Articol de GSP - Publicat luni, 13 ianuarie 2020 18:15
Orice pasionat de jocuri de noroc, fie ele pariuri sportive sau alte forme de divertisment care se bazează (și) pe noroc, pe inspirația de moment, a avut probabil situații în care a observat că timpul a trecut neașteptat de repede în timp ce se distra în astfel de moduri. Este normal, orice pasiune te face să te simți bine și ai tendința să pierzi noțiunea timpului. Pentru ca hobby-ul să rămână mereu unul plăcut, totul trebuie să fie cu măsură, să nu fie afectate absolut deloc negativ piața personală și cea profesională.
La jocuri online, cu puțin simț al responsabilității, totul este foarte simplu, mai ales dacă îți alegi cu inspirație furnizorul de soluții de divertisment. La Unibet, există pe de o parte elemente pe care nici măcar nu le observi, dar ele există și te protejează, precum și instrumente active pe care le poți utiliza atunci când chiar tu simți că ceva nu este în regulă și trebuie să acționezi pentru a păstra echilibrul în viața ta.
Angajamentul Unibet în ceea ce privește protejarea jucătorilor săi, promovarea jocului responsabil, este ilustrat inclusiv de campania recentă cu video-uri ce prezintă în mod onest instrumentele pe care casa de pariuri sportive online le pune la dispoziția tuturor. Campania, din care evident nu putea lipsi Ilie Dumitrescu, Ambasador al brandului Unibet în România, a devenit populară în mediul online pentru că acționează în mod natural pe direcția conștientizării elementelor care fac diferența dintre eventuale probleme și jocul responsabil, 100% distractiv.
Unibet protejează divertismentul de calitate la jocuri online - de la pariuri și până la poker sau cazino - investind într-o strategie de Player Safety, cu o echipă dedicată care monotorizează compartamentul jucătorilor în timp real. Sistemul PS-EDS (Players safety – Early Detection system), o inovație marca Unibet, este de mare folos în realizarea angajamentului ferm în materie de joc responsabil.
Lansat în anul 2012, acest sistem scanează tranzacțiile și comportamentul jucătorilor și analizează totul conform unor indicatori de risc. Pentru ca totul să fie în limitele normale, se caută indicatori cu privire la eventuale probleme legate de dependența jocurilor de noroc. În funcție de situație, se acționează apoi în mod adecvat. În funcție de gradul de risc, se poate detecta profilul unui jucător cu potențială problemă, realizându-se un scor ce califică playerii de la Social Gambler, la Regulat Gambler, Problem Gambler și până la Pathological Gambler.
Orice jucător își poate testa singur profilul, dar Unibet are grijă să trimită la fiecare 60 de minute așa numitele alerte de verificare a realității: notificări ce informează de cât timp este jucătorul online și joacă, ce sumă a câștigat, ce sumă a pierdit, cât s-a pariat. Acest instrument ne ajută să gândim rațional chiar și atunci când avem tendința de a ne implica prea mult în lumea divertismentului atât de plăcut.
Cum poate acționa jucătorul pentru a proteja jocul responsabil? Poate seta limite de depunere sume de bani, poate restricționa accesul din proprie inițiativă (de la 24 de ore la 6 luni). Restricțiile pot fi setate pe anumite produse (de exemplu să nu poți juca poker, dar să ai acces la pariuri sportive).
Dacă problemele sunt mai mari, se poate merge până la auto-excludere. Interesant este că există chiar software anti-jocuri de noroc care blochează atât site-urile de specialitate, cât și reclamele de profil, pe toate dispozitivele clientului, pentru a ține departe tentațiile. Unibet oferă ajutor și asistență în limba română, chiar ședințe de terapie gratuite și un test de auto-evaluare și o linie telefonică dedicată, gratuită.
Printre angajamentele asumate de Unibet pentru perioada imediat următoare se numără creșterea cu 50% a numărului de clienți care aleg în mod voluntar instrumentele de joc responsabil, lansarea de campanii de comunicare pentru educarea publicului, sprijinirea celei de a 4-a ediții a Sustainable Gambling Conference.
Printre angajamentele asumate de Unibet pentru perioada imediat următoare se numără creșterea cu 50% a numărului de clienți care aleg în mod voluntar instrumentele de joc responsabil, lansarea de campanii de comunicare pentru educarea publicului, sprijinirea celei de a 4-a ediții a Sustainable Gambling Conference.