Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat luni, 26 decembrie 2022 14:22 / Actualizat luni, 26 decembrie 2022 16:47
TVR, postul public de televiziune, e prezent în Top 10 audiențe din sport cu cinci transmisiuni sportive, toate de la CM din Qatar. Antena 1 completează ierarhia cu 3 meciuri ale naționalei, iar de ProTV, cu două meciuri din Conference League ale FCSB.
Audiența Televiziunii Române s-a dublat în noiembrie și decembrie față de lunile precedente. Salvarea a venit de la Campionatul Mondial de fotbal din Qatar. Chiar dacă România nu s-a calificat, românii și-au ocupat comod locurile în fața televizoarelor și au urmărit duelurile de cinci stele din Doha.
Argentina, locul 1 și locul 2
Cea mai bună audiență înregistrată în 2022, în ceea ce privește transmisiunile sportive, a fost înregistrată de cea mai tare finală din istoria turneelor mondiale. Duelul dintre Argentina și Franța, adjudecat de Messi în defavoarea lui Mbappe, a strâns în fața micilor ecrane, la nivel național, aproape trei milioane de români! Asta înseamnă că 36% din televizoarele deschise erau pe TVR.
Minutul de aur a fost înregistrat în momentul executării ultimului penalty, decisiv în atribuirea trofeului de campioană a lumii. Atunci, postul public număra 4,1 milioane de telespectatori!
24,08 milioanede telespectatori au urmărit în Franța finala CM cu Argentina, stabilindu-se un record istoric de audiență. Asta înseamnă că 81% dintre persoanele cu vârsta de peste 4 ani s-au uitat la televizor la finală
Podiumul este ocupat tot de TVR, postul public câștigând în 2022 inclusiv medaliile de argint și bronz prin confruntările Argentina-Croația și Franța-Maroc. Semifinala adjudecată cu scor de neprezentare de echipa lui Scaloni a făcut o audiență de 1.716.000 telespectatori, la nivel național. Iar cea de-a doua semifinală, Franța - Maroc, a obținut aproape aceleași cifre de audiență, cu doar 6.000 de telespectatori mai puțin.
România și FCSB
Top 5 este completat de ProTV, cu duelul european din Conference League al celor de la FCSB cu West Ham (1,7 milioane de telespectatori), dar și de întâlnirea echipei naționale a României cu Finlanda, din Giulești, meci transmis de Antena 1 și urmărit la nivel național de 1,64 milioane de români.
36,37 milioanede telespectatori au urmărit în Japonia meciul cu Costa Rica, depășind cu peste 10 milioane audiența incredibilei reveniri împotriva Germaniei în deschiderea turneului
TOP 10 AUDIENȚE LA NIVEL NAȚIONAL ÎN 2022
MECI | POST | TELESPECTATORI |
1. Argentina - Franța 3-3, 4-2 pen. | TVR 1 | 2.915.000 |
2. Argentina - Croația 3-0 | TVR 1 | 1.716.000 |
3. Franța - Maroc 2-0 | TVR 1 | 1.710.000 |
4. West Ham - FCSB 3-1 | ProTV | 1.708.000 |
5. România - Finlanda 1-0 | Antena 1 | 1.640.000 |
6. FCSB - Anderlecht 0-0 | ProTV | 1.628.000 |
7. Anglia - Franța 1-2 | TVR 1 | 1.453.000 |
8. Bosnia Herțegovina - România 1-0 | Antena 1 | 1.391.000 |
9. Finlanda - România 1-1 | Antena 1 | 1.377.000 |
10. Olanda - Argentina 2-2, 3-4 pen. | TVR 1 | 1.370.000 |
11,14 milioanede sud-coreeni au urmărit meciul cu Uruguay. Transmisiunea a înregistrat o creștere de 97% a audienței TV în comparație cu media partidelor din faza grupelor de la Mondialul din 2014
65%dintre cei care se uitau la televizor în Spania au văzut derby-ul cu Germania: 11,9 milioane a fost audiența totală
7,8 milioane de abonați
Conform ultimelor analize făcute la nivel național, numărul abonaților la servicii TV se menține la valoarea de 7,8 milioane. În funcție de numărul total de abonați de la jumătatea anului, RCS-RDS avea o cotă de piață de 67%, grupul Orange de 15%, iar Vodafone de 11%.
Conform celor de la hdsatelit.com "se menține preferința utilizatorilor de a migra către serviciile de retransmisie prin cablu (+2%, până la 6,4 milioane abonați) în defavoarea serviciilor prin satelit/DTH (-11%, până la un total de 1,3 milioane)". Sondajele de audiență arată că, în primele șapte luni ale acestui an, 17,43 milioane de români (indivizi diferiți) au urmărit un program TV, la nivel național, cel puțin un minut, conform măsurătorilor companiei Kantar Media.
De la televizor pe smartphone
Aproape jumătate dintre români urmăresc meciuri și competiții sportive pe smartphone, iar 6 din 10 români se uită la fotbal pe telefonul mobil, potrivit unui sondaj realizat de OPPO pe un eșantion relevant național de 1.376 de respondenți. 35% dintre ei au văzut deja peste 10 partide de fotbal pe telefon, în acest an.
Între sporturile urmărite, după fotbal, 60%, urmează Formula 1 cu 13,4%, handbal cu 8,4%, snooker cu 3,88%, și baschet cu 3,07%. Dacă 28,2% dintre români se uită la competiții sportive pe telefon între 1,5 și 2 ore neîntrerupt, 18% depășesc chiar două ore de consum de conținut sportiv, fără pauză.
60 la sutădintre cei care se uită la meciurile de fotbal urmăresc competițiile acasă, urmați, cu puțin peste 20%, de cei care se uită la sport în transportul public, și cu 20% de cei care urmăresc meciurile în oraș
CITEȘTE ȘI:
Presa din Scoția, prima reacție despre jocul făcut de Ianis Hagi + Nota după Rangers - Dundee
Mutare-șoc în tenis: Novak Djokovic va fi antrenat de fostul lui mare rival!