SPORTURI  »  AUTO  »  FORMULA 1

VIDEO S-a schimbat Formula 1! » Începe Marele Circ: schimbări importante în regulamentul tehnic şi sportiv

Lewis Hamilton va avea la dispoziţie 4 sesiuni de teste de cîte două zile în timpul sezonului, pe circuite incluse în calendar. Una dintre cele opt zile de teste trebuie dedicată dezvoltării pneurilor. +2   FOTO
Lewis Hamilton va avea la dispoziţie 4 sesiuni de teste de cîte două zile în timpul sezonului, pe circuite incluse în calendar. Una dintre cele opt zile de teste trebuie dedicată dezvoltării pneurilor.

Articol de - Publicat sambata, 15 martie 2014 00:00 / Actualizat sambata, 15 martie 2014 09:04

Mîine va debuta în Australia noul sezon din Marele Circ, unul special pentru că FIA a schimbat extrem de multe, atît în regulamentul tehnic, cît şi în cel sportiv.

Noile motoare turbo V6 de 1.6 litri este cea mai importantă noutate pentru noul sezon din Formula 1. Dublarea numărului de puncte acordate pentru ultima cursă, o altă nouă regulă, a generat numeroase comentarii.

Cum ar fi ca unul dintre piloţi să se chinuie tot sezonul pentru titlul mondial, cu un ecart de 49 de puncte faţă de locul doi înaintea ultimei curse a anului, iar la Abu Dhabi să abandoneze din cauză că un alt monopost a intrat în el?

Iar rivalul său la titlul mondial să obţină în final cele 50 puncte puse în joc pentru primul loc, în condiţiile în care pînă atunci o victorie într-un Grand Prix era recompensată cu 25 de puncte.

Suspendarea din curse prin puncte de penalizare, o altă "inginerie" marca FIA. În situaţia infracţiunilor minore făcute în timpul unei curse, pilotul poate primi o penalizare de cinci secunde. Aceasta intră în vigoare înainte de următoarea intrare la boxe pentru schimbul pneurilor.

Asta nu e nimic! Pentru alte infracţiuni, piloţii vor primi puncte de penalizare pe superlicenţă, iar la acumularea a 12 puncte vor fi suspendaţi pentru următoarea cursă.

Partea cea mai haioasă vine acum: nu există o grilă de penalizare, deci nimic concret, totul fiind la latitudinea comisarilor de cursă.

Schimbări în regulamentul tehnic
- motorul turbo V6 de 1.6 litri este limitat prin regulament la 15.000 de rotaţii pe minut. Puterea motorului nu a fost comunicată oficial de cei trei constructori, însă se estimează că puterea maximă este de 750 CP, cu tot cu sistemul ERS care va genera 160 CP
- sistemul de recuperare a energiei - numele oficial al acestuia este Energy Recovery Systems (ERS) şi înlocuieşte vechiul KERS

ERS este alcătuit din două sisteme distincte:
● MGU-K (Motor Generator Unit - Kinetic) recuperează energie din căldura degajată de frîne
● MGU-H (Motor Generator Unit - Heat) recuperează energie din căldura generată de sistemul de evacuare, iar energia obţinută este transferată spre baterie

- cutia de viteze este dotată cu opt trepte, pentru prima oară în istoria Formulei 1
- masa minimă a monoposturilor a fost mărită de la 642 kg la 691 de kg din cauza creşterii masei unităţii de propulsie, care cîntăreşte în jur de 145 de kilograme

Schimbări în regulamentul sportiv
- sînt permise doar cinci unităţi de propulsie pe sezon. Unitatea de propulsie este alcătuită din şase părţi distincte: motorul cu combustie internă, MGU- K, MGU- H, unitatea de stocare a energiei, turbina şi unitatea electronică de control.
- fiecare pilot poate folosi cel mult cinci exemplare din fiecare componentă pe parcursul unui sezon, în orice combinaţie. După folosirea celor cinci unităţi permise, orice schimbare a unei componente individuale va duce la o penalizare de 10 poziţii pe grila de start
- şase curse consecutive pentru cutiile de viteze - un pilot trebuie să folosească cutiile de viteze timp de 6 Grand Prix-uri consecutive, în loc de cinci ca pînă acum. În caz contrar, acesta va fi penalizat cu cinci poziţii pe grila de start
- consumul limitat de carburant - cantitatea maximă de carburant pe care o poate folosi un pilot într-o cursă a fost limitată la numai 100 de kilograme (aproximativ 140 de litri)
- numere unice pentru piloţi - piloţii utilizează numere unice, fiecare avînd dreptul să le aleagă

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Superliga
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Imagini tari cu Dawa în vacanță » Incredibil unde a ales să se relaxeze! Gestul cu care i-a surprins pe locuitori
Superliga
Imagini tari cu Dawa în vacanță » Incredibil unde a ales să se relaxeze! Gestul cu care i-a surprins pe locuitori
Răsturnare de situație! Transferul #1 al Rapidului este în aer » Ce s-a întâmplat la negocieri: „Putem lua jumătate de milion de euro”
Superliga
Răsturnare de situație! Transferul #1 al Rapidului este în aer » Ce s-a întâmplat la negocieri: „Putem lua jumătate de milion de euro”

Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro

După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”


Comentarii (2)
schwartz69
schwartz69  •  17 Martie 2014, 07:16

stiam ca sunt limitati la 100kg/ora , nu pe cursa ...

blaustein
blaustein  •  15 Martie 2014, 12:51

+1 Bun articol!

Vezi toate comentariile (2)
Comentează