Articol de GSP - Publicat miercuri, 11 mai 2011 00:00 / Actualizat miercuri, 11 mai 2011 09:19
Una din miscările de bază din trial se numeste gapping. Ai văzut-o de milioane de ori, când riderul înfruntă jungla urbană. Scările, băncile, statuetele, totul se transformă în obstacole peste care acesta trebuie să sară. Să vedem cum arată faimoasa mişcare.
Primul pas
Începi să te ridici pe roata de spate şi să te apropii încet de marginea obstacolului. Odată ce ai ajuns cu roata cam la 10cm de margine, îţi fixezi privirea asupra locului unde vrei să aterizezi şi poţi începe lansarea. Acum trebuie să întinzi braţele, lăsând roata de faţă să coboare până la un nivel apropiat roţii de spate iar corpul tău să fie poziţionat deasupra roţii de spate. Piciorul cu care dai pedala ar trebui să fie mai ridicat - este poziţia perfectă pentru a te lansa în Gap.
Pasul doi
Odata ce eşti în această poziţie, apeşi puternic în pedala şi eliberezi frâna de spate, ajutându-te de braţe pentru a aduce pelvisul aproape de ghidon. Pe urmă, cu ajutorul picioarelor, tragi roata de spate sub şezut şi întinzi picioarele împingând bicicleta cat mai mult in faţă. Astfel ai loc de amortizare şi poţi ajunge cu roata de spate pe celălalt obstacol. Această serie de mişcări trebuie executată foarte rapid şi în forţă.
Pasul trei
Odată ce roata de spate a ajuns pe celălalt obstacol, e timpul să flexezi uşor picioarele şi să întinzi braţele gradual pentru a amortiza aterizarea. După ce ţi-a ieşit figura, caută să te echilibrezi în roata de spate sau încheie săritura.
Sfaturi pentru bail out
1. Dacă eşti pe margine şi în timp ce te pregateşti să sari simţi că roata de faţă este prea joasă, pune repede piciorul cu care nu dai pedala pe marginea bordurii, eliberează frâna, apasă puternic în pedala şi împinge toată bicicleta jos de pe bordură. O să aterizezi cu un picior pe pedala şi unul pe jos, dar e mai bine decât alternativa dureroasă.
2. Dacă ai ajuns pe celălalt obstacol, însă nu ai suficient momentum pentru a ramâne pe el şi simţi că o sa cazi pe spate, ţine bicicleta ferm de ghidon. Apoi încearcă să te uiţi rapid în spate si să vezi unde poţi ateriza; sari cu spatele şi aterizează în picioare. În cazul iîn care eşti mai experimentat, ai putea să încerci să sari în spate cu tot cu bicicleta şi să aterizezi pe roţi. Mişcarea este foarte folositoare la competiţii ca să pierzi mai puţine puncte de penalizare.
Vezi detalii pe Freerider.ro