Articol de Theodor Jumătate - Publicat marti, 01 martie 2011 00:00 / Actualizat marti, 01 martie 2011 17:46
Astăzi se ciocnesc două mari imperii ale fotbalului englez. Unul creat în timp şi consolidat în ultimii 25 de ani de Alex Ferguson. Altul ridicat după 2003 de miliardarul rus Roman Abramovici. Primul se îndreaptă spre cel de-al 19 titlu de campion (11 cu Sir Alex manager în Premier League), al doilea fiind încoronat în Anglia de-abia a 4-a oară sezonul trecut.
Şi ca afacere, Man. United e încă mult peste Chelsea. Ca valoare a clubului, ca valoare a brandului, ca număr de suporteri, în ţară şi în străinătate, ca sponsori, ca bani din contracte de publicitate şi din vînzare de tricouri.
VALOARE (club)
Man. United 1,3 miliarde de euro
Primul club din lume
Chelsea 467 milioane
Pe locul 9 în lume
VALOARE (brand)
Man. United 437,1 milioane de euro
Al doilea brand din lume
Chelsea 234,4 milioane
Al 6-lea brand din lume
VENIT (2009-2010)
Man. United 349,8 milioane de euro
Al 3-lea club din Europa
Chelsea 255,9 milioane
Al 6-lea club din Europa
DREPTURI TV (2009-2010)
Man. United 128 milioane de euro
Chelsea 105 milioane
BILETE (2009-2010)
Man. United 122,4 milioane de euro
Chelsea 82,1 milioane
SPONSORI, MERCHANDISING
Man. United 99,4 milioane de euro
Chelsea 68,8 milioane de euro
SUPORTERI
Man. United 30,6 milioane în Europa (4,7 milioane în Anglia)
Chelsea 21,4 milioane în Europa (1,6 milioane în Anglia)
SPONSORI
Man. United AON (23,6 milioane de euro anual), Nike (29,4 milioane)
Chelsea Samsung (16,3 milioane de euro anual), Adidas (22,3 milioane)
MERCHANDISING
Man. United între 1,2 milioane şi 1,5 milioane de tricouri vîndute anual în perioada 2005-2009
Chelsea între 700.000 şi 900.000 de tricouri vîndute anual în perioada 2005-2009