Articol de Daniel Grigore - Publicat marti, 10 decembrie 2024 12:14 / Actualizat marti, 10 decembrie 2024 18:38
Puma, compania germană de articole sportive, a suferit un „dezastru de marketing” după ce fundașul Marc Cucurella, ambasadorul brandului, a alunecat de două ori purtând noul model de ghete, pe care le-a aruncat la gunoi la finalul victoriei cu Tottenham (4-3).
Duminică seara, Marc Cucurella, fundașul stânga al lui Chelsea, a purtat în premieră ultimul model de ghete de fotbal lansat de Puma, Future 8, încălțări pe care compania germană le descrie a fi „next-gen”, revoluționare.
În primele 11 minute ale meciului cu Tottenham, Cucurella a alunecat de două ori. Gazdele au profitat de fiecare dată și au înscris în două rânduri. Iritat, fundașul spaniol a cerut o altă pereche de ghete, iar din acel punct al meciului nu a mai alunecat, semn că avusese o problemă reală ori cu ghetele, ori cu mărimea lor.
La finalul partidei, Cucurella le-a aruncat la gunoi, a fotografiat coșul și a publicat fotografia pe contul de Instagram. Postarea a rezistat doar câteva minute, fotbalistul fiind îndemnat să șteargă pentru nu-și leza sponsorul și, totodată, partenerul tehnic.
„Dezastru de marketing” pentru Puma. Marc Cucurella a „contribuit” din plin
Toată această situație a fost descrisă de tabloidul englez Daily Mail drept un „dezastru de marketing”. Asta pentru că fotbalistul lui Chelsea a purtat în premieră acele ghete, o mostră a ceea ce pot încălțările de 220 de lire sterline.
Compania germană miza pe vânzări bune în acest final de an, mai ales că nu și-a atins obiectivele financiare setate pentru trimestrul trei al anului. CEO-ul Arne Freundt se arăta încrezător referitor la „cererea din sezonul important de cumpărături (n.r. - de Sărbători)”, dar „episodul Cucurella” ar putea plafona vânzările.
Puma a promovat modelul Future 8 ca fiind specializat la 3 capitole ale jocului: adaptabilitate, mișcare și control. Problemele repetate cu care s-a confruntat Marc Cucurella reprezintă un exemplu de „Așa, nu!” în materie de marketing sau cel puțin un ghinion nemărginit pentru compania germană.
Glume în serie pe net cu David Popovici și CTP: o avalanșă de imagini generate cu AI-ul