STIRI  »  AUTO  »  TOPGEAR

A apărut TopGear de aprilie » Corvette se luptă cu 911 într-o bătălie de gală dintre două legende ale lumii auto

Articol de GSP - Publicat vineri, 11 aprilie 2014 00:00 / Actualizat joi, 10 aprilie 2014 19:43

S-o fi maturizat America sau Germania va triumfa din nou? "Noua generaţie C7 a lui Chevrolet Corvette, botezat din nou Stingray. O legendă americană cu 460 CP şi un preţ puţin peste 70.000 €, complet schimbată şi cu un aspect în care ţi-ai putea tăia ochii. Muchii, prize de aer, eleroane, Stingray le are pe toate. Cealaltă este generaţia 911 a lui Porsche 911 Carrera S, cu 400 CP. Mai puţină putere şi cu o treime mai scump decît Stingray, însă cu prejudecata că provine din Europa atîrnînd greu în favoarea lui. Poţi să spui ce vrei despre reticenţa Porsche de a schimba liniile de bază ale lui 911, însă e o maşină frumoasă: lină, subtilă, încrezătoare şi matură.

Consum incredibil de mic pentru Corvette

Prima surpriză este că, dintre cele două, Corvette se dovedeşte a fi un cruiser mai bun cu amortizoarele ajustabile setate în poziţia de confort maxim şi motorul în modul Eco pentru a profita mai bine de tehnologia care-i permite să închidă patru cilindri la viteze de croazieră (devenind, practic, un V4), la un consum aproape incredibil de 8,2 l/100 km pentru un V8 de 6,2 litri. Ajutat, desigur, de o turaţie de 1.400 rpm la 110 km/h în treapta a şaptea. 911 a fost o idee mai rigid, ceva mai puţin cocoloşitor şi cu un consum de 9,2 litri pentru motorul boxer cu şase cilindri de 3,8 litri.

Un 911 sobru şi estetic

Da, Stingray are cabina foarte în spate – ai în faţa ochilor o capotă imensă. Porsche este sobru şi estetic, cu o ergonomie genială şi bizar de liniştitor. Corvette te înconjoară cu bordul din fibră de carbon şi piele roşie, îţi îndeasă în faţă o grămadă de cadrane şi de informaţii afişate pe HUD şi pare mult mai incitant, chiar dacă un pic prea aglomerat şi nu la fel de bine finisat ca 911.

Stingray, fulgerător de rapid
Corvette e teatral, dar practic, fulgerător de rapid, totuşi economic dacă nu o iei razna, interesant, capabil şi distractiv. Nu e un 911, dar categoric nici nu trebuie să fie. De fapt, e mai degrabă un soi de Nissan GT-R în multe feluri, chiar dacă nu la fel de axat pe viteză. Probabil că un concurent mai pertinent ar fi Jaguar F-Type V6 S Coupe.

Porsche, etalon pentru Corvette
Am ajuns deci în punctul în care trebuie să tragem o concluzie. Faptul că Stingray a fost dezvoltat luîndu-l ca etalon pe 911 nu e în nici un fel un lucru rău, însă e un pic înşelător. 911 păstrează acel plus de fineţe în tot ceea ce face, de la interior la amortizarea impecabilă şi pînă la felul în care urlă motorul boxer cu şase cilindri. Pare de neînvins, genial şi, atunci cînd îi ceri asta, e sublim – se simte în largul lui, cu adevărat stăpîn pe situaţie.

S-a maturizat C7 Stingray
"Chevrolet Corvette C7 Stingray este pur şi simplu o maşină sport a naibii de bună, indiferent de preţul de vînzare. Faptul că pare o afacere foarte bună nu e decît încă o bilă albă în CV-ul lui Stingray. Mereu am avut senzaţia că, într-o bună zi, Corvette se va maturiza. Acea zi, se pare, e aici" (Tom Ford, TopGear Marea Britanie)

S-o fi maturizat America sau Germania va triumfa din nou? "Noua generaţie C7 a lui Chevrolet Corvette, botezat din nou Stingray. O legendă americană cu 460 CP şi un preţ puţin peste 70.000 €, complet schimbată şi cu un aspect în care ţi-ai putea tăia ochii. Muchii, prize de aer, eleroane, Stingray le are pe toate. Cealaltă este generaţia 911 a lui Porsche 911 Carrera S, cu 400 CP. Mai puţină putere şi cu o treime mai scump decît Stingray, însă cu prejudecata că provine din Europa atîrnînd greu în favoarea lui. Poţi să spui ce vrei despre reticenţa Porsche de a schimba liniile de bază ale lui 911, însă e o maşină frumoasă: lină, subtilă, încrezătoare şi matură.

Consum incredibil de mic pentru Corvette
Prima surpriză este că, dintre cele două, Corvette se dovedeşte a fi un cruiser mai bun cu amortizoarele ajustabile setate în poziţia de confort maxim şi motorul în modul Eco pentru a profita mai bine de tehnologia care-i permite să închidă patru cilindri la viteze de croazieră (devenind, practic, un V4), la un consum aproape incredibil de 8,2 l/100 km pentru un V8 de 6,2 litri. Ajutat, desigur, de o turaţie de 1.400 rpm la 110 km/h în treapta a şaptea. 911 a fost o idee mai rigid, ceva mai puţin cocoloşitor şi cu un consum de 9,2 litri pentru motorul boxer cu şase cilindri de 3,8 litri.

Un 911 sobru şi estetic
Da, Stingray are cabina foarte în spate – ai în faţa ochilor o capotă imensă. Porsche este sobru şi estetic, cu o ergonomie genială şi bizar de liniştitor. Corvette te înconjoară cu bordul din fibră de carbon şi piele roşie, îţi îndeasă în faţă o grămadă de cadrane şi de informaţii afişate pe HUD şi pare mult mai incitant, chiar dacă un pic prea aglomerat şi nu la fel de bine finisat ca 911.

Stingray, fulgerător de rapid
Corvette e teatral, dar practic, fulgerător de rapid, totuşi economic dacă nu o iei razna, interesant, capabil şi distractiv. Nu e un 911, dar categoric nici nu trebuie să fie. De fapt, e mai degrabă un soi de Nissan GT-R în multe feluri, chiar dacă nu la fel de axat pe viteză. Probabil că un concurent mai pertinent ar fi Jaguar F-Type V6 S Coupe.

Porsche, etalon pentru Corvette
Am ajuns deci în punctul în care trebuie să tragem o concluzie. Faptul că Stingray a fost dezvoltat luîndu-l ca etalon pe 911 nu e în nici un fel un lucru rău, însă e un pic înşelător. 911 păstrează acel plus de fineţe în tot ceea ce face, de la interior la amortizarea impecabilă şi pînă la felul în care urlă motorul boxer cu şase cilindri. Pare de neînvins, genial şi, atunci cînd îi ceri asta, e sublim – se simte în largul lui, cu adevărat stăpîn pe situaţie.

S-a maturizat C7 Stingray
"Chevrolet Corvette C7 Stingray este pur şi simplu o maşină sport a naibii de bună, indiferent de preţul de vînzare. Faptul că pare o afacere foarte bună nu e decît încă o bilă albă în CV-ul lui Stingray. Mereu am avut senzaţia că, într-o bună zi, Corvette se va maturiza. Acea zi, se pare, e aici" (Tom Ford, TopGear Marea Britanie)


Ce mai puteţi citi în TopGear de aprilie
- Porsche Macan, luat la puricat
- VW Amarok vs Ford F150
- Maserati Ghibli vs Tesla S
- F1 vs Nascar
- Jaguar XKR-S GT vs SRT Viper Time Attrack
- Teste cu Toyota Land Cruiser, BMW Seria 4 Cabrio, Nissan Note, Audi A8, Dacia Duster, Chevrolet Corvette, Audi A7, scuter BMW

Cea mai bună ofertă!
Fă-ţi un abonament de 1 an la revista TopGear (10 numere) şi primeşti un discount de 17%! În plus, ai garantată livrarea revistei prin curier rapid, precum şi un cadou excepţional: un tricou original cu Stig

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Jandarmeria, comunicat cu nici 3 ore înainte de România - Kosovo » Ce au găsit forțele de ordine: „Au fost depuse la camera de obiecte interzise”
Nationala
Jandarmeria, comunicat cu nici 3 ore înainte de România - Kosovo » Ce au găsit forțele de ordine: „Au fost depuse la camera de obiecte interzise”
Irina Baianț, emoționată de rolul pe care îl are la România - Kosovo: „Am repetat de 300 de ori!”
Nationala
Irina Baianț, emoționată de rolul pe care îl are la România - Kosovo: „Am repetat de 300 de ori!”
Așa arată arena de 1,85 miliarde $ în care se vor bate Mike Tyson și Jake Paul » Imagini colosale
Box
Așa arată arena de 1,85 miliarde $ în care se vor bate Mike Tyson și Jake Paul » Imagini colosale

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează