GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Publicitatea bazată pe locație: Geomarketing-ul și cum este utilizat acest instrument în strategiile de marketing

Articol de GSP - Publicat vineri, 13 decembrie 2024 10:10 / Actualizat vineri, 13 decembrie 2024 10:10

 

Într-o societate unde competiția este acerbă pentru orice business, strategiile de marketing joacă un rol esențial. Fiecare instrument și fiecare abordare de promovare a unui business poate contribui la creșterea vizibilității și implicit la creșterea vânzărilor. În același timp, atunci când peste 90% dintre afaceri sunt prezente în mediul online, este mult mai dificil pentru orice afacere să iasă în evidență.

 

Tocmai din acest motiv, targetarea audienței ideale trebuie să fie obiectivul fiecărui business. Una dintre modalitățile prin care afacerile pot ajunge la clientela ideală și pot crește vânzările constă în utilizarea geomarketing-ului în strategiile de promovare. Geomarketing-ul sau publicitatea bazată pe locație poate oferi instrumente care să crească cifrele oricărui business.

Conceptul de geomarketing

Geomarketing-ul este definit drept abordarea care utilizează date spațiale, având locație geografică, cu scopul de a dezvolta strategii de marketing prin analizarea informației geografice prezente în numeroasele date obținute de fiecare afacere.

 

Obiectivul este acela de a sprijini fiecare business pentru direcționarea efortului de a atrage clienți din audiența ideală și într-un mod mult mai eficient. La baza acestor obiective stau conținutul personalizat și reclamele sugerate în funcție de locația geografică a consumatorului.

 

Pentru această abordare de marketing sunt folosite diverse surse de date. Cele mai des utilizate surse de date sunt cele obținute prin intermediul sistemelor GPS, adresele IP de internet, informațiile transmise de către dispozitivele de tip tablete sau telefoane inteligente, dar și informațiile transmise de către platformele de social media (de exemplu prin folosirea funcției „check-in” a utilizatorilor acestor platforme).

 

Toate detaliile acestea indică anumite comportamente sau preferințe ale consumatorului, la care se adaugă și informațiile demografice referitoare la o anumită regiune din punct de vedere spațial. Odată ce sunt obținute aceste informații referitoare la mediul de provenință al clienților, modul în care aceștia se deplasează, se pot face analize spațiale realizate de specialiști în  servicii GIS și cartografie digitală.

 

Reprezentarea vizuală a analizelor spațiale cu ajutorul hărților permit companiilor să își optimizeze eforturile și costurile strategiilor de marketing astfel încât să contribuie la creșterea nivelului de implicare al clienților și mai ales pentru creșterea ratelor de conversie.

Elemente cheie în publicitatea bazată pe locație geografică

Geomarketing-ul se bazează pe anumite elemente cheie. După cum îi spune și denumirea, primul element cheie se referă la spațialitate. Publicitatea în cadrul acestei abordări de marketing se face pe baza locației spațiale și livrarea de reclame către potențialii clienți pornește de la locația acestora în timp real. Clienții pot primi notificări despre promoții sau oferte speciale pentru locațiile aflate în imediata apropiere.

 

Al doilea element cheie este geofencing-ul sau delimitarea virtuală a unei zone geografice reale pentru afișarea anumitor reclame. Mesajele de publicitate specifice vor fi afișate doar atunci când un dispozitiv de tipul telefonului smart ajunge într-o anumită zonă geografică pentru a crește interesul potențialilor clienți de a intra în magazinele afacerii respective. În acest mod eforturile de publicitate nu se vor risipi prin faptul că reclamele ajung la clienți aflați la mare distanță fizică de magazinele care apelează la acest instrument de publicitate online.

 

Publicitatea de proximitate este un alt element cheie în geomarketing și se bazează pe utilizarea Wi-Fi-ului sau a funcționalității de tip Bluetooth în vederea trimiterii de reclame doar pentru dispozitivele regăsite într-o anumită rază geografică.

 

În cele din urmă amintim și elementul numit geotargeting sau orientarea geografică. Această abordare presupune adaptarea și direcționarea conținutului sau a reclamelor pentru utilizatori în funcție de locația geografică a acestora. Un exemplu în acest domeniu este dat de aplicații de tip food delivery care apelează frecvent la targetarea spațială pentru ca utilizatorii să primească opțiuni de restaurante pornind de la locația geografică a acestora.

Etape și strategii în utilizarea geomarketing-ului

Pentru folosirea geomarketing-ului în strategia de publicitate a unei afaceri, este necesară parcurgerea unor etape, după cum urmează:

 

Colectarea de date – este etapa în care sunt strânse date cu locație geografică din diferite surse: sisteme GPS, adresele clienților care furnizează date la achiziționarea produselor/serviciilor, dispozitive mobile, check-in-uri pe platformele de sociale media.

 

Analizarea datelor colectate – toate datele spațiale sunt analizate cu scopul de a identifica modele și tendințe. În acest demers sunt folosite servicii GIS care permit vizualizarea datelor sub formă de hărți care să ofere o înțelegere mai profundă pentru preferințele și comportamentele consumatorilor pornind de la deplasarea fizică a acestora.

 

Segmentarea audienței – etapa următoare constă în segmentarea audienței în funcție de locația geografică, aspecte socio-demografice și comportament. Este etapa care permite ulterior să fie elaborate campanii de publicitate direcționate pentru fiecare segment de consumatori, astfel încât mesajele să ajungă la grupurile țintă ideale pentru fiecare business.

 

Delimintarea spațială și publicitatea de proximitate – în urma segmentării se va definitiva limita spațială pentru anumite regiuni astfel încât reclamele să fie direcționate doar în respectivul areal geografic pentru a atrage exact clienții potențiali care se află în spațiul geografic respectiv. Reclamele pot fi de tip push către dispozitivele potențialilor consumatori sau mesaje despre promoțiile existente.

 

Monitorizare și optimizare – ultima etapă în strategia de geomarketing este monitorizarea constantă a performanțelor campaniei pe bază de instrumente de analiză (cuantificarea interacțiunii, ratelor de conversie și rentabilității investiției). Această monitorizare permite optimizarea campaniilor de geomarketing pentru a crește eficiența acestora.

 

În concluzie, foarte multe business-uri pot să exploreze geomarketing-ul pentru a integra diverse metode și instrumente în strategia de promovare. Aceste instrumente pot aduce o abordare dinamică și de impact pentru orice business, livrând valoare audienței și potențialilor clienți.

 

Citește și:
Prima „victimă” a lui Dan Șucu la Genoa! Anunțul venit din Italia
Campionate
Prima „victimă” a lui Dan Șucu la Genoa! Anunțul venit din Italia
Unde a dispărut Dan Șucu, în timp ce italienii îl așteptau diseară la Genoa - Napoli
Superliga
Unde a dispărut Dan Șucu, în timp ce italienii îl așteptau diseară la Genoa - Napoli
Atmosferă de senzație la Genoa - Napoli » Mesaj din centrul fanilor pentru Dan Șucu
Campionate
Atmosferă de senzație la Genoa - Napoli » Mesaj din centrul fanilor pentru Dan Șucu

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează