Articol de Daniel Grigore - Publicat vineri, 05 iulie 2024 12:02 / Actualizat vineri, 05 iulie 2024 22:44
Să fii jurnalist acreditat la Euro 2024 presupune, printre altele, parcurgerea a zeci de mii de kilometri - și nu e o exagerare! Inevitabil, un astfel de efort logistic poate produce și probleme. Să vă ofer un exemplu.
10 orașe din Germania găzduiesc sau au găzduit meciuri la acest Campionat European. Pe majoritatea dintre ele am avut oportunitatea să le văd.
Din Wurzburg, orașul în care am fost „cantonați” și noi în ultima lună, precum naționala României, am parcurs drumuri lungi către Munchen, Dortmund, Koln, Leipzig sau Dusseldorf. Nici cele până în Frankfurt sau Stuttgart, deși mai scurte, nu-s de ignorat. Tot ai de parcurs mai bine de 100 de kilometri, poate chiar 150, până la stadioane.
Ce am făcut când ne-a lăsat mașina, după 20.000 de kilometri între orașele din Germania
Dacă tragem linie, în ultima lună ne apropiem de 20.000 de kilometri parcurși cu mașina, drumuri bătute la primele ore ale dimineții, în miezul zilei sau chiar în toiul nopții. Din experiență proprie vă spun că drumul Dortmund - Wurzburg, cu plecare după miezul nopții, este extenuant după o zi de muncă.
Inevitabil, după atâția kilometri parcurși se pot ivi probleme. Probleme cum ar fi martori apăruți în bordul mașinii, care se încăpățânează să rămână acolo.
„Service ulei”, ne-a avertizat computerul de bord că e necesar la mașină. În 100 de kilometri! Bineînțeles, încercăm la cele mai apropiate reprezentanțe.
Nicio șansă la o intervenție rapidă, suntem expediați din start: „Cel mai devreme vă putem programa pe 22 iulie”. „Oho... atunci vom fi în România”, am răspuns noi.
Tot românul te scoate, până și-n Germania
Bineînțeles, s-a strecurat puțină panică, mai ales că erau momente în care mașina refuza să pornească, solicitându-și mentenanța.
Până la urmă, și-n Germania, tot românul te scoate. Un mecanic auto din Munchen, în dimineața meciului dintre România și Olanda, a fost salvarea noastră. Conaționalul stabilit printre nemți ne-a strecurat printre alte lucrări și, cu o amabilitate ieșită din comun și un tarif nesperat de bun, a rezolvat problema.
Și era mare nevoie, pentru că aventura nu s-a încheiat. Până la finalul Euro, mai sunt mii bune de kilometri de străbătut și multe informații de relatat. Până atunci, nu uitați să vă asigurați că totul e pus la punct înainte de a pleca la drum lung!
10-15 mii de kilometriparcurge în mod normal o mașină până a avea nevoie de un schimb de ulei