Articol de GSP - Publicat duminica, 19 iunie 2016 00:00

România a plecat ieri din cantonamentul de la Chantilly la Lyon cu trenul. A preferat această modalitate în faţa avionului şi pentru a evita timpul pierdut pentru formalităţile de îmbarcare.

Acelaşi mijloc de transport m-a dus şi pe mine, ieri la prânz, din capitala Franţei până în oraşul unde diseară va avea loc meciul cu Albania.

"Gare du Lyon" Paris îţi dă senzaţia unui aeroport. Şi ca mărime, dar şi ca securitate. Patrule de Poliţie şi trupe antitero se plimbă tot timpul printre oameni.

Cu arma în mână, mereu încordaţi şi extrem de puţin prietenoşi. Zeci de voluntari cu tricouri "Euro 2016" ajută şi îndrumă pe oricine caută o informaţie despre cum se poate ajunge cel mai repede în oraşul unde ai bilet de meci.

Un suporter maghiar, îmbrăcat din cap până-n picioare în culorile Ungariei, caută disperat un tren care să-l ducă rapid la Marseille, unde aseară "naţionala" ţării lui a întâlnit Islanda.

Nici voluntarii nu sunt foarte prietenoşi. Unul dintre ei observă că fac câteva poze cu cadre generale din gară. Îmi cere să şterg fotografiile, iar după 2-3 minute reapare: "Chiar îmi cer scuze, dar fără autorizaţie nu se pot face poze în gară. Încă o dată îmi cer scuze". Îi spun că îi înţeleg rigurozitatea şi îi fac pe plac.

10:59 e ora de plecare. TGV-ul 6611 trage la linia 19. Înăuntru, scaunele sunt confortabile, dar nu e din cale afară de curat şi nici prizele nu merg. Biletul costă 70 de euro. Nu e aglomerat şi la vagonul-restaurant găseşti cafea de calitate.  

La 10 minute după plecare şi după ce ieşi din Paris, se anunţă şi viteza cu care se circulă: 274 km pe oră. Sunt de mers 512 kilometri. Vom ajunge în mai puţin de 2 ore. Imaginaţi-vă că plecaţi din Bucureşti până la Arad şi faceţi vreo două ore. Pare cam SF, nu?

Ne vizitează şi Jean Paul. Controlorul. Aparatul său electronic scanează biletele, în timp ce pe geam se developează o parte a Franţei cu multă verdeaţă şi peisaje numai bune de admirat.

E mult mai comod cu trenul decât cu avionul, strategia Federaţiei şi a lui Iordănescu, de a face deplasarea pe calea ferată, a fost chiar una inspirată. Jucătorii n-ar avea niciun motiv să se plângă. Ba chiar trebuie să fie mult mai câştigaţi şi mai relaxaţi după o călătorie cu TGV-ul.

Meciuri LIVE, program complet, infografii și statistici real-time de la Euro2016 - AICI

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Diverse
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
Nationala
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”
Nationala
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”