Articol de Eduard Apostol, Iosif Popescu (video) - Publicat miercuri, 26 octombrie 2022 10:04 / Actualizat miercuri, 26 octombrie 2022 11:01
Gazeta Sporturilor continuă proiectul „Matchday experience”, o serie de reportaje speciale pe arenele Ligii 1, cu focus pe experiența suporterului în zi de meci. Acum e rândul celor de la FCU Craiova, care evoluează pe „Ion Oblemenco”. Stadionul superb nu poate anula deficiențele clubului în relația cu propriii suporteri. Angajații lui Mititelu nu editează programe de meci, nu mai există o mascotă a echipei, iar interacțiunea cu suporterii nu e mereu la înălțime. Nota finală: 7,35.
- Reporterii GSP au analizat la fața locului tot ceea ce contribuie la satisfacția sau, din contră, la dezamăgirea unui fan, dincolo de rezultatul efectiv al partidei respective: de la facilitățile stadionului la prețuri, de la confort și curățenie la felul în care clubul interacționează cu el pe arenă și în jurul acesteia.
- Am acordat câte o notă de la 1 la 10 fiecărui capitol, iar media finală a fiecărui stadion arată, practic, cât de mult își respectă un club spectatorii.
- Arenele analizate de GSP sunt cele ale echipelor Dinamo, FCSB, Rapid, CFR Cluj, U Cluj, Petrolul, Sepsi, Farul, CS Mioveni, FC Argeș, plus „Ion Oblemenco", din Bănie.
- Episodul 1 - Dinamo - Nota 3,18
- Episodul 2 - Sepsi, Nota 8,50
- Episodul 3 - CFR Cluj. Nota 6,70
- Episodul 4 - Rapid-Giulești. Nota 8
- Episodul 5 - Farul. Nota 7,07
- Episodul 6 - CS Mioveni. Nota 2,60
- Episodul 7 - CSU Craiova. Nota 9.35
- Episodul 8 - FC Argeș. Nota 5,88
- Episodul 9 - FCSB (Arena Națională). Nota 8.40
- Episodul 10 - Petrolul (Ilie Oană). Nota 6,45.
Topul arenelor prezentate până acum:
1. Universitatea Craiova | 9,35 |
2. Sepsi | 8,50 |
3. FCSB | 8,40 |
4. Rapid | 8,00 |
5. FCU Craiova | 7,35 |
6. Farul | 7,07 |
6. CFR Cluj | 6,70 |
8. Petrolul | 6,45 |
9. FC Argeș | 5,88 |
10. Dinamo | 3,00 |
11. CS Mioveni | 2,60 |
Sunt aproape 5 ani de când stadionul modelat după o operă a lui Constantin Brâncuși a apărut pe harta României, Cetatea Banilor lăudându-se cu cea mai amplă și trepidantă atmosferă din țară. Casa ambelor echipe ale urbei, CS Universitatea și FCU Craiova 1948.
Suporterii, „ultrași" și „cetățeni", dau năvală la fiecare etapă pe noul "Oblemenco", având condiții peste ceea ce se întâlnește în restul fotbalului autohton. Din primăvara lui 2021, cei de la FCU au primit și ei dreptul de a evolua pe „Arena Leilor", iar de cele mai multe ori fanii lui Bauza și compania fac spectacol.
1. Confort stadion - Nota 9,5
- Accesibilitate: Bulevardul „Ilie Balaci" este aproape atât de centrul orașului, unde se strâng suporterii, de cele mai multe ori în pub-urile din "Centrul vechi", cât și de Parcul „Nicolae Romanescu", pe care localnicii îl recomandă, cu ardoare, ca fiind cel mai frumos și îngrijit din țară. Distanța din „inima" orașului până la "plămânii" Craiovei, aproximativ un kilometru, poate fi lesne parcursă la pas. Și dacă sosesc din alte colțuri ale orașului, indiferent de zonă, drumul cu automobilul durează 15-20 de minute. Plus că sunt și mijloace de transport în comun. NOTA 10
- Locurile de parcare: Stadionul deține mai mult de 300 de locuri de parcare. Sunt locuri berechet și în imediata proximitate, întrucât există cele două centre sportive care au parcări și sunt accesate și ele de către suporteri. Când sunt meciuri tari, nu doar derby-uri de orgoliu, sunt ocupate până la refuz și locurile de pe marginea străzii. NOTA 7
- Confortul spectatorilor în tribune este la cel mai înalt nivel. Spre deosebire de alte arene, chiar și noi din țară, scaunele sunt curate, suficient de confortabile, o zonă VIP cu fotolii. NOTA 10
- Tribunele arenei sunt acoperite, poate ploua ca-n filme că spectatorii nu au niciun disconfort. NOTA 10
- Tribunele sunt foarte aproape de suprafața de joc, iar designul arenei ajută la crearea unui „vulcan" care să dea aripi „leilor" și să pună în pericol orice adversar. Există o vizibilitatea bună din orice zonă, atât pentru spectatori, cât și pentru jurnaliști, mai ales că aici sunt și meciuri internaționale. Există, de asemenea, 232 de locuri pentru persoane cu dizabilități în scaune cu rotile, inclusiv însoțitori, și 350 de locuri pentru reprezentanții mass-media. NOTA 10
- Igiena este la un nivel foarte bun. Stadionul dispune de câteva zeci de grupuri sanitare, mai mult de 10 de fiecare parte a arenei. Scaunele sunt curate, îngrijite. NOTA 10
2. Ticketing - Nota 10
- Fanii juveților lui Mititelu pot procura tichete atât de la casa de bilete a stadionului, cât și online, de pe eventim. În plus, oltenii vând bilete și la magazinul oficial din centrul orașului, unde este sediul grupării, Strada Sfântul Dumitru, numărul 1.
- Biletele au, în mare, același preț, mai ieftine decât la concitadina și rivala CSU. Cel mai ieftin este la peluze, 10 lei, apoi crește, 20, 30 de lei la tribunele 2 și 1. Iar la VIP un tichet costă 80 de lei.
- De asemenea, prețul unei loje pe meci este de 2.000 lei, iar aceasta poate fi achiziționată de cel mult 10 persoane.
- Biletele sunt simple, cartonate, tipărite de eventim. Pe cele cumpărate online fanii au posibilitatea de a le printa.
3. Program de meci - Nota 0
- Clubul nu editează program de meci!
4. Magazinul clubului - Nota 8,5
- În afara magazinului de la sediul grupării, din centrul Craiovei, fanii FCU 1948 își pot cumpăra produse cu însemnele clubului și de la magazinul mobil, din zona stadionului, deschis în preajma partidelor. Tricouri, mingi, fanioane, fulare, șepci, calendare, căni, mascote și multe alte produse.
- Dacă pleacă în exil la Târgu Jiu sau Severin, de exemplu, clubul are un "magazin mobil".
- Prețurile sunt accesibile. Un tricou asemănător celui purtat de jucători este 225 de lei, un șort 175 de lei, un trening 500 de lei. Există și variante secundare, tricouri de prezentare - 200 de lei.
- Un fanion dublu costă 35 de lei, un odorizant 5 lei, o insignă 15 lei, un pix 7 lei, un steag 65 de lei, un suport de număr de automobil 13 lei. Sunt zeci de produse pe care fanii alb-albaștrilor le pot procura.
5. Interacțiunea cu fanii - Nota 7,5
- FCU Craiova 1948 nu mai are în prezent o mascotă a echipei, la meciuri, cu toate că gruparea din Bănie a fost una dintre inițiatoarele ideii la începutul anilor 2000.
- La final de partidă, jucătorii sunt așteptați de fani în zona autocarelor pentru a face poze, iar la final echipa, indiferent de rezultat, vine să salute pătimașa galerie. Ocazional, fotbaliștii urcă în peluză și cântă alături de ultrași.
- FCU are propriul canal TV unde jucătorii oferă frecvent interviuri. Tot acolo sunt prezentate noile achiziții. FCU TV este pentru promovare, canal propriu pe YouTube, Instagram și pagina de Facebook.
- Ocazional, sunt suporteri sărbătoriți la stadion! Plus acțiuni de a oferi tricouri celor din tribune.
6. Mâncare - Nota 8
- Suporterii au mai multe puncte de unde își pot cumpăra o gustare în timpul jocurilor de pe „Ion Oblemenco". Chiar dacă acestea sunt branduite de "rivalii" de la CSU, acesta sunt folosite la comun de către suporterii ambelor grupări, la ele apelând fanii lui FCU Craiova 1948 și în seara derby-ului local. Există un agreement între cluburi în acest sens. Câte un food-court la fiecare peluză și câte două în dreptul celor două tribune. „Le-am găsit acolo, acele spații, le folosim la comun", au transmis oficialii clubului lui Mititelu.
- Fanii au de unde alege, popcorn, alune, chipsuri sau hot-dog. Prețurile variază între 7 și 15 lei.
7. Băuturi - Nota 8
- Juveții nu rămân „pe uscat" după ce au luat o gustare la stadion, în așteptarea meciului. Fanii au mai multe sortimente de răcoritoare, dar și apă plată, minerală, bere fără alcool și chiar cafea
- Prețurile sunt de la 7 lei apa plată până la 10 lei un pahar de suc sau o cafea.
Concluzie: E loc de mai bine
Când familia Mititelu va opri războiul cu propriii ultrași și va pricepe că suporterii sunt suporteri și la victorii, și la eșecuri, toți cei care țin cu FCU vor beneficia de un confort sporit la partidele favoriților. Nota finală: 7,35