Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat vineri, 23 martie 2018 09:00
FRF a avut, între 2015 şi 2016, contract cu o firmă unde lucrează soţia unuia dintre directorii de la Casa Fotbalului
Răzvan Burleanu îl acuză pe Ionuţ Lupescu, într-un serial de episoade pe o reţea de socializare, de faptul că a direcţionat, fie el, fie Mircea Sandu, mai multe contracte către firme deţinute sau în acţionariatul cărora se afla chiar Ionuţ Lupescu sau rude ale acestuia. Conflict de interese, iar ieri şeful FRF a informat inclusiv membrii Comitetului Executiv despre aceste lucruri, pasul următor putând fi chiar o plângere penală făcută vechii administraţii.
Pe parcursul mandatului lui Burleanu există însă un tip de contract care ridică şi el semne de întrebare. În 2015, la aproape un an şi jumătate după ce Burleanu s-a instalat la Casa Fotbalului, FRF a contractat firma Geometry Global cu scopul implementării şi promovării fotbalului de tip grassroots!
În respectiva societate se afla, la vremea respectivă, Raluca Berceanu, soţia unuia dintre directorii din FRF, mai precis a lui Gabriel Berceanu, şeful comunicării de la Casa Fotbalului. Raluca Berceanu era Senior Digital Account Manager la Geometry Global, iar durata colaborării dintre FRF şi respectiva firmă a fost de un an, între vara lui 2015 şi vara lui 2016.
Deși situația nu reprezintă în mod strict un conflict de interese, Gazeta Sporturilor a adresat FRF, în mod oficial, câteva întrebări pe acest subiect:
ÎNTREBĂRILE GSP
1. Ce servicii a oferit firma Geometry Global pentru Federația Română de Fotbal?
2. Cât a durat contractul cu această firmă şi care a fost contravaloarea lui?
3. FRF avea cunoştinţă că în firma Geometry Global era angajată soţia directorului de comunicare al FRF, Gabriel Berceanu?
RĂSPUNSURILE FRF
# Principiul de bază al achiziționării materialelor și contractării serviciilor necesare FRF este selecția de oferte. FRF a organizat o licitație la care au participat mai multe firme de profil. A fost desemnată câștigătoare agenția Global Geometry pentru furnizarea serviciilor necesare implementării și promovării proiectelor "Împreună Suntem Fotbal" și "Matematica Fotbalului", ultimul aducând FRF primul premiu din istorie oferit de UEFA pentru activități de marketing la UEFA KISS Marketing Awards 2016.
# Valoarea contractului aferent acestor servicii furnizate în perioada august 2015 - august 2016 este confidențială, însă vă putem asigura că a fost aleasă oferta de preț cea mai bună în raport cu serviciile solicitate, respectând toate filtrele de control intern.
# Global Geometry este unul din cei 22 de furnizori cu care lucrăm, o agenție prestigioasă în România și parte a unei rețele internaționale. Nu a existat nicio atitudine de favorizare a acestei agenţii, singurele criterii de atribuire a comenzilor FRF fiind cele de piaţă privind calitatea şi preţul.
# Gabriel Berceanu nu a fost implicat în niciun fel în procedura de selecție a ofertelor, cu atât mai mult cu cât aceasta nu a intrat și nu intră în sfera lui de activitate.
Ce a făcut Geometry Global
- a creat pentru FRF filmul de prezentare a programului "Transformă Uliţa în Stadion"
- a creat o campanie socială prin care s-a lansat programul naţional ce va aduce împreună matematica și fotbalul şi care a avut ca scop "combaterea abandonului şcolar". Programul a debutat, conform site-ului frf.ro, prin lansarea unui manual auxiliar de matematică, ce conţinea probleme şi exerciţii inspirate din lumea fotbalului
- s-a ocupat de comunicarea şi implementarea proiectului federaţiei "Împreună suntem fotbal", dedicat dezvoltării fotbalului de bază din România
- s-a ocupat de creaţia şi implementarea programului "Asociaţia Telefonul Copilului", care are ca mesaj: "Toţi copiii merită să fie fericiţi"