Articol de GSP - Publicat sambata, 30 mai 2020 18:32
Ambasada SUA din România a postat pe pagina de Facebook o imagine spectaculoasă cu o Dacie 1300 pe străzile din New York, părăsite din cauza izolării cauzate de pandemia de coronavirus.
Autovehiculul îi aparține lui Eduard Pălăghiţă, 38 de ani, care conduce prima mașină românească ce a ajuns în America. Dacia sa e fabricată în 1977 și e înmatriculată la New York.
„Nu eram născut atunci când bunicul meu a fugit din țară. A ajuns ilegal în Ungaria, apoi în Austria și, printr-o companie de peste ocean care căuta forță de muncă, a ajuns legal în Los Angeles. Acolo și-a luat cetățenie pe bază politică ca refugiat. A trăit inițial în Los Angeles și apoi a venit în New York, unde și-a luat licența de taximetrist. Și asta făcea aici atunci când a căzut regimul comunist în România și a putut să ne aducă și pe noi, legal. Noi am ajuns aici prin 1995, din Brașov.
FOTO: facebook.com/Dacia1300NewYork
La un moment dat când eram mic știu că am întrebat-o pe mătușa mea dacă în America nu sunt mașini românești. Iar atunci când am aflat că nu sunt, cred că mi-a încolțit ideea. Am visat să am în America ceva din copilărie – nu am uitat tradițiile, limba, nu am uitat de unde am plecat. Așa am cumpărat mașina de la un prieten, Alexandru Constantinescu, la care stau de fiecare dată când vin în țară. Mi-am dorit să am în America ceva din viața mea din România. Și cum mama a avut Dacia, bunica a avut Dacie, pe mine m-au dus la aeroport cu Dacia, visul a venit simplu.
A fost complicat, dar important este că se poate – în America se poate aduce orice mașină mai veche de 25 de ani. Am tradus toate actele mașinii, a fost un proces destul de complicat. Și când a ajuns mașina în portul din New Jersey autoritățile vamale au fost foarte suspecte – cum să aduci o mașină care valorează nici jumătate din taxele pe care le-ai dat. Au crezut că aduc droguri cu ea. Și atunci au oprit containerul și au dat toate lucrurile afară, totul pe costul meu, normal.
Taxele au fost peste 3,000 de dolari. Și apoi încă 1,000 de dolari pentru că au oprit containerul în port. Taxele astea pentru o mașină care nu valora nici 2,000 de dolari. Cei de la compania de transport cu care am lucrat, mi-au zis că a fost prima mașină pe care au oprit-o cei de la vamă (râde)”, a povestit Eduard pentru life.ro.
👏 Dacia 1️⃣3️⃣0️⃣0️⃣ pe străzile New York-ului. Felicitări, Eduard! (Foto: Dacia 1300 New York) 🙂
Posted by U.S. Embassy Bucharest on Friday, 29 May 2020
DACIA SPRING. Cum arată prima mașină electrică Dacia + ce autonomie are