Articol de GSP - Publicat luni, 16 decembrie 2024 09:38 / Actualizat luni, 16 decembrie 2024 14:19
În anunțul patch-ului, angajatul responsabil declară: „Astăzi este ziua tuturor zilelor. Da, nerf-ul lui Neon este aici!” Însă sunt noile modificări suficiente pentru a îmbunătăți cu adevărat dinamica jocului?
Neon – Duelista filipineză care domina meta-ul
În ultimele acte din Valorant Neon a jucat un rol central în meta. Cu o agilitate excepțională, un ultimativ supraevaluat și mecanici de slide-and-jump, Neon era adesea considerată aproape imposibil de învins.
O duelistă bine jucată în echipa adversă domina frecvent clasamentul, câștigând majoritatea duelurilor directe.
Acum, mult așteptatul patch a sosit, aducând nerf-ul mult dorit, permițând în sfârșit lobby-urilor clasate să răsufle ușurate.
Patch 9.11 – Agent Neon
Patch-ul, lansat pe 10 decembrie, își propune să reducă puterea lui Neon.
Riot Games a reconfigurat abilitățile sale de bază pentru a îmbunătăți echilibrul jocului și pentru a reduce semnificativ viteza sa, pe care mulți jucători o considerau copleșitoare.
Un aspect esențial al modificării a fost ajustarea abilității High Gear.
Anterior, High Gear îi permitea lui Neon să efectueze slide-uri electrice. În Episodul 8, Actul 3, numărul de slide-uri a fost crescut de la unu la două, iar limita se reseta după două kill-uri.
Chiar și dezvoltatorii au recunoscut într-un tweet că Neon era prea puternică în această stare:
For what it's worth - we agree that Neon is too strong as well. We're working on some adjustments to balance out the parts that feel overpowered while maintaining her grounded movement combat fantasy. These changes are coming in patch 9.11. https://t.co/hKjatYnENX
— penguin (@penguinVALORANT) November 11, 2024
În noua actualizare, numărul de slide-uri a fost redus la unul la începutul rundei, cu posibilitatea unui slide suplimentar după două kill-uri. Scopul este de a face High Gear mai tactic și mai puțin frustrant pentru adversari.
De asemenea, costul abilității a fost crescut, iar precizia în timpul slide-urilor a fost ajustată să fie similară cu mersul încet.
Ultimativul Overdrive
Un alt aspect problematic a fost ultimativul lui Neon, Overdrive.
Când era activat, Neon lansa o rază de energie electrică din mâini. Combinată cu agilitatea sa, aceasta devenea aproape imposibil de evitat sau contracarat înainte de a provoca daune semnificative.
Ca rezultat, durata ultimativului a fost redusă de la 20 la 10 secunde, iar acum necesită 8 puncte de ultimativ, în loc de 7. Aceste modificări reprezintă un pas semnificativ într-un shooter tactic FPS.
Agentul Vyse
Cel mai nou agent Sentinel, Vyse, aduce o versatilitate impresionantă în joc. Fiind primul Sentinel cu o abilitate de flash, excelează în securizarea sau izolarea flancurilor și a zonelor critice.
Abilitatea sa, Razor Vines, provoacă acum mai multe daune în timp ce încetinește inamicii, funcționând similar cu Slow Orb al lui Sage.
In case you were wondering how significant the Vyse changes are for the Razervine/Thorns, here is your answer pic.twitter.com/DN60xapw0j
— hoverboarD (@draobrevoh) December 10, 2024
Cauzând 10 HP daune pe secundă, Vyse îngreunează deplasarea adversarilor, făcând traversarea mai dificilă și reducând viteza de mișcare a acestora.
Dezvoltatorii au ajustat, de asemenea, dinamica abilității, reducând înălțimea verticală a lui Vyse de la 450 la 300 de unități.
Între timp, abilitatea Arc Rose a devenit mai mobilă, permițând repoziționări mai rapide.
Sistemul de ping și ajustări minore
Sistemul de ping a fost refăcut pentru a preveni avantajele neintenționate dincolo de simpla comunicare non-verbală.
Ping-urile ricoșează acum pe suprafețele de fum și apar direct pe exteriorul fumului.
În plus, ping-urile de pe hartă sunt vizibile doar pe mini-hartă, nu și în lumea jocului.
Noi efecte vizuale și sonore pentru ping-uri au fost introduse pentru a îmbunătăți claritatea.
În aceste două clipuri, Riot a ilustrat clar impactul modificărilor asupra gameplay-ului:
Înainte de actualizare:
După actualizare:
Alte ajustări minore:
Scutul mic a fost înlocuit cu scutul regenerativ în etapa 1 a modului Team Deathmatch.
Pentru jucătorii pe PC, mesajele de grup și steagurile au acum culori distincte.
Un bug de lungă durată, care necesita 100 de meciuri pentru a finaliza misiunea săptămânală „Play a Match”, a fost în sfârșit rezolvat.