Articol de GSP - Publicat luni, 16 decembrie 2024 09:29 / Actualizat luni, 16 decembrie 2024 13:12
Ubisoft a adăugat un mod în viitorul titlu Assassin's Creed care eliberează jucătorii de responsabilitatea de a lua decizii relevante în joc.
Assassin's Creed: Shadows va include un mod care elimină complet deciziile din joc.
Cine nu cunoaște teama de a fi blocat între alegeri într-un joc bazat pe decizii? Ce Pokémon să alegi ca starter? Care dintre companionii tăi ar trebui să devină următorul Divin în Dragon Age: Inquisition? Care dintre frații spartanici ar trebui să te urmeze în Assassin’s Creed Odyssey? Mai ales în RPG-uri, poți avea impresia că o decizie luată acum poate afecta întreaga ta experiență de joc.
Și, deși astfel de alegeri pot fi dificile, ele fac parte din distracție. În final, oferă un tip de realism lumii virtuale a jocurilor, știind că ceea ce faci sau spui în acel moment nu poate fi anulat. Sau poți lăsa mașina să decidă pentru tine.
Ubisoft a avut ideea fenomenală de a-ți oferi opțiunea de a renunța la liberul arbitru. (Sperăm că) viitorul Assassin’s Creed: Shadows va include un „canon mode” care va lua toate deciziile din joc în locul tău.
În cadrul unui recent AMA pe Reddit, regizorul Jonathan Dumont a explicat:
„Deciziile joacă un rol mai mare când vine vorba de recrutarea aliaților sau de relațiile romantice cu unii dintre personaje. Deoarece baza de fani este împărțită în privința dialogurilor ramificate, am încorporat o opțiune numită Canon Mode, care îți permite să joci jocul cu deciziile deja făcute pentru tine, pentru a oferi o experiență lipsită de alegeri. Sperăm că astfel jocul va fi distractiv pentru toată lumea.”
Desigur, seria Assassin’s Creed nu se bazează atât de mult pe o poveste determinată de alegerile jucătorului; mulți jucători sunt mai interesați de gameplay – astfel, acest mod ar putea fi util fie că te interesează prea mult, fie deloc să iei decizii într-un joc. Totuși, pare o adăugare ciudată pentru un joc.
Discutând despre abordarea dezvoltatorilor în ceea ce privește povestea din campania neliniară a următorului titlu AC, Dumont a spus:
„Majoritatea liniilor de misiuni principale pot fi abordate prin explorare și nu într-o ordine prestabilită. Totuși, fiecare țintă are o poveste coerentă cu o secțiune de „blocaj” care poate introduce mai multe momente narative liniare și cinematice.
Particularitatea constă în faptul că lăsăm deschise multe secțiuni care pot fi jucate cu Naoe sau Yasuke, ceea ce poate influența modul în care evoluează unele linii de misiuni.”
Întrebat despre întârzierea jocului, Dumont a declarat:
„Am reușit să facem schimbări și ajustări, de exemplu la mecanica de parkour, să îmbunătățim sistemul de parare sau să lucrăm la tranzițiile cinematice.
De exemplu, am simțit că exista o rigiditate în parkour; întârzierea ne-a permis să accelerăm răspunsul comenzilor și să rezolvăm comportamentele legate de mișcarea pe acoperișuri, care afectau fluiditatea lui Naoe. Echipa creează ceva de care suntem cu toții mândri, datorită acestui timp suplimentar.”
Cel puțin pare că dezvoltarea jocului Assassin’s Creed: Shadows este în plină desfășurare. Dacă ești în continuare interesat și vrei să joci jocul, chiar și după amânarea lansării pentru 14 februarie anul viitor, rămâne doar la latitudinea ta – sau nu, dacă ești fan al modului „canon mode” fără alegeri.