SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Antitrafic

Articol de GSP - Publicat miercuri, 16 iulie 2008 00:00

Suzuki Splash este o citadină convinsă, căreia nu îi displac aventurile extraurbane scurte sau medii

Adio, Wagon R şi suprafeţe trasate ca din topor! Splash, noul mini al celor de la Suzuki, a adoptat un design modern şi atrăgător, ce combină liniile arcuite cu suprafeţele bine proporţionate, în detrimentul muchiilor drepte ale predecesorului său, Wagon R. Maşinuţa are la bază platforma tehnică a modelului Swift şi a fost dezvoltată, ca şi vechiul model, tot împreună cu Opel. Aceştia din urmă însă, au păstrat numele de Agila. Suzuki a optat pentru un nou nume pentru a marca clar schimbarea. Iar "Splash" (n.r. a împroşca, a împrăştia) pare o alegere inspirată, vehiculul descurcîndu-se de minune în traficul urban.

La volan

Suzuki Splash se simte în elementul său în aglomeraţie. Este o adevărată armă anti-trafic. Poziţia înaltă la volan facilitează o mai bună supraveghere a ceea ce se întîmplă în jur. Dimensiunile reduse diminuează timpul acordat căutării unui loc de parcare. Iar elasticitatea motorului cu 16 valve face ca Splash să se mişte cu talent între semafoare. Pentru a scoate totul din el însă, trebuie mers turat, la peste 3.000 rpm! Dar şi în acest caz consumul mediu-urban nu sare de 8,3-8,5l/100 km. De asemenea, Splash nu face nazuri pe parcursurile extraurbane. Sigur, ampatamentul scurt şi centrul de greutate destul de ridicat nu o recomandă la drum lung, dar cîteva zeci de kilometri nu sînt o problemă.

Confort & habitabilitate

Interiorul lui Splash este surprinzător de încăpător pentru o maşină din clasa "mini". Chiar şi cu scaunele faţă reglate pentru a acomoda adulţi de peste 1,80 metri înălţime, rămîne loc suficient pentru pasagerii banchetei spate. Reversul medaliei se află însă în... portbagaj. În spaţiul de încărcare oferit nu încap mai mult de 3 sacoşe de piaţă. În rest, finisajele şi materialele sînt destul de bune, singurul lucru ce deranjează fiind amplasarea atipică a turometrului, deasupra bordului.

8.849 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al modelului Splash

Adversari direcţi:

Opel Agila
Fiat Panda
Peugeot 107
Kia Picanto

Date tehnice:

Lungime (mm)    3.715
Lăţime (mm)    1.680
Înălţime (mm)    1.590
Ampatament (mm)    2.360
Vol. portbagaj (l)    202
Cilindree (cmc)    1.242
Putere (CP/rpm)    86/5.500
Cuplu (Nm/rpm)    114/5.500
Emisii CO2 (g/km)    131
Consum (l/100 km)
-urban 6,9
-extraurban 4,7
-mixt 5,5

Suzuki Splash este o citadină convinsă, căreia nu îi displac aventurile extraurbane scurte sau medii

Adio, Wagon R şi suprafeţe trasate ca din topor! Splash, noul mini al celor de la Suzuki, a adoptat un design modern şi atrăgător, ce combină liniile arcuite cu suprafeţele bine proporţionate, în detrimentul muchiilor drepte ale predecesorului său, Wagon R. Maşinuţa are la bază platforma tehnică a modelului Swift şi a fost dezvoltată, ca şi vechiul model, tot împreună cu Opel. Aceştia din urmă însă, au păstrat numele de Agila. Suzuki a optat pentru un nou nume pentru a marca clar schimbarea. Iar "Splash" (n.r. a împroşca, a împrăştia) pare o alegere inspirată, vehiculul descurcîndu-se de minune în traficul urban.

La volan

Suzuki Splash se simte în elementul său în aglomeraţie. Este o adevărată armă anti-trafic. Poziţia înaltă la volan facilitează o mai bună supraveghere a ceea ce se întîmplă în jur. Dimensiunile reduse diminuează timpul acordat căutării unui loc de parcare. Iar elasticitatea motorului cu 16 valve face ca Splash să se mişte cu talent între semafoare. Pentru a scoate totul din el însă, trebuie mers turat, la peste 3.000 rpm! Dar şi în acest caz consumul mediu-urban nu sare de 8,3-8,5l/100 km. De asemenea, Splash nu face nazuri pe parcursurile extraurbane. Sigur, ampatamentul scurt şi centrul de greutate destul de ridicat nu o recomandă la drum lung, dar cîteva zeci de kilometri nu sînt o problemă.

Confort & habitabilitate

Interiorul lui Splash este surprinzător de încăpător pentru o maşină din clasa "mini". Chiar şi cu scaunele faţă reglate pentru a acomoda adulţi de peste 1,80 metri înălţime, rămîne loc suficient pentru pasagerii banchetei spate. Reversul medaliei se află însă în... portbagaj. În spaţiul de încărcare oferit nu încap mai mult de 3 sacoşe de piaţă. În rest, finisajele şi materialele sînt destul de bune, singurul lucru ce deranjează fiind amplasarea atipică a turometrului, deasupra bordului.

8.849 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al modelului Splash

Adversari direcţi:

Opel Agila
Fiat Panda
Peugeot 107
Kia Picanto

Date tehnice:

Lungime (mm)    3.715
Lăţime (mm)    1.680
Înălţime (mm)    1.590
Ampatament (mm)    2.360
Vol. portbagaj (l)    202
Cilindree (cmc)    1.242
Putere (CP/rpm)    86/5.500
Cuplu (Nm/rpm)    114/5.500
Emisii CO2 (g/km)    131
Consum (l/100 km)
-urban 6,9
-extraurban 4,7
-mixt 5,5

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Superliga
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro
Superliga
Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro
Anamaria Prodan, dezvăluire șocantă: „Tatăl meu a murit în birou, otrăvit”
Stiri extrasport
Anamaria Prodan, dezvăluire șocantă: „Tatăl meu a murit în birou, otrăvit”

Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro

După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează