Articol de GSP - Publicat luni, 19 iulie 2010 00:00
BMW-ul 318d mizează pe eleganţa, rafinamentul şi plăcerea condusului, tipice constructorului bavarez, în contextul unui consum redus de carburant, datorat tehnologiei de ultimă oră înglobate. Nici performenţele nu sînt însă de neglijat
Pînă nu demult, cînd vorbeam despre BMW, puneam în primul rînd accentul pe performanţele de top, ce pot genera adrenalină şi la simpla lectură a unui text. În contextul economic actual însă, ordinea priorităţilor pare să se schimbe. Chiar şi în segmentul premium!
Iar BMW a intuit această mişcare, tehnologia înglobată de modelele dezvoltate în cadrul "programului" EfficientDynamics favorizînd obţinerea de performanţe cu un consum redus de carburant. Concret, BMW-ul 318d este elegant, rafinat şi are prestanţa unei bavareze adevărate, dar nu uimeşte asistenţa cu acceleraţii fulminante sau reprize uluitoare. Cei 143 CP ai motorului de 1.995 cmc se mişcă bine, pentru cei care nu pun accentul pe sportivitate. Iar ţinuta de drum este impecabilă, nimic de zis. Maşina "citeşte" drumu foarte bine şi, în ciuda suspensiilor ferme, denivelările sau gropile din carosabil nu îţi fac viaţa un coşmar.
"Asul din mînecă" îl constituie însă consumul de carburant, extrem de prietenos cu buzunarul şoferului! Iar cutia de viteze în şase trepte este o adevărată plăcere. Deşi etajarea nu favorizează un start fulminant, în mers se pot obţine reprize demne de invidiat dacă şti că sub capotă nu nechează decît 143 CP.
31.475 euro (TVA inclus) este preţul de bază al unui BMW 318d, cu transmisie manuală
Adversari
Audi A4
Volvo S40
Mercedes C-Klasse
Plusuri. Consum & ţinută
Apetitul scăzut pentru carburant este principalul atu al 318d-ului. Deşi consumul mixt anunţat de constructor (4.5 l/100 km) ar putea părea imposibil de atins, nu este chiar aşa. Merită încercat! Pînă atunci însă, trebuie menţionat că pe ruta Bucureşti-Constanţa şi retur, cu autostrada parcursă cu viteze de 150-180 km/h, computerul de bord nu a afişat decît un consum de 5.6-5.7 l/100 km. Un alt plus al Seriei 3 este poziţia la volan. Deşi maşina nu avea scaune profilate sport, suportul lateral a fost bun. Iar reglajele sînt atît de fine, încît nu ai cum să nu-ţi găseşti setările ideale (şi pentru scaun, şi pentru volan).
Un alt atu îl reprezintă ţinuta de drum. La viteze mari, maşina pare că se lipeşte de asfalt. Iar virajele pot fi abordate în fortă, fără emoţii. Oricum, dacă lucrurile se precipită, DTC-ul (controlul dinamic al tracţiunii), intervine prompt!
Minusuri. Vibraţii de diesel
320d-ul şi 330d-ul nu suferă de vibraţii. Maşina testată însă, da. Să fi fost o întîmplare? Să fi fost din cauza motorinei "made in Romania"? Greu de spus. Cert este că, la ralanti, 318d-ul transmitea un "zumzăit" atît prin coloana de direcţie, cît şi prin intermediul levierului cutiei de viteze. Nu era extrem de deranjant, dar era. Şi cum vorbim de clasa premium, acest lucru aduce bile negre.
BMW-ul 318d mizează pe eleganţa, rafinamentul şi plăcerea condusului, tipice constructorului bavarez, în contextul unui consum redus de carburant, datorat tehnologiei de ultimă oră înglobate. Nici performenţele nu sînt însă de neglijat
Pînă nu demult, cînd vorbeam despre BMW, puneam în primul rînd accentul pe performanţele de top, ce pot genera adrenalină şi la simpla lectură a unui text. În contextul economic actual însă, ordinea priorităţilor pare să se schimbe. Chiar şi în segmentul premium!
Iar BMW a intuit această mişcare, tehnologia înglobată de modelele dezvoltate în cadrul "programului" EfficientDynamics favorizînd obţinerea de performanţe cu un consum redus de carburant. Concret, BMW-ul 318d este elegant, rafinat şi are prestanţa unei bavareze adevărate, dar nu uimeşte asistenţa cu acceleraţii fulminante sau reprize uluitoare. Cei 143 CP ai motorului de 1.995 cmc se mişcă bine, pentru cei care nu pun accentul pe sportivitate. Iar ţinuta de drum este impecabilă, nimic de zis. Maşina "citeşte" drumu foarte bine şi, în ciuda suspensiilor ferme, denivelările sau gropile din carosabil nu îţi fac viaţa un coşmar.
"Asul din mînecă" îl constituie însă consumul de carburant, extrem de prietenos cu buzunarul şoferului! Iar cutia de viteze în şase trepte este o adevărată plăcere. Deşi etajarea nu favorizează un start fulminant, în mers se pot obţine reprize demne de invidiat dacă şti că sub capotă nu nechează decît 143 CP.
31.475 euro (TVA inclus) este preţul de bază al unui BMW 318d, cu transmisie manuală
Adversari
Audi A4
Volvo S40
Mercedes C-Klasse
Plusuri. Consum & ţinută
Apetitul scăzut pentru carburant este principalul atu al 318d-ului. Deşi consumul mixt anunţat de constructor (4.5 l/100 km) ar putea părea imposibil de atins, nu este chiar aşa. Merită încercat! Pînă atunci însă, trebuie menţionat că pe ruta Bucureşti-Constanţa şi retur, cu autostrada parcursă cu viteze de 150-180 km/h, computerul de bord nu a afişat decît un consum de 5.6-5.7 l/100 km. Un alt plus al Seriei 3 este poziţia la volan. Deşi maşina nu avea scaune profilate sport, suportul lateral a fost bun. Iar reglajele sînt atît de fine, încît nu ai cum să nu-ţi găseşti setările ideale (şi pentru scaun, şi pentru volan).
Un alt atu îl reprezintă ţinuta de drum. La viteze mari, maşina pare că se lipeşte de asfalt. Iar virajele pot fi abordate în fortă, fără emoţii. Oricum, dacă lucrurile se precipită, DTC-ul (controlul dinamic al tracţiunii), intervine prompt!
Minusuri. Vibraţii de diesel
320d-ul şi 330d-ul nu suferă de vibraţii. Maşina testată însă, da. Să fi fost o întîmplare? Să fi fost din cauza motorinei "made in Romania"? Greu de spus. Cert este că, la ralanti, 318d-ul transmitea un "zumzăit" atît prin coloana de direcţie, cît şi prin intermediul levierului cutiei de viteze. Nu era extrem de deranjant, dar era. Şi cum vorbim de clasa premium, acest lucru aduce bile negre.