Articol de GSP - Publicat joi, 15 septembrie 2022 16:33 / Actualizat joi, 15 septembrie 2022 22:39
„Football Museum Bucharest”, un proiect fără precedent până acum în România, urmează să fie inaugurat în curând, într-o clădire restaurată din Centrul Vechi al Capitalei.
Primele piese de colecție care vin în Capitala noastră: tricourile purtate de Hagi și Maradona la Real Madrid și Barcelona vor fi expuse la Muzeul Fotbalului București, au anunțat inițiatorii acestui proiect.
„Tricoul «blanco» purtat de «Rege» în primul sezon la Real Madrid (1990-1991) și cel cu care Maradona a jucat în ultimul său sezon la Barcelona (1983-1984) vor reprezenta un «El Clasico» al colecției internaționale din Football Museum Bucharest”, se arată într-un comunicat.
«Filmul» integral al unei experiențe în premieră în Europa de Est va fi completat de tricourile altor mari jucători, printre care și dublul câștigător al Balonului de Aur - brazilianul Ronaldo, Lothar Matthaus sau Patrick Kluivert. Cât despre tricourile gloriilor fotbalului românesc – acestea sunt nelipsite: precum Dobrin, Lucescu sau Iordănescu.
Pe lângă aceste colecții din FMB, vizitatorii vor putea găsi și obiecte rare: fanioane care datează din 1948 până în prezent, povești captivante cum ar fi linia de produse pregătită de FC Barcelona pentru suporteri fiind siguri de triumful în fața Stelei la finala din 1986 a Cupei Campionilor, dar și multe alte lucruri.
- Comunicat „Football Museum Bucharest”
„E ceva în premieră pentru România”
„E ceva în premieră pentru România. Peste tot în Europa sunt asfel de muzee, e legat de tradiția fotbalistică a fiecărei țări. Clădirea e refăcută complet, restaurată, consolidată, n-a fost folosită deloc până acum”, spunea, în iunie, Romeo Bănică, directorul executiv al „Football Museum Bucharest, pentru Gazeta Sporturilor.
Costurile totale depășesc 1,2 milioane de euro, urmând ca suprafața muzeului să se întindă pe 1.500 mp și opt niveluri. Amplasat în Centrul Vechi al Capitalei, „Football Museum Bucharest” va găzdui colecții în premieră în România, experiențe interactive, spațiu de evenimente, fan-shop, bistro și cafenea.
Fondatorii, care-și doresc să transforme muzeul într-un punct de atracție al Bucureștiului, estimează că în anul inaugurării vor reuși să primească peste 100.000 de vizitatori.
Citește și alte știri de actualitate:
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”