Articol de GSP - Publicat marti, 13 august 2019 12:27
LPF a notificat toate cluburile din Liga 1 în legătură cu posibilitatea ca deținătorul de drepturi, compania EAD Interactive, să renunțe la contractul ce aduce echipelor 28 de milioane de euro pe an, fiindcă o problemă cu logoul sponsorilor de pe panourile publicitare. Scandalul a fost aplanat după câteva ore.
Scandalul a izbucnit în weekend, la meciul CFR – Hermanstadt. Deținătorul de drepturi TV a cerut clubului organizator să nu promoveze în timpul interviurilor transmise pe TV sponsori neagreați de Ligă.
Mai exact, pe panourile publicitare poziționate în spatele jucătorilor să nu fie siglele unor parteneri care nu au legătură cu competiția. Miza principală este expunerea brandurilor din industria de pariuri.
„De exemplu, logo-ul sponsorului oficial al Ligii, Casa Pariurilor, nu era pe acele panouri. În schimb, erau companii care nu au legătură cu Liga 1. Când organizatorul unei competiții majore plătește cluburile pentru a transmite acea competiție, asta vine la pachet și cu niște restricții. De exemplu, UEFA plătește cluburile pentru dreptul de a produce și transmite Champions League. Iar dacă Heineken este sponsorul Champions League și Liverpool, să zicem, are un parteneriat cu Carlsberg, sub nicio formă Liverpool nu își va promova propriul sponsor pe panourile de la interviuri sau din sala de conferințe în detrimentul sponsorului oficial al competiției”, a explicat pentru GSP cineva care cunoaște conflictul nou izbucnit în Liga 1.
CFR Cluj a refuzat să se conformeze solicitărilor venite sâmbătă seară de la reprezentanții EAD Interactive. Motivul?
Compania TAQT Media, despre care sursele GSP spun că ar avea contract cu 11 din cele 14 cluburi din Liga 1 pentru managementul panourilor publicitare, este condusă de Tudor Pop, angajat la CFR Cluj de ani buni ca ofițer de presă, Marketing Manager sau Operations Manager.
De altfel, dintre toate cluburile, doar CFR a refuzat să facă interviurile TV în alte locuri din stadion, fără acele panouri în spate.
De exemplu, aseară, după Viitorul – Botoșani, interviurile s-au făcut fără panouri în spate, pentru a nu se promova sponsori neagreați de LPF.
Banii din drepturi TV, în pericol?
Sursele GSP spun că Orlando Nicoară, șeful EAD Interactive, ar fi transmis deja Ligii Profesioniste de Fotbal că deținătorul de drepturi vrea să rupă contractul dacă situația va continua în acest fel!
LPF, la rândul ei, va informa azi cluburile despre acest conflict, iar grupările din Liga 1 vor trebui să decidă dacă renunță la înțelegerea cu TAQT Media referitoare la panotaj ori se ceartă cu compania care plătește pentru drepturile TV.
140 mil € + TVAeste valoarea contractului de drepturi TV pentru Liga 1 pe următorii 5 ani
Se pare că s-a început un flash-interviu cu cineva de la Hermannstadt și a apărut cineva de la CFR Cluj cu un panou care contravine cu ce dorește deținătorul drepturilor TV. E o situatie de negândit! - Vali Moraru, moderator DigiSport, în direct la finalul meciului de sâmbătă
Orlando Nicoară, directorul firmei EAD Interactive, care deține drepturile TV, a reacționat pentru Gazetă pe acest subiect: „Nu am cerut în nici un moment, nici unui club, să scoată de pe panouri logo-ul sponsorilor pe care îi au, ci doar să apară pe respectivele panouri și sponsorul competiției, așa cum a fost înțelegerea stipulată în contract"
Tudor Pop a fost contactat de reporterii GSP, însă a precizat că va oferi un drept la replică printr-un mail ulterior.