Articol de GSP - Publicat miercuri, 30 octombrie 2024 13:17 / Actualizat miercuri, 30 octombrie 2024 14:55
Black Ops 6 este primul joc realizat de Treyarch din 2020 și datorită noii funcționalități „omni-movement” se simte ca cel mai inovator titlu CoD din ultimii ani. Dar inovația aduce și diviziune; unii vor adora acțiunea rapidă și provocatoare, iar alții nu vor fi la fel de încântați.
De la lansarea MW 2019 și introducerea Warzone, seria Call of Duty s-a simțit ca o franciză foarte iterativă. Observația nu este nouă, dar acum devine tot mai evidentă. Din perspectiva gameplay-ului, fiecare titlu din ultimii cinci ani a fost subordonat produsului principal, Warzone. Și, în mod natural, mulți fani au devenit tot mai nemulțumiți să plătească 70$ pentru ceea ce se simte ca un pachet de expansiune pentru „CoD HQ”.
La cinci ani de la experimentul Warzone, Activision pare dispus să spargă tiparele și să revină la inovație. La prima vedere, Black Ops 6 amintește de Black Ops original din 2010, dar combină această estetică nostalgică cu un gameplay nou. Aceasta este impresia mea despre Black Ops 6, și în general, mă bucur de rezultat.
Dacă lumea mai dorește jocuri de tip arcade shooter este o întrebare. Având în vedere soarta XDefiant, putem concluziona că acest gen este pe cale de dispariție. Totuși, fanii CoD par să aibă un an bun cu BO6.
Recenzie Black Ops 6: Gameplay
Filosofia de design a celor de la Treyarch este greu de ignorat. Nu încearcă să ofere o experiență de tip militară ca Infinity Ward, ci încurajează agresivitatea, cu mișcări dinamice, viață mai lungă (și, astfel, lupte mai intense) și zgomote de pași reduse.
Mecanica armelor este solidă, cu un recul bine calibrat pentru CoD, deși armele sunt mai ușoare decât de obicei. În ceea ce privește avantajele și îmbunătățirile de teren, acestea sunt echilibrate, deși unele sunt cam absurde pentru gusturile mele.
Omni-movement introduce o nouă dimensiune a mișcărilor: sprinturi, sărituri și manevre în toate direcțiile. Sistemul este intuitiv și dinamic, permițând jucătorilor să evite atacuri, să se arunce prin ferestre și să se lanseze în spate. Rezultatul este o experiență haotică și cinematografică. Totuși, acest tip de gameplay creează un decalaj de abilități între cei care îl stăpânesc și cei care nu pot, ceea ce poate descuraja mulți jucători.
Recenzie Black Ops 6: Campanie
Campania din Black Ops 6 pare realizată de o echipă de dezvoltatori care dorește să experimenteze idei noi. Avem momente cu activități open-world asemănătoare DMZ, misiuni de stealth în stilul Metal Gear Solid și chiar momente în care simți că joci Zombies. Există și o zonă centrală (un conac abandonat) pe care o poți upgrada.
Rezultatul este o colecție de experiențe diverse care par adunate într-un mod ciudat. După decenii de campanii structurate ca un film de acțiune este ușor să înțelegi dorința de a schimba formula, dar identitatea confuză face ca puțini jucători să fie complet convinși.
Povestea este simplă și ușor de urmărit, dar folosește anii '90 doar ca decor, fără a explora conflictele geopolitice ale perioadei, preferând în schimb să prezinte un grup fictiv de „super răufăcători” numit Pantheon. Aceasta este o oportunitate ratată, dar o alegere sigură pentru Activision.
Recenzie Black Ops 6: Zombies
Spre deosebire de campanie, modul Zombies este tradițional. Este mai extins decât cel din World at War, dar nu la fel de complex ca în Black Ops 2 sau 3, ceea ce mulți fani apreciază după dezamăgirile din Vanguard și MWIII. Jocul oferă două hărți, suficient conținut pentru lansare, menținând formula familiară pentru fanii de Zombies.
Recenzie Black Ops 6: Multiplayer
Pentru majoritatea jucătorilor acesta este principalul motiv pentru care cumpără Black Ops 6, iar fundația este solidă. Modificările de gameplay sunt aproape toate pozitive, oferind dueluri captivante, iar sistemul de mișcare este satisfăcător.
Revenirea la sistemul tradițional de Prestige și deblocări va fi o ușurare pentru mulți. Totuși, hărțile sunt punctul slab – majoritatea sunt foarte mici, iar combinate cu mișcările rapide din BO6 devin haotice și greu de anticipat. În timp ce este ideal pentru un joc rapid și nivelarea armelor, acest stil nu reține jucătorii pe termen lung.
Recenzie Black Ops 6: Audio-Visual
Activision impresionează mereu din punct de vedere tehnic, iar Black Ops 6 arată excelent. Fiind un joc Treyarch, designul vizual este mai colorat, dar nu devine caricatural. Animațiile nu sunt la fel de detaliate, iar sunetul armelor nu este realist, dar aspectele audio și vizuale sunt în general excelente.
Recenzie Black Ops 6: Verdict
În multe privințe, acest joc evocă nostalgie, încercând să readucă atmosfera primelor jocuri Black Ops, dar introducând și concepte noi, cum ar fi omni-movement. Însă mă tem că farmecul jocului ar putea să nu dureze mult, chiar și pentru un titlu CoD.
În ansamblu, Black Ops 6 oferă o experiență CoD solidă, cu inovații captivante, dar cu neajunsuri legate de hărțile multiplayer.
Presa din Scoția, prima reacție despre jocul făcut de Ianis Hagi + Nota după Rangers - Dundee
Mutare-șoc în tenis: Novak Djokovic va fi antrenat de fostul lui mare rival!