Articol de Oana Duşmănescu - Publicat marti, 09 octombrie 2012 00:00 / Actualizat luni, 08 octombrie 2012 18:48
Ideea campaniei a fost una nouă şi originală: brandurile participante şi-au scurtat spoturile publicitare cu o secundă, iar contravaloarea acesteia a fost donată Fundaţiei Mihai Neşu.
Săptămîna trecută, oraşul sloven Portoroz a găzduit, ca în fiecare an, Golden Drum International Advertising Festival. Agenţia Leo Burnett & Target a fost răsplătită cu primit premiul suprem la categoria "W Innovative Campaigns". Campania pentru care agenţia din România a cules aceşti lauri se numeşte "Secundă-viaţă", în traducere liberă strîngerea de fonduri pentru Fundaţia Mihai Neşu, demarată la iniţiativa Gazetei Sporturilor.
Conceptul campaniei "Secundă-viaţă" se diferenţiază de celelalte strîngeri de fonduri prin mecanismul găsit şi dezvoltat de Leo Burnett & Target. Cîteva branduri au acceptat să-şi scurteze spoturile publicitare cu o secundă, iar contravaloarea acestei secunde preţioase a fost donată în conturile Fundaţiei Mihai Neşu.
"Am spus de la început că vreau să fac ceva serios şi mă ţin de cuvînt. Banii vor fi direcţionaţi în primul rînd către copii români cu handicap ca să tindă către o viaţă cît e posibil normală, aşa cum eu văd în Olanda", spunea Mihai Neşu la începutul campaniei.
Pînă acum, spoturile brandurilor Gazeta Sporturilor, Axa Asigurări au fost scurtate cu o secundă şi marcate cu logo-ul campaniei "Secundă-viaţă", iar lista companiilor care intenţionează să se alăture campaniei se poate mări din această toamnă.
Pentru copiii bolnavi
Mihai Neşu a decis să înfiinţeze fundaţia care îi poartă numele după ce, pe 10 mai 2011, a avut la un antrenament de-al echipei sale, FC Utrecht, accidentul care l-a lăsat paralizat de la gît în jos. Şi-a dorit să ajute şi proiectul său umanitar îi vizează pe copiii cu handicap din România. În prezent, Neşu se află în California, unde urmează un program de recuperare.
"Secundă-viaţă" va schimba felul în care publicitatea se implică în vieţile oamenilor. Mă bucur enorm că reuşim să ajutăm cauza lui Mihai Neşu şi că o idee românească este recunoscută şi apreciată şi la nivel internaţional" (Victor Stroe, Leo Burnett)
81% dintre români au vizionat deja spoturile din campania "Secundă-viaţă"
Firul unei idei cîştigătoare
- Gazeta Sporturilor a hotărît să-l sprijine pe Mihai Neşu la strîngerea banilor pentru fundaţia sa, care are scop ajutarea copiilor cu handicap din România
- Cum uneori costurile media folosite pentru a face mai cunoscută o cauză sînt uneori mai mari decît fondurile adunate pentru cauză în sine, Leo Burnett & Target a căutat o soluţia în sfera bugetelor media.
- Diferenţa dintre o reclamă de 30 de secunde şi una de 29 de secunde este imperceptibilă pentru telespectator. 29 de secunde de spot costă cu 3,33% mai puţin
- 3,33% nu pare ceva impresionant, dar, raportat la piaţa TV din România, devine ceva important
- spoturile brandurilor care au acceptat să participe la campania Secundă-Viaţă sînt marcate cu logo-ul acestei campaniiâ
Golden Drum pentru Innovative Campaign
Client: Gazeta Sporturilor
Agenţie: Leo Burnett & Target România
Art Director: Liviu Toader, Zoltan Fulop, Florina Moisi
Copywriter: Irina Becher
Creative Director: Carmen Tiderle, Tudor Cuciuc, Victor Stroe
Account Director / Manager: Diana Onesa Alexa
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”