Articol de GSP - Publicat duminica, 03 mai 2020 13:46
De cele mai multe ori nu conștientizăm cât de repede trece timpul. Luați cu treburile zilnice, cu probleme, cu temeri, cu angoase, nu mai avem timp să observăm că zilele trec în viteză, că săptămânile și lunile se duc, că adunăm în spatele nostru anii, ca un balast plin cu amintiri.
Ne mai dăm seama de asta uneori, dar în general din întâmplare, prin cine știe ce coincidențe. De exemplu, din întâmplare, am descoperit că David Beckham a împlinit, pe 2 mai, 45 de ani. Și brusc am conștientizat cât de repede trece timpul. Uau!
Dacă și Beckham a ajuns la 45 de ani, vă dați seama ce am îmbătrânit și noi! David Beckham a fost primul mare fotbalist universal.
De fapt, el a inventat acest concept. Dimensiunea globală a numelui său, brandul pe care l-a creat, sunt reflectate în câștigurile pe care le-a avut din publicitate, de multe ori duble sau chiar triple față de cele din fotbal. David Beckham a fost primul mare brand personal din lumea fotbalului, care, până la el, nu avea decât branduri colective, de cluburi. Beckham a fost cel care a dus publicitatea din jurul său la rang de artă, de industrie. El a fost primul, după el au venit ceilalți. Mie mi-a plăcut întotdeauna fotbalistul David Beckham.
Și l-am considerat un exemplu de cum poți să reușești în fotbal fără să ai talentul lui Maradona, Ronaldinho ori Messi. Pe Beckham rar l-am văzut driblând.
Avea un mare atu, felul în care lovea mingea cu piciorul drept, un atu însă pe care l-a folosit din plin. Era foarte disciplinat din punct de vedere tactic, un ajutor mare pentru orice antrenor, și era și-un profesionist adevărat. Poate nu la nivelul lui Cristiano Ronaldo, care se masacrează pur și simplu din punct de vedere al pregătirii fizice, dar nici foarte departe. Asta îmi arată că e un tip dotat. Intelectual mă refer. Se vede asta și din felul în care și-a construit imaginea. Ar trebui să fie un exemplu pe care l-ar putea lua și alții. Beckham n-a refuzat niciodată un ziarist, iar presa a fost marele său aliat.
Când ați citit sau auzit ultimul comentariu negativ la adresa lui? Vă amintiți să fi fost vreodată făcut pilaf în ziare?
Poate atunci, în 1998, dar mai apoi nu prea cred, fiindcă David a fost suficient de deștept să-și aleagă aliații acolo unde trebuie. Și i-a folosit asta la imagine, o imagine de pe urma căreia a scos zeci de milioane de euro.
Sigur, e important și felul în care arată, dar am mai văzut destui fotbaliști prezentabili și poate mai talentați decât el care n-au beneficiat de același tratament din partea jurnaliștilor. E greu de spus dacă, peste ani, despre Beckham se va vorbi ca despre fostul mare fotbalist sau despre fostul mare brand publicitar.
Sau chiar azi, căci sunt destul de mulți tineri care l-au văzut jucând puțin spre deloc. Parcursul său pe terenurile de fotbal e mai mult decât notabil, iar Google sau Youtube sunt dovada. Cred însă că imaginea publicitară a lui David Beckham a depășit-o pe cea a fotbalistului. Mariajul cu Victoria Adams, pe atunci în mare glorie, l-a transformat în idol comercial.
Ceea ce i-a adus contracte de milioane și i-a deschis piețe neexplorate până atunci, în țări unde destui oameni nu știau alte cuvinte în limba engleză în afara numelui său. Pe undeva e bine, pe altundeva e rău. Așa ne dăm seama de industrializarea la care a ajuns acest sport. E mult mai importantă imaginea de la televizor decât cea lăsată tribunelor.