Articol de GSP - Publicat luni, 16 septembrie 2019 18:10
Mediul online se extinde în fiecare zi cu o viteză accelerată. Chiar dacă majoritatea formatorilor de opinie și a companiilor media au trecut în online, încă mai este loc în fiecare nișă. Dacă pe Facebook și Instagram se dau bătălii pentru like-uri și followeri între influenceri, atunci administratorii site-urilor web luptă pentru vizualizări cu instrumente precum Seo sau alte strategii media.
În caz că te gândești să te alături comunității de bloggeri, atunci este vital să găsești domeniul care ți se potrivește cel mai bine și în care ai cunoștințe. De exemplu, dacă ești pasionat de fotbal, știi la orice oră de zi sau de noapte, în ce minut a egalat Ramos scorul în finala UCL din 2014, atunci chiar merită să-ți deschizi un blog de sport. Despre etapele care trebuie parcurse pentru a avea un blog de calitate am discutat cu experții de la agenția SEOlium.
În alegerea nișei și a stilului de scriere te ajută, în primul rând, experiența personală. Nu încerca să te axezi de la început pe mai mult sfere. Focusează-te pe o anumită echipă de fotbal sau doar pe un campionatși scrie știri și articole doar pe această temă.
Analizează concurența de pe piață și creează elemente care te vor deosebi de ceilalți bloggeri. De asemenea, gândește-te la idei pentru publicațiile tale și subiectele pe care vrei să le abordezi.
Indiferent dacă alegi ca blogging-ul să fie profesia sau hobby-ul tău, pașii sunt tot aceiași. Prima etapă este crearea blogului pe o platformă, de exemplu WordPress, ori să investești în host și domeniu.Experimentează și modifică designul blogului după propriul plac. Dacă partea tehnică îți cam dă bătăi de cap, apelează la o agenție SEO, specializată în crearea și administrarea site-urilor web.
Un detaliu de bază este alegerea denumirii site-ului. La luarea acestei decizii trebuie să ții cont de structura postărilor viitoare, despre ce vei scrie și cât de frecvent îți vei actualiza blogul.
SEOlium recomandă să studiezi bloguri de sport populare din lume și să analizezi denumirea lor în raport cu conceptul și viziunile pe care le promovează. Nu uita că numele trebuie să te reprezinte pe deplin.
Acum că ai un blog proaspăt creat, este momentul oportun săpostezi primul articol. Elementul cheie de care trebuie să ții cont în fiecare publicație este autenticitatea și stăruința pe care o depui. În caz că ești în criză de idei, îți sugerăm să mai citești câteva bloguri de specialitate până găsești ceva potrivit pentru tine. Ideile generale de care trebuie să ții cont sunt:
- Nu te abate de la tema articolului.
- Folosește cuvinte cheie în titlul articolului, pe care crezi că publicul tău le va căuta pe Google.
- Folosește imagini, dar nu uita să indici sursa.
Cu siguranță, în momentul în care vei avea deja primele articole scrise, îți vei dori ca despre blogul tău să afle cât mai multă lume. Aici îți vin în ajutor Facebook, Instagram și setările SEO.