Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat joi, 03 aprilie 2014 00:00 / Actualizat joi, 03 aprilie 2014 04:15
În Ghencea, marketingul nu dispare, marketingul se transformă: magazinul mobil funcţionează acum ca vehicul de transportat echipamentul campioanei!
Steaua a desfiinţat marketingul şi a găsit o soluţie ca să folosească o parte din departamentul dizolvat: magazinul mobil transportă echipamentul la meciuri!
Maşina care vindea în deplasările din ţară tricouri, fulare şi alte materiale cu însemnele roş-albastre suporterilor din Provincie duce acum echipamentele pentru Tănase şi pentru Pintilii!
Cu patru ani în urmă, clubul îşi prezenta planul cu tam-tam pe site-ul oficial: "Magazinul mobil e prima iniţiativă de acest gen din fotbalul românesc. Va fi prezent în toate deplasările echipei mari, pentru a satisface cererea suporterilor din alte localităţi decît Bucureştiul".
Maşina chiar este prezentă în continuare oriunde merge echipa, dar cu alt scop decît cel pe care îl prevăzuseră cei care au achiziţionat-o.
"Lasă, că nu-mi trebuie cash!"
Magazinul-mobil e singura bucată din departamentul de marketing care a putut fi "reprofilată", în rest nu mai există nimic. Fostul magazin de la stadionul din Ghencea e închis şi nu mai funcţionează altceva în acel spaţiu.
Patronul a desfiinţat marketingul Stelei în urmă cu trei ani, supărat că activitatea nu era profitabilă. "Cînd a început criza, am tăiat toate cheltuielile posibile. L-am chemat pe Argăseală şi i-am zis că închidem departamentul de marketing, renunţăm la toţi oamenii de acolo. M-a luat că «Patroane, e sursă de bani cash». I-am zis "Băi, sînteţi nebuni? Păi, eu bag doi lei ca să scot un leu cash? Asta înseamnă afacere?»".
Au experienţă în reprofilări
Transformarea magazinului în transportator de echipament nu e unica soluţie inedită luată în Ghencea. Recent, un bodyguard a fost transformat în masor! Sorin Cristof lucra la firma de securitate de la stadionul Steaua şi păzea vestiarul în care se schimbau Tătăruşanu, Pintilii şi ceilalţi fotbalişti.
Roş-albaştrii l-au recunoscut pe Sorin, şi-au amintit că l-au văzut în staff-ul Unirii Urziceni acum cîţiva ani şi l-au "recalificat" în masor, munca pe care o făcea Cristof în Ialomiţa pe vremea cînd "lupii din Bărăgan" jucau în Liga 1 şi cîştigau campionatul.
30.000 de euro pe lună pierdea Steaua din activitatea de marketing, lunar, potrivit spuselor lui Becali
44 la sută dintre pasionaţii de fotbal din România sînt suporteri ai Stelei, potrivit unui sondaj realizat în 2009 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie