SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Topless

Articol de GSP - Publicat marti, 13 mai 2008 00:00

BMW Z4 Roadster dispune de toate ingredientele unui GT decapotabil autentic.

Fascinează, dar nu spune ni­mic. Aleargă, dar nu o­bo­seş­te. Se dezbracă, dar nu este con­siderat exhibiţionist. BMW Z4 Roadster este singurul BMW (ac­tual!) şi se numără printre puţi­nele maşini din lume care se pot lăuda cu elementele tipice unui GT (Grand Turismo) autentic: bot lung, consolă spate scurtă, pro­pul­sie (tracţiune spate), scaune dis­pu­se deasupra punţii spate şi mo­torizări de top. La patru ani de la lansare, Z4 parcă s-ar fi născut ieri, iar infuzia de tehnologie continuă.

Putere şi inovaţie
BMW Z4 3.0 Si este cel mai echilibrat Z4 din punctul de vedere al raportului pu­tere/per­for­man­ţe/sen­­zaţii/preţ. Noul propulsor cu şase cilindri linie este cel mai i­no­vativ din clasa sa, stabilind un nou standard ceea ce priveşte ra­fi­na­mentul şi dinamicitatea. El oferă o putere litrică impresionantă pentru un motor aspirat (88 CP/litru) , o elasticitate extremă (cuplu motor constant pe plaja de turaţii 2.500-4.000 rpm) şi cel mai mic consum specific de combustibil. Iar per­formanţele maşinii s t pe măsură. Z4 3.0 Si sprintează p ă la 100 km/h numai 5,7 secunde şi ac­ce­lerează de la 80 la 120 km/h, treapta a IV-a, doar 5,5 secunde. Versiunea cu motor de 2,5 litri nu este la fel de spectaculoasă, iar “M”-ul intră altă categorie .

Adrenalină maximă
Este suficient să roteşti cheia contact şi să apeşi butonul “Sport” de pe consola centrală, ca a­dre­nalina să ceapă să curgă valuri. Motorul răspunde supus la cea mai mică atingere a pedalei de ac­ce­le­ra­ţie, iar evacuarea horcăie gros, tră­d d puterea. Găsirea poziţiei optime la volan este facilitată de re­glajele multiple ale scaunului şo­ferului şi ale volanului (foto). Iar spec­­ta­cu­lozitatea deplasării de­pin­de numai de dem area “pi­lo­tului”. Z4 3.0 Si ştie şi poate mul­te... Bine, nu i-ar fi stat rău cu un di­fe­renţial autoblocant sau cu unul cu alu­ne­care limitată. Dar, cu e­lec­tro­­nica decuplată, se pot face de­ra­pa­je controlate şi aşa. De a­ju­tor s t şi pa­delele, pentru schim­ba­­­rea ma­nuală a treptelor de vi­te­ză, de pe volan. Pentru senzaţii spe­ciale, se recomandă decapotarea!

5,22 kg/cp reprezintă un raport foarte bun pentru clasa sa

5,7 secunde sînt suficiente pentru ca Z4-ul 3.0 Si să ajungă la 100 km/h

42.102 euro (TVA inclus) este preţul de bază al unui Z4 3.0 Si Roadster

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Rezultat NĂUCITOR în Suedia - Ungaria, primul meci tare de la Europeanul de handbal » Fanii din Fonix Arena dădeau perplecși din umeri!
Handbal
Rezultat NĂUCITOR în Suedia - Ungaria, primul meci tare de la Europeanul de handbal » Fanii din Fonix Arena dădeau perplecși din umeri!
După Dinamo - Sepsi, Cîrjan dezvăluie ce discuție a auzit între adversari și le bate obrazul criticilor: „Râdeați de mine!”
Superliga
După Dinamo - Sepsi, Cîrjan dezvăluie ce discuție a auzit între adversari și le bate obrazul criticilor: „Râdeați de mine!”
Costică Buceschi, protagonistul unui moment istoric la Campionatul European de handbal feminin
Handbal
Costică Buceschi, protagonistul unui moment istoric la Campionatul European de handbal feminin

Din halucinațiile lui Călin Georgescu: „Știu cel mai bănos sport din lume! România să profite și să bage banii, îngrijește 12 meserii”

Gică Hagi, întrebare frontală despre Călin Georgescu după imaginile apărute pe internet: „V-a cerut voie?” » „Regele” a reacționat imediat


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează