benzina ce dezvolta 170 de cai-putere. Designul este trendy, iar confortul a fost imbunatatit prin sistemul Mazda Karakuri, care permite plierea banchetei din spate prin actionarea unui singur dispozitiv. Noua Mazda 6 are in dotare sistemul de faruri adaptabile (AFS), senzori de parcare, cimp vizual extins, tetiere cu actionare activa, pedale de frina si de ambreiaj deformabile si masuri extinse de protectie pentru pietoni.
“Colin McRae a fost o legenda”
"Colin McRae va ramine in amintirea tuturor ca o adevarata legenda a sportului", a declarat David Richards, boss-ul Prodrive (care conduce Subaru World Rally Team, echipa la care McRae a cunoscut cele mai mari succese). “Ari Vatanen m-a sunat in timp ce eram in drum spre Spa-Francorchamps ca sa-mi spuna, a spus Richards pentru autosport.com. Britanicul considera ironic faptul ca McRae a pierit intr-un accident de elicopter dupa ce a scapat fara rani grave din multe accidente serioase in raliuri.
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat