Articol de GSP - Publicat miercuri, 26 iulie 2017 11:24
Televiziunea Română a început să investească din nou bani importanți pentru transmiterea evenimentelor sportive în care sunt implicate echipele românești de fotbal.
În această săptămână, TVR va transmite două partide din preliminariile cupelor europene, astăzi de la ora 21:00, Viitorul - APOEL din Champions League, iar mâine seară de la ora 20:30 partida de pe Arena Națională, Dinamo - Bilbao, din Europa League. Mai mult, postul public are alte trei meciuri și săptămâna viitoare, Plzen - FCSB (2 august, 21:45), Oleksandria - Astra (3 august, 19:30) și Bilbao - Dinamo (3 august, 21:45).
Firma cu care TVR a negociat achiziția drepturilor TV aparține Danei Iancu, un agent care de mai bine de 15 ani se ocupă cu vânzarea unor astfel de evenimente pe piața media din România. "Eu le cumpăr și-apoi le vând televiziunilor", spune Dana Iancu pentru Gazetă.
Dacă meciurile lui Dinamo, al Viitorului și al Astrei s-au vândut individual, nu aceeași situație a fost și în cazul partidei din Cehia dintre Viktoria Plzen și FCSB. "Vânzarea acestui meci a fost condiționată de achiziția altor două evenimente sportive. Este vorba de campionatul de fotbal al Portugaliei, dar și mai multe turnee de tenis 250 ATP", spun sursele ziarului.
Doar că cei 9 membri ai Consiliului de Administrație ai TVR care s-au întrunit luni într-o ședință pentru a vota achiziția meciurilor de mai sus, nu au fost de acord și cu adjudecarea celor două competiții (campionatul Portugaliei și turneele 250 ATP) din pachetul meciului Plzen - FCSB, ci exclusiv cu transmiterea jocului retur din turul 3 al UCL.
Dana Iancu confirmă: "Așa este! Meciul Stelei era condiționat de cele două evenimente sportive. Chiar și așa, meciul rămâne la TVR. Dacă deja l-au anunțat.... Asta e. Suma pentru campionatul Portugaliei era una modică, în plus aveau trei meciuri care nu se suprapuneau cu alte evenimente importante ale televiziunilor de sport din România".
Departamentul de Comunicare Corporate al Televiziunii Române a răspuns solicitării Gazetei Sporturilor:
"Discuţiile din timpul unor negocieri între parteneri comerciali – indiferent că e vorba despre companii, instituţii media publice ori private - îi privesc doar pe cei care le poartă. A negocia înseamnă că: partenerii discută, analizează, decid - adică, negociază - preţuri, condiţii, etc. pentru ca în final să ajungă sau nu la o înţelegere contractuală", se arată în punctul de vedere trimis redacției.