Articol de GSP - Publicat vineri, 05 martie 2010 00:00
SUV-ul Daciei reprezintă un pas imens pentru constructor. Poziţionarea low-cost are însă şi unele neajunsuri
Primul SUV din istoria constructorului de la Mioveni are toate premisele să rescrie istoria modelelor "4x4". Preţul de pornire fără concurenţă al Duster-ului cu tracţiune integrală, de 12.300 de euro (TVA inclus), îi va pune pe mulţi pe gînduri, dacă avem în vedere că, la banii aceştia, nu găseşti pe piaţă decît cel mult o compactă sau o maşină cu arhitectură de off-roader.
Sistemul "4x4" face diferenţa, chiar dacă ajută mai mult în lupta, urbană sau extraurbană, cu noroiul şi zăpada! Nu vă aşteptaţi ca Duster-ul să aibă abilităţile unui Freelander II dar, dacă avem în vedere garda la sol de 210 mm, unghiurile de atac (30 de grade) şi degajare (36 de grade), precum şi "integrala" de sorginte Nissan, SUV-ul românesc s-ar putea să nu dezamăgească în teren. Râmîne de văzut la drive-test! Iar spaţiul şi confortul oferite nu prea au nici ele egal.
Clapetă imensă
E clar că Duster-ul a făcut un uriaş pas înainte din punct de vedere al designului . Cu toate acestea însă, nu pot fi trecute cu vederea cîteva aspecte. Capacul buşonului de alimentare e aproape cît cel al unui laptop de 13 inch. La Duster-ul "4x2" lipseşte locul pentru roata de rezervă!
Fără aer condiţionat la versiunea de bază
Cel mai ieftin Duster, cel de 10.500 de euro, nu are aer condiţionat şi nici nu se poate pune ca opţiune. Mai mult, nici versiunea următoare, "Ambiance", nu dispune de AC, clientul fiind nevoit să scoată din buzunar încă 750 de euro. Rezultatul: cel mai ieftin Duster cu AC ajunge la 11.750 de euro, în variantă "4x2", şi la 13.500 de euro, în cazul celui "4x4". Iar sistemul de control al stabilităţii (ESP), care îl înglobează şi pe cel antipatinaj (ASR), costă şi el 250 de euro în plus şi nu se poate pune decît pe modelul cu motor diesel 1.5 dCi,110 CP.
Metehne din trecut
Orice ar face, se pare că cei de la Dacia au rămas blocaţi într-o buclă temporală ce îşi are originea pe vremea Novei. Butoanele pentru comanda sistemelor de ventilaţie şi de aer condiţionat seamănă cu nişte robineţi. Cele pentru comanda geamurilor electrice spate sînt tot pe podea, între scaunele faţă. "Piesa de rezistenţă" rămîne comutatorul pentru reglarea farurilor. Are aceeaşi formă şi merge la fel ca la Berlină.
13.500 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster "4x4" cu aer condiţionat
17.250 de euro (TVA inclus) trebuie să scoateţi din buzunar pentru un Duster full-option: piele, sistem antipatinaj (ASR), 4 airbag-uri, geamuri electrice faţă/spate şi altele
SUV-ul Daciei reprezintă un pas imens pentru constructor. Poziţionarea low-cost are însă şi unele neajunsuri
Primul SUV din istoria constructorului de la Mioveni are toate premisele să rescrie istoria modelelor "4x4". Preţul de pornire fără concurenţă al Duster-ului cu tracţiune integrală, de 12.300 de euro (TVA inclus), îi va pune pe mulţi pe gînduri, dacă avem în vedere că, la banii aceştia, nu găseşti pe piaţă decît cel mult o compactă sau o maşină cu arhitectură de off-roader.
Sistemul "4x4" face diferenţa, chiar dacă ajută mai mult în lupta, urbană sau extraurbană, cu noroiul şi zăpada! Nu vă aşteptaţi ca Duster-ul să aibă abilităţile unui Freelander II dar, dacă avem în vedere garda la sol de 210 mm, unghiurile de atac (30 de grade) şi degajare (36 de grade), precum şi "integrala" de sorginte Nissan, SUV-ul românesc s-ar putea să nu dezamăgească în teren. Râmîne de văzut la drive-test! Iar spaţiul şi confortul oferite nu prea au nici ele egal.
Clapetă imensă
E clar că Duster-ul a făcut un uriaş pas înainte din punct de vedere al designului . Cu toate acestea însă, nu pot fi trecute cu vederea cîteva aspecte. Capacul buşonului de alimentare e aproape cît cel al unui laptop de 13 inch. La Duster-ul "4x2" lipseşte locul pentru roata de rezervă!
Fără aer condiţionat la versiunea de bază
Cel mai ieftin Duster, cel de 10.500 de euro, nu are aer condiţionat şi nici nu se poate pune ca opţiune. Mai mult, nici versiunea următoare, "Ambiance", nu dispune de AC, clientul fiind nevoit să scoată din buzunar încă 750 de euro. Rezultatul: cel mai ieftin Duster cu AC ajunge la 11.750 de euro, în variantă "4x2", şi la 13.500 de euro, în cazul celui "4x4". Iar sistemul de control al stabilităţii (ESP), care îl înglobează şi pe cel antipatinaj (ASR), costă şi el 250 de euro în plus şi nu se poate pune decît pe modelul cu motor diesel 1.5 dCi,110 CP.
Metehne din trecut
Orice ar face, se pare că cei de la Dacia au rămas blocaţi într-o buclă temporală ce îşi are originea pe vremea Novei. Butoanele pentru comanda sistemelor de ventilaţie şi de aer condiţionat seamănă cu nişte robineţi. Cele pentru comanda geamurilor electrice spate sînt tot pe podea, între scaunele faţă. "Piesa de rezistenţă" rămîne comutatorul pentru reglarea farurilor. Are aceeaşi formă şi merge la fel ca la Berlină.
13.500 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster "4x4" cu aer condiţionat
17.250 de euro (TVA inclus) trebuie să scoateţi din buzunar pentru un Duster full-option: piele, sistem antipatinaj (ASR), 4 airbag-uri, geamuri electrice faţă/spate şi altele