Articol de GSP - Publicat luni, 03 iunie 2024 11:51 / Actualizat luni, 03 iunie 2024 11:57
· Cu cele mai mari competiții de fotbal din 2024 apropiindu-se în curând – EURO 2024TM și Turneul de Ligă din America de Sud – adidas își continuă demersul de a dezamorsa presiunea negativă prezentă în sport
· Bazându-se pe cercetări care demonstrează că un jucător este mai predispus să rateze un penalti când joacă pentru echipa națională decât pentru propriul club1, această nouă campanie motivează jucătorii de fotbal cu mesajul de încurajare ‘You Got This’
· Noua campanie e demarată cu un nou film, menit să inspire atleții din generația următoare să depășească presiunea și să se alimenteze cu dragostea pentru acest sport minunat
adidas a lansat un nou capitol al campaniei sale de brand, ce reiterează importanța dezarmării presiunii negative din sport. Alături de fotbaliști renumiți ce reprezintă brandul, adidas dorește să arate toate posibilitățile ce se deschid atunci când presiunea și emoțiile sunt gestionate corespunzător.
În pragul celor două mari competiții de fotbal, EURO 2024TM și campionatul de primă ligă din America de Sud, noua campanie subliniază că, pe lângă entuziasm, fotbalul internațional poate pune o presiune sporită pe jucători. Concret, cercetările demonstrează că fotbaliștii sunt de trei ori mai predispuși să rateze un penalti când joacă pentru națională, decât atunci când joacă pentru clubul propriu2.
Astfel, prin noul film lansat de adidas, ce are în distribuție staruri ale fotbalului și tinere speranțe care vor juca pentru țările lor în această vară: Jude Bellingham, Pedri González, Ousmane Dembélé, Florian Wirtz și Gianluigi Donnarumma – printre alții – are rolul să inspire următoarea generație de atleți să depășească presiunea și să se lase alimentați de dragostea pentru sport. Narator este legendarul fotbalist britanic David Beckham, iar filmul le reamintește campionilor consacrați sau debutanților în competiție deopotrivă - să gestioneze presiunea și să se concentreze pe mesajul pozitiv ‘You Got This’ când pășesc pe teren.
Printr-un montaj alert de secvențe pe fundalul sonor al piesei iconice interpretate de Queen ft. David Bowie Under Pressure, marele maestru Lionel Messi își ia locul în istorie, în timp ce copilul minune al Germaniei, Florian Wirtz, șutează în colțul de sus al porții, americanul Gio Reyna face o mișcare expertă înainte de a trimite mingea în plasa porții, starul în devenire Pedri pășește cu încredere printre fanii spanioli înainte de meci, iar francezul Ousmane Dembélé își arată îndemânarea de a se strecura printre oponenți,– demonstrând la ce performanțe poți ajunge, dacă presiunea e transformată în energie pozitivă, încurajând atleții obișnuiți să le urmeze exemplul.
În film, Dembélé și Santi Jimenez poartă în premieră modelul de ghete de fotbal adidas F50, care vor putea fi văzute pe teren în finala UEFA Champions League, înaintea deschiderii sezonului de fotbal. În scena finală, Jude Bellingham e surprins în orașul natal Birmingham, în timp ce joacă fotbal în cartier cu localnicii. Scena amintește atleților din întreaga lume de unde a început dragostea pentru fotbal și cum visele pot deveni realitate, dacă sunt alimentate de gândul ‘You Got This’. Supestarul Real Madrid poartă primul articol adidas de colecție din gama ‘JB Originals’, care se va lansa în următoarele luni: o jachetă premium cu guler înalt în culorile țării sale și personalizat cu inițialele J.B.
Urmărește filmul aici:
Un studiu recent efectuat de adidas, împreună cu neurologii specializați în sport de la neuro11 a demonstrat impactul presiunii asupra performanței, atât la atleții de top, cât și la sportivii începători. Dr Niklas Häusler, co-fondator neuro11 spune: “Presiunea este resimțită de atleții din întreaga lume – chiar și cei de top, iar cercetarea relevă că acest sentiment se amplifică în competițiile la nivel internațional - jucătorii sunt de trei ori mai predispuși să rateze golul de penalti când joacă pentru țara lor, versus clubul lor2. Cu toate acestea, testările pe o serie de atleți adidas a demonstrat că prin gestionarea emoțiilor, pot fi cu 40% mai eficienți în exploatarea presiunii în folosul lor în momentele de vârf ale jocului.3 Concentrându-se pe rutina de joc, își pot îndeplini speranțele pentru această vară.”
Vorbind despre noul capitol din campania de brand, Florian Alt, VP Global Brand Comms pentru adidas spune: “Vrem să celebrăm și să ne susținem jucătorii înaintea sezonului de fotbal din această vară, în timp ce ei continuă să inspire generațiile următoare de atleți. Această campanie este menită să ne amintească tuturor că presiunea poate fi resimțită la orice nivel, indiferent de gradul de profesionalism. Ne dorim să contribuim la dezarmarea presiunii negative din sport și să încurajăm atât atleții de elită, cât și începătorii să se reconecteze cu ceea ce le-a determinat iubirea pentru joc. Sperăm ca motto-ul nostru, ‘You Got This’, să motiveze atleții de orice nivel să depășească presiunea și să-și atingă potențialul real în sport.”
Vizitați adidas.com pentru a afla mai multe despre campanie și fiți la curent cu noutățile pe instagram.com/adidas și tiktok.com/adidas.
Note
Referințe
1 2 Michel Brinkschulte, Fabian Wunderlich, Philip Furley, Daniel Memmert, The obligation to succeed when it matters the most – The influence of skill and pressure on the success in football penalty kicks, Psychology of Sport and Exercise, Volume 65, 2023, 102369,
3 Concluzii obținute în sesiunile de antrenament, parte din campania de brand adidas primăvară/ vară 2024, în colaborare cu neuro11 (noiembrie ’23 - ianuarie ’24). Studiu realizat cu Emiliano Martinez, Ludvig Åberg, Nneka Ogwumike, Rose Zhang și Stina Blackstenius, alături de 5 atleți debutanți.
Despre adidas
adidas este lider global în industria de articole sportive. Cu sediul central în Herzogenaurach, Germania, compania are peste 59.000 de angajați pe tot globul și a generat vânzări de 21,4 miliarde EUR în 2023.
Pentru mai multe informații, vizitați www.adidas-Group.com.
Despre neuro11
Compania germană neuro11 își oferă expertiza științifică în neuroștiință, psihologie, științe sportive și neuroeconomie către parteneri din întreaga lume din sporturi de elită și medii de business de înaltă performanță.