Articol de GSP - Publicat marti, 13 august 2019 15:26
LPF a notificat cluburile din Liga 1 că ar putea fi rupt contractul cu deținătorul de drepturi TV, compania EAD Interactive, după o problemă cu logoul sponsorilor de pe panourile publicitate. Tot LPF a fost cea care a aplanat conflictul în această după amiază.
- Scandalul a izbucnit în weekend, la meciul CFR – Hermanstadt. Deținătorul de drepturi TV a cerut clubului organizator să nu promoveze în timpul interviurilor transmise pe TV sponsori neagreați de Ligă.
- Mai exact, pe panourile publicitare poziționate în spatele jucătorilor să nu fie siglele unor parteneri care nu au legătură cu competiția. Miza principală a fost expunerea brandurilor din industria de pariuri.
- De-a lungul zilei, părțile implicate au căzut totuși la un acord. Echipele din Liga 1 vor folosi panouri noi pe care sponsorul competiției va fi mai vizibil.
LPF a trimis o notificare tuturor cluburilor din Liga 1 pentru a le transmite că începând cu etapa a 6-a din campionat panourile din zona interviurilor vor fi schimbate pentru a putea fi vizibili sponsorii Ligii 1.
”Vă scriem cu privire la derularea contractului de drepturi TV, aducându-vă la cunoștință următoarele:
Având în vedere discuțiile purtate ieri 12.08.2019, de către reprezentanții LPF cu reprezentanții companiei deținătoare de drepturi TV privind uniformizarea zonei de flash interviu, discuții ce au pornit de la faptul că partenerul oficial al LPF (CASA) a informat societatea deținătoare de drepturi TV de încălcarea obligațiilor privind expunerea în zona flash interviu, fapt ce poate duce în viitor la prejudicierea cluburilor membre LPF prin reținerea unor sume de bani din contractul de drepturi TV, și pentru a evita situații de genul celor întâmplate în etapa care tocmai s-a încheiat, vă rugăm să fiți de acord ca din etapa a VI-a a Ligii 1 Casa, EAD în colaborare cu LPF să asigure uniformizarea panourilor din zona flash interviu.
În acest context cluburile membre ale LPF își vor putea onora contractele încheiate privind expunerea partenerilor contractuali în zona flash, fără să existe costuri suplimentare și fără să mai aibă loc situații de a filma interviuri în zone neutre pentru a ocoli prejudicii viitoare pe care partenerul LPF, LPF și partenerii cluburilor membre le-ar putea suporta.
Considerăm că uniformizarea zonei de flash va crește calitatea expunerii și vizibilității pe viitor, ceea ce va da posibilitatea cluburilor de a crea pachete de sponsorizare mai valoroase.
Urmare discuțiilor purtate s-a hotărât ca EAD să nu aducă atingere expunerii sponsorilor dumneavoastră, principalul și unicul scop al operațiunii de înlocuire a panourilor în zona flash, urmând să fie uniformizarea acestei zone într-un mod ce va exclude pe viitor varianta unor notificări sau viitoare prejudicii.
În cel mai scurt timp, în cursul zilei de astăzi, urmează ca LPF să vă transmită layout-ul panourilor, layout care va oferi vizibilitate denumirii competiției oficiale din care faceți parte și televiziunilor deținătoare de drepturi, urmând ca apoi să fie comunicat EAD spre a fi implementat până la începutul etapei viitoare.
Rugăm cluburile membre să dea curs prezentei având în vedere perioada scurtă rămasă până la începerea etapei, pentru a nu mai exista situația ca partenerii dumneavoastră contractuali să nu fie vizibili în cadrul interviurilor flash, precum și pentru evitarea situațiilor litigioase izvorâte din reținerea de către EAD a unor sume de bani pentru prejudiciile pretinse, ceea ce ar putea determina diminuarea ratelor viitoare, achitate în baza dispozițiilor contractuale.
Vă rugăm să acordați prioritate intereselor comerciale ale partenerilor noștri deoarece aceștia au o contribuție importantă în asgiurarea finanțării tuturor cluburilor din Liga 1 Casa”
-Rezolvarea trimisă de LPF
Orlando Nicoară, directorul firmei EAD Interactive, care deține drepturile TV, a reacționat pentru Gazetă pe acest subiect: „Nu am cerut în nici un moment, nici unui club, să scoată de pe panouri logo-ul sponsorilor pe care îi au, ci doar să apară pe respectivele panouri și sponsorul competiției, așa cum a fost înțelegerea stipulată în contract"
140 mil € + TVAeste valoarea contractului de drepturi TV pentru Liga 1 pe următorii 5 ani