Articol de GSP - Publicat joi, 21 noiembrie 2024 11:06 / Actualizat joi, 21 noiembrie 2024 16:58
În contextul în care Microsoft face valuri cu achiziții masive în industria jocurilor video, Sony ar putea pregăti o mișcare la fel de îndrăzneață pentru a remodela industria. Ar putea fi aceasta următoarea mutare strategică importantă în „războiul consolelor”?
Se pare că Sony poartă discuții pentru a achiziționa Kadokawa Corporation, compania-mamă a FromSoftware, într-o strategie menită să-și consolideze poziția în industria jocurilor și a divertismentului.
În prezent, Sony deține 14% din FromSoftware și 2% din Kadokawa, iar această potențială achiziție i-ar putea întări influența în sectoarele anime și gaming, asigurându-și totodată conținut exclusiv și parteneriate strategice.
Ce este Kadokawa?
Kadokawa este o companie multimedia japoneză de renume, activă în producția de anime, cărți, manga, jocuri video și filme.
Sony is trying to buy Kadokawa.
— Chibi Reviews (@ChibiReviews) November 19, 2024
To put this into perspective, they currently own Funimation, Crunchyroll and Rightstuf. For the last half decade they have been buying up the Anime and Manga market to gain a monopoly.
If they aquire Kadokawa. They won't just own major Light… pic.twitter.com/7l46Q6GrJv
Este cunoscută în special pentru faptul că deține FromSoftware, studioul din spatele succeselor globale precum Elden Ring și Dark Souls. De asemenea, compania mai deține și alte studiouri, precum Acquire, creatorii Octopath Traveler.
Motivele care stau la baza interesului Sony
Succesul blockbusterelor: FromSoftware, pilonul principal al portofoliului de gaming al Kadokawa, a vândut peste 25 de milioane de exemplare din Elden Ring. Kadokawa deține 70% din studio, în timp ce Tencent are 16%, ceea ce face ca FromSoftware să fie un activ valoros.
Achiziția Kadokawa ar permite Sony să asigure colaborări pe termen lung cu FromSoftware și să reducă competiția din partea rivalilor precum Tencent și Microsoft.Sinergie între media: Kadokawa excelează în anime, manga și publicare. Prin integrarea acestor active, Sony ar putea avansa în viziunea sa de a unifica jocurile, anime-ul și francizele narative sub o singură umbrelă. Această abordare cross-media se aliniază strategiei mai largi a Sony de a crea ecosisteme interconectate de divertisment.
Avantaj competitiv: Cu Microsoft extinzându-și influența în gaming prin achiziția Activision Blizzard, Sony este presat să-și asigure poziția competitivă. Portofoliul diversificat al Kadokawa și expertiza sa ar putea ajuta Sony să rămână în fruntea industriei jocurilor.
Now we know how Sony is using that Xbox revenue, they're using it to buy Kadokawa.
— Tripster (@TRIPSTER0) November 19, 2024
🤣🤌 pic.twitter.com/O68wt70qCA
Exclusivitate și apărare pe piață: Achiziția ar garanta că unele dintre cele mai profitabile proprietăți intelectuale și conținuturi din industrie rămân exclusive pentru platformele Sony, consolidând dominația brandului PlayStation.
Speculații privind prețul
Deși nu au fost confirmate cifre exacte, analiștii din industrie estimează că înțelegerea ar putea fi evaluată la zeci de miliarde de dolari.
Având în vedere dimensiunea pieței Kadokawa și poziția sa dominantă în mai multe sectoare de divertisment, achiziția ar putea rivaliza sau chiar atinge scala tranzacției Microsoft-Activision Blizzard, care a valorat 86,7 miliarde de dolari.
Can everyone calm down? Sony ain't Microsoft. They can't afford Kadokawa. Chill.#Xbox #PlayStation #PS5Pro #Concord #Nintendo #PC #Twitch #gaming pic.twitter.com/8NKrnS80yC
— L.B. Jr. (@leebrightjr) November 19, 2024
Chiar dacă capitalizarea de piață a Kadokawa este „doar” de 3-5 miliarde de dolari, prețul unei tranzacții ar fi considerabil mai mare, deoarece Sony ar trebui să achiziționeze și acțiunile din FromSoftware și Acquire.
Deși Kadokawa operează la o scară mai mică comparativ cu Activision Blizzard, portofoliul său diversificat și influența culturală, în special în ecosistemul de divertisment japonez, ar putea determina o evaluare ridicată.
How it started: “Microsoft could make things worse for Sony on their own Japanese home turf and acquire Square, Capcom, Atlus.”
— Oliver Darko (@oliver_drk) November 19, 2024
How it's going: Microsoft closed its only Japanese studio (Tango Gameworks) and Sony is in talks to buy Japanese powerhouse Kadokawa (From Software) pic.twitter.com/wzOvBtcCoQ
Perspective de viitor
Nici Sony, nici Kadokawa nu au comentat asupra zvonurilor despre achiziție, însă observatorii din industrie consideră această mișcare un pas îndrăzneț pentru a contracara competiția în creștere.
Dacă va avea succes, înțelegerea ar putea transforma strategia de divertisment a Sony și i-ar întări poziția pe piața globală.
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat