Articol de Vlad Nedelea - Publicat marti, 12 iulie 2022 09:05 / Actualizat marti, 12 iulie 2022 10:29
Gazeta Sporturilor continuă proiectul „Matchday experience”, o serie de reportaje speciale pe arenele Ligii 1, cu focus pe experiența suporterului în zi de meci. Azi e rândul celor de la CSU Craiova, care a primit nota 9.35, cea mai mare de până acum.
- Reporterii GSP au analizat la fața locului tot ceea ce contribuie la satisfacția sau, din contră, la dezamăgirea unui fan, dincolo de rezultatul efectiv al partidei respective: de la facilitățile stadionului la prețuri, de la confort și curățenie la felul în care clubul interacționează cu el pe arenă și în jurul acesteia.
- Am acordat câte o notă de la 1 la 10 fiecărui capitol, iar media finală a fiecărui stadion arată, practic, cât de mult își respectă un club spectatorii.
- Arenele analizate de GSP sunt cele ale echipelor Dinamo, FCSB, Rapid, CFR Cluj, U Cluj, Petrolul, Sepsi, Farul, CS Mioveni, plus „Ion Oblemenco", din Bănie.
- Primul episod a vizat arhaicul stadion din „Ștefan cel Mare”, care a primit nota 3,18.
- Al doilea episod a fost despre stadionul Sepsi, care a primit nota 8,50.
- Episodul 3 a fost despre arena lui CFR Cluj, care a luat nota 6,70.
- Episodul 4 a avut în prim plan stadionul Rapid-Giulești, notat cu 8.
- Episodul 5 a fost despre Stadionul Farul, care a primit 7,07.
- Episodul 6 a fost despre CS Mioveni. Nota 2,60.
Episodul 7: CS Universitatea Craiova este cel mai organizat club din punctul de vedere al relației cu fanii, atât în ziua meciului, cât și în afara ei. Pe lângă meci, suporterii oltenilor sunt incluși în tot felul de activități în zi de meci, la fel cum se practică la marile cluburi europene. Nota e pe măsură, premianții Ligii 1 primesc 9,35.
Topul arenelor prezentate până acum:
1. Universitatea Craiova | 9,35 |
2. Sepsi | 8,50 |
3. Rapid | 8,00 |
4. Farul | 7,07 |
5. CFR Cluj | 6,70 |
6. Dinamo | 3,00 |
7. CS Mioveni | 2,60 |
Craiova e unul dintre locurile din România unde fanii trăiesc aprins fiecare meci, fiecare moment al echipei, fiecare șut sau pasă.
Ce-i drept, au și unde. „Ion Oblemenco” e printre cele mai frumoase stadioane din țară. Inaugurat în urmă cu aproape 5 ani, „mastodontul” din capitala Olteniei are peste 30.000 de locuri și e casa ambelor echipe din oraș: CS Universitatea și FCU Craiova 1948.
Modern, cu un design futurist, casa fotbalului din Craiova se transformă la meciurile Universității, unde suporterilor nu le lipsește absolut nimic.
VIDEO MATCHDAY EXPERIENCE, episodul 7 » CSU Craiova, premiantă în Liga 1
1. Confort stadion - Nota 9,5
- Accesibilitate: Arena din Craiova se află pe Bulevardul „Ilie Balaci”, aproape de centrul orașului, unde de cele mai multe ori fanii se strâng înaintea meciurilor. Distanța e scurtă până la arenă, puțin mai mult de un kilometru, pe care de cele mai multe ori suporterii îl parcurg pe jos. Oricum, și dacă vin din celălalt capăt al orașului, din Craiovița Nouă sau orice alt colț al orașului, drumul cu mașina nu durează mai mult de 20 de minute. Sunt și suficiente mijloace de transport în comun care ajung la stadionul mare din Craiova. NOTA 10
- Locurile de parcare: Arena deține mai mult de 300 de locuri de parcare. De asemenea, în vecinătate mai sunt două centre sportive care au parcări și de multe ori sunt folosite de cei care vin la arenă. Suporterii iau cu asalt locurile de pe marginea străzii, de multe ori insuficiente atunci când arena este ocupată în proporție de 60-70%. NOTA 7
- Confortul spectatorilor în tribune este la cel mai înalt nivel. Scaune noi, curate, suficient de confortabile, o zonă VIP cu fotolii. NOTA 10
- Tribunele arenei sunt acoperite, designul ajută mult ca atunci când vremea nu e prietenoasă suporterii să nu aibă nicio grijă. Bine izolat, asta și datorită arhitecturii, acoperișul oferă protecție excelentă fanilor. NOTA 10
- Tribunele sunt foarte aproape de suprafața de joc. Spectatorii au o vizibilitate excelentă din orice zonă a stadionului. Există, de asemenea, 232 de locuri pentru persoane cu dizabilități în scaune cu rotile, inclusiv însoțitori, și 350 de locuri pentru reprezentanții mass-media. NOTA 10
- Igiena este la un nivel bun. Stadionul dispune de câteva zeci de grupuri sanitare, mai mult de 10 de fiecare parte a arenei. De asemenea, scaunele sunt curate, îngrijite. NOTA 10
2. Ticketing - Nota 10
- Fanii Craiovei pot procura tichete atât de la casa de bilete a stadionului, cât și online, din rețeaua eventim, de la partenerii acestora (orice magazin Vodafone, Telekom, Carrefour, Cărturești sau Humanitas, de oriunde din țară, inclusiv din Craiova). În plus, oltenii vând bilete și la magazinul oficial din Electroputere Mall și magazinul mobil din Piața „Mihai Viteazul”
- Biletele au, în mare, același preț. Cel puțin la meciurile de campionat. Cel mai ieftin este la peluze, 15 lei, apoi crește, 30, 40 de lei la tribunele 2 și 1. Iar la VIP un tichet este 70 sau 100 de lei, periferic sau central
- Biletele sunt simple, cartonate, tipărite de eventim. Pe cele cumpărate online fanii au posibilitatea de a le printa.
3. Program de meci - Nota 10
- Universitatea Craiova are grijă ca la fiecare meci să aibă program de joc, atât în format fizic, cât și digital. Revista are 14 pagini, iar în ea se regăsesc următoarele: un interviu cu un jucător, amintirea săptămânii, analiza adversarilor și alte date statistice.
4. Magazinul clubului - Nota10
- În afara magazinului din Electroputere Mall, fanii Universității își pot cumpăra produse cu însemnele clubului și de la magazinul mobil, din zona stadionului, deschis în fiecare zi de meci și nu numai. Tricouri, mingi, fanioane, fulare, șepci, calendare, căni, mascote și multe alte produse. Din acest punct de vedere, al diversității materialelor, Universitatea e în topul Ligii 1
- Prețurile sunt accesibile. Un tricou este 330 de lei, în timp ce o șapcă e 45 de lei, un set de pixuri 12 lei, iar o cană 25 de lei. În total, sunt mai bine de 100 de produse diferite pe care fanii le pot cumpăra!
5. Interacțiunea cu fanii - Nota 10
- Suporterii Universității au, fără îndoială, cea mai strânsă legătură cu jucătorii. O legătură facilitată de multe programe puse la punct de conducerea clubului: player-escort, pentru micii fani care îi urmează pe jucători pe teren, două mascote, Simba și LioNelu, care întrețin atmosfera la fiecare meci, kiss-cam înainte și în pauza meciului, plus concursuri organizate înainte și în pauza meciului de sponsorii clubului
- În plus, la final de meci, jucătorii sunt așteptați de fani în zona autocarelor pentru a face poze
- De asemenea, a devenit o tradiție ca la fiecare meci de acasă lovitura de start să fie dată de o legendă a clubului. Totul este înconjurat de un branding puternic. I se face un tricou personalizat, o eșarfă, semnează pe mingea retro și oferă un interviu pentru site-ul clubului pe marginea terenului
- Unul dintre sponsorii clubului cheamă 3 suporteri în pauza meciului pentru „Provocarea Păianjenului”. Este un concurs cu premii unde suporterii trebuie să lovească de la 11 metri o tăbliță agățată în vinclul porții
- Mai mult, ocazional se organizează un meci de FIFA între doi suporteri și doi jucători de FIFA. Unul dintre jucători, Dan Buzărnescu, este chiar angajat de club cu contract, exact ca un fotbalist al lui Balint
- Se organizează în zi de meci și o emisiune, „Azi joacă Știința”, care este transmisă pe pagina de Facebook.
6. Mâncare - Nota 8
- Suporterii oltenilor au mai multe puncte de unde își pot cumpăra o gustare în timpul meciurilor de pe "Ion Oblemenco". Câte unul la fiecare peluză și câte două în dreptul celor două tribune
- Fanii au de unde alege, pe lângă obișnuitul popcorn, oltenii pot opta și pentru alune, chipsuri sau hot-dog. Prețurile variază între 7 și 15 lei, de la alune la hot-dog.
7. Băuturi - Nota 8
- Și aici oltenii stau destul de bine. Fanii au mai multe sortimente de răcoritoare, precum Coca-Cola, Fanta, Sprite, dar și apă plată, minerală, bere fără alcool și chiar cafea
- Prețurile sunt următoarele: de la 7 lei apa plată, până la 10 lei un pahar de suc sau o cafea. Concluzia?
Concluzia? Stadion fantastic, notă pe măsură: 9,35
Comparativ cu celelalte formații din Liga 1, Universitatea e de departe clubul cel mai atent în ceea ce privește relaționarea cu fanii. Atentă la detalii, formația olteană punctează bine la fiecare categorie
Citește AICI toate episoadele proiectului „Matchday experience”