Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 14 aprilie 2011 00:00 / Actualizat joi, 14 aprilie 2011 13:44
Bolovani în toată regula, apă adîncă de 1,2 metri, pante de 60%, 70% şi chiar 80% înclinare, gropi adînci de un metru pline cu noroi, gropi pline cu apă în care erau ascunse adevărate cratere. Acesta a fost scenariul pus la cale de către cei de la Mercedes-Benz Truck pentru o demonstraţie în care actorii principali au fost modele Unimog şi Zetros.
Un off-road extrem desfăşurat pe un traseu special amenajat pe care cele două camioane l-au făcut într-un mod spectaculos. Unimog, care, la prima vedere, arată ca o jucărie pentru oamenii mari, a deschis demonstraţia. A urmat Zetros, fratele mai mare al Unimog-ului, un camion off-road veritabil şi deosebit de puternic. Momentul zero a fost panta de 80% pe care Zetros a urcat-o. E adevărat, nu de la prima încercare. Camionul s-a supărat după prima ratare, dovedind-o apoi fără probleme panta. Din interior, din cabina Mercedesului, te simţi ca într-o rachetă, gata de lansare pe orbită. Cerul este mult mai aproape cînd urci această pantă de 80%!
Mercedes-Benz Unimog
A început fabricarea lui după terminarea celui de-al doilea război mondial. Este indestructibil şi bun la toate, descurcîndu-se în cele mai dificile condiţii, inclusiv pe terenurile extrem de accidentate. Poate tracta trenurile de marfă! Este prevăzut cu puncte de fixare pentru un număr mare de echipamente. Unimog dispune de tracţiune integrală cu diferenţial blocabil pe ambele punţi. Beneficiază şi de sistemul de control al presiunii în pneuri- Tire Control. Are o capacitate de deplasare pe suprafeţe inundate cu adâncimi de până la 1,20 m. Este disponibil în două variante de putere: 4.2 litri, 177 CP şi 4.8 litri, 218 CP, ambele motoare fiind Euro 5.
Preţul de pornire pentru Unimog U4000 este de 125.000 de euro (configuraţie medie)
Mercedes-Benz Zetros
Este un camion off-road deosebit de puternic. A fost proiectat pentru utilizare în condiţii extreme pe orice tip de teren. Are tracţiune integrală, iar motorul este montat în faţa cabinei. Zetros este foarte bun în operaţiunile de intervenţie pentru stingerea incendiilor. Poate ajunge în locuri greu accesibile, fiind folosit în cazurile unde există sinistraţi pentru a ale transporta acestora ajutoare.
Masa maximă admisă pentru Zetros în cazul versiunii cu două punţi este de 16-18 tone, iar în cazul variantei cu trei punţi, aceasta este de 25-27 de tone.
Zetros se fabrică la Worth, în Germania şi oferă o motorizare de 7.2 litri, 6 clindrii în linie, 326 CP. Cuplul maxim este de 1.300 Nm disponibil între 1.200 şi 1.600 rotaţii pe minut.