Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 24 mai 2011 00:00 / Actualizat luni, 23 mai 2011 22:11
Noul Ford Focus şi-a pierdut din caracterul său sportiv. A evoluat însă mult în ceea ce priveşte tehnologia de ultimă generaţie
Istoria lui Ford Focus a început în 1998, o dată cu ieşirea din scenă a modelului Escort. Dintotdeauna, Focus, care face parte din clasa compactă, a fost pe placul românilor. La început pentru caracterul său sportiv. Acum, americanii au schimbat un pic registrul. Noul Ford Focus, lansat în această primăvară în România, e altfel. Extrem de tehnologizat, chiar peste clasa sa, cu un consum mic şi cu echipări bogate.
1.6 TDCI, 115 CP, 270 Nm, transmisie manuală, echiparea de top Titanium. Diesel. Asta înseamnă că te aştepţi la un pic de zgomot dinspre capotă. Focus-ul e silenţios, iar cei de la Ford spun că este cel mai tăcut din clasa sa. Motorul nu este sportiv. Vrei mai multă putere, Focus are pregătite şi alte versiuni. 1.6 este un motor cu dedicaţie clară pentru un consum mic. Contribuie şi sistemul "Start@ Stop", extrem de eficient atunci cînd circuli în aglomeraţiile urbane. Cifrele consumului provoacă dureri de cap rivalilor din clasă: 4,2 l/100 km (mixt), 5,1 l/100 km (oraş) şi 3,7 l/100 km (extraurban). Cu un mers normal, deci fără excese, a rezultat un consum extraurban de 5,9 l/100 km.
Suspensia este mai confortabilă în comparaţie cu modelul anterior. Se stă bine în scaunele noului Focus, iar cei aflaţi în spate nu se pot plînge de nimic.
16.000 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Ford Focus 1.6 105 CP, benzină, 5 uşi
Plusuri. Tehnologie de ultimă generaţie
Noul Focus are parbrizul încălzit, unic în clasa sa. În cadrul dotărilor exclusive, maşina are o cameră video montată pe parbriz. Aceasta poate recunoaşte semnele de circulaţie rotunde (limitări de viteză, depăşirea interzisă).
Lane Keeping Aid este un sistem care mişcă singur volanul în cazul în care şoferul intră pe altă bandă de circulaţie fără să semnalizeze. În afara camerei există nişte senzori care monitorizează tot ce se întîmplă la 10 metri în faţa Focus-ului. Dacă viteza este sub 15 km/h, maşina opreşte fără probleme. Sistemul este valabil pînă la o viteză de 30 km/h. În rest, Bluetooth, USB, Voice Control, card SD cu navigaţie. Ford Easy Fuel ajută şoferul să nu încurce borcanele atunci cînd alimentează rezervorul cu motorină, dar maşina este pe benzină sau invers. Sistem de alimentare fără capac care face diferenţa între duzele pompelor de alimentare.
Minusuri. Nu are un fund atrăgător
Faptul că noul Focus nu mai este o maşină cu pronunţate accente sportive i-ar putea nemulţumi pe unii dintre fanii acestui model. Nici designul părţii din spate nu a atras toate simpatiile, stopurile fiind prelungite prea mult pe aripile spate.