SPORTURI  »  AUTO  »  

Uimitor!

Articol de GSP - Publicat luni, 28 ianuarie 2008 00:00

Va prezentam cateva cifre uimitoare atinse in timpul unei curse de catre piloti la volanul monoposturilor de F1.

 

O masina de F1 este construita din 80,000 componente. Daca sunt asamblate in proportie de 99.9% corect, masina va avea 80 de greseli.

Un monopost de F1 accelareaza de la 0 la 160km/h si apoi franeaza pana la oprire in 4 secunde.

Un motor din F1 functioneaza timp de 2 ore, dupa care va ceda, pe cand unul de pe o masina normala functioneaza pentru zeci de ani.Acesta este compromisul pe care inginerii il fac pentru a atinge performantele unui monopost.

Un pilot din F1 slabeste in medie 4 kg dupa o cursa, ca efect al accelaratiei gravitationale si al temperaturilor ridicate la care este supus timp de 2 ore. In unele curbe pilotul suporta 6 G, iar la franare 5 G.

Cu 550kg o masina de F1 cantareste 50% din greutatea unui Mini.

Unele avioane pot decola la o viteza mult mai mica decat cea atinsa de un monopost de F1.

Fara apasarea aerodinamica, rotile din spate ale unei masini de F1 pot patina la peste 160km/h.

Intr-o cursa ca cea de la Monaco, apasarea aerodinamica provoaca destula aspiratie pentru a scoate capacele de canal.Inaintea cursei toate capacele sunt sudate pentru a prevenii accidentele.

Sistemele de alimentare cu carburant folosite in F1 pompeaza 12 litri de benzina pe secunda.In mai putin de 4 secunde se poate umple rezervorul unei masini de familie.Sistemul se foloseste si pe elicopterele militare din US.

Echipa poate schimba cauciucurile si alimenta masina in 3 secunde.Cu mult mai putin decat citirea acestei propozitii.

In timpul unei curse cauciucurile pierd 0,5 kg din greutate, acestea fiind proiectate pentru 90-120km.

Un cauciuc atinge temperatura optima de functionare intre 90 si 120 grade celsius.

Un sasiu este proiectat in 250.000 de ore de munca, si dureaza inca atat pentru a fi fabricat.

Pilotii schimba treptele intre 2,200 si 3,100 de ori in timpul unei curse.

Cand o masina de F1 franeaza, pilotul experimenteaza aceeasi deceleratie pe care o suporta un sofer normal intr-o masina ce loveste un zid de caramizi la o viteza de 300km/h.



Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Cum arată penthouse-ul lui Dennis Man din Arad, în care a investit salariul său la Parma pe o lună: „Și-a dorit mereu să fie discret”
Special
Cum arată penthouse-ul lui Dennis Man din Arad, în care a investit salariul său la Parma pe o lună: „Și-a dorit mereu să fie discret”
GSP.ro a vizitat balonul de care s-a plâns David Popovici: „Mi-ar fi rușine să-i aduc aici pe adversarii mei” » Imaginile surprinse la „Lia Manoliu”
Altele
GSP.ro a vizitat balonul de care s-a plâns David Popovici: „Mi-ar fi rușine să-i aduc aici pe adversarii mei” » Imaginile surprinse la „Lia Manoliu”
„A fost un idol și a câștigat milioane de euro, acum a rămas fără soție, fiică și dinți” » Sârbii scriu despre cazul fostului internațional român
Superliga
„A fost un idol și a câștigat milioane de euro, acum a rămas fără soție, fiică și dinți” » Sârbii scriu despre cazul fostului internațional român

Iată cu câți bani l-a convins Șucu să o refuze pe Dinamo și să vină la Rapid! Sume impresionante pentru Liga 1

„L-au dus de mână cu un violator, apoi l-au declarat nevinovat” » Una dintre cele mai șocante arestări din fotbalul românesc s-a încheiat tragic: mama lui a suferit un AVC, soția răpusă de cancer


Comentarii (26)
 •  08 Februarie 2008, 05:23

Da, articolul e plin de aberatii si informatii incorecte. Eu urmaresc F1 din 1989. Cu orele destinate contructiei unui motor, s-ar putea sa nu fie atat de pe langa, pentru ca se ia in cosiderare timpul necesar pentru constructia lui, dar timpul cumulat. O echipa face un lucru, alta face altceva si asa mai departe. Pentru constructia unui subansamblu sint necesare sa zicem 10 ore. In timpul asta, alta echipa face alt subansamblu, in 15 ore. In total sint 25 de ore, desi cronologic au trecut doar 15. Cum sint cateva sute care lucreaza la motor si cel putin McLaren in 2004 le facea muci la fiecare cursa aproape, in realitate cred ca nu le ia mai mult de cateva zile sa faca unul.

 •  06 Februarie 2008, 02:28

250 000 ore de munca???? un an are doar 8760

 •  04 Februarie 2008, 15:53

chestia cu schimbatul treptelor era pe timpul lui senna si prost...acum au butonul linga degetul mare... au dreptate cei care au scris inaintea mea ...cred ca mai degraba a citit undeva articolul... dar nu la citit bine...si din cite tin minte recordul cu schimbatul cauciucurilor si benzina este de 4 secunde si ceva inregistrat acum citva ani de ferrari...

Vezi toate comentariile (26)
Comentează