Articol de Dan Bâra - Publicat luni, 30 martie 2020 23:32
La începutul lui 2019, un articol publicat de The Guardian despre e-gaming trecea aproape neobservat. Un an mai târziu, textul respectiv pare să fi fost o mică profeție.
”O ligă pe care o pot deține: De ce fotbaliștii profesioniști semnează contracte cu starurile jocurilor video” se numea articolul semnat de Jack Needham. Jurnalistul englez scria că vedetele din fotbal investesc milioane în eSports deoarece aceasta e o afacere cel puțin înfloritoare. Printre numele mari ce au ales să își construiască echipe pentru jocurile video se numără Mesut Özil, Ruud Gullit, Christian Fuchs sau Mascherano.
Un singur joc online dă premii de 25 milioane de dolari
Un articol publicat în 2018 de cei de la World Economic Forum arăta că estimările pentru anul respectiv erau de 905 milioane de dolari în încasări și o audiență de 380 de milioane de oameni. Pentru 2019, revista Forbes raporta încasări de peste 1 miliard de dolari din eSports și o audiență de 443 de milioane de oameni pe întreg Globul. Aceeași Forbes estima pentru 2020 încasări de 1.4 miliarde de dolari și o audiență de peste 645 de milioane de oameni.
Ca o comparație, doar jocul Dota 2 are premii în valoare de 25 de milioane de dolari în acest an, o sumă aproximativ egală (sau chiar mai mare) cu cea pe care o primește câștigătoarea Europa League. Cu mențiunea că premiile pentru jocurile eSports cresc cu 42% pe an.