Articol de Daniel Grigore - Publicat duminica, 14 iulie 2024 19:44 / Actualizat duminica, 14 iulie 2024 19:56
Înaintea finalei Euro 2024, Spania - Anglia, UEFA a anunțat numărul total de spectatori care au asistat la cele 50 de meciuri de până acum, precum și audiența TV generată de partidele de la turneul final.
În această seară va avea loc ultimul meci de la Euro 2024, turneu final care a început în urmă cu fix o lună, pe 14 iunie, și care a propus un total de 51 de partide.
Înaintea finalei dintre Spania și Anglia, UEFA a prezentat o serie de date aferente turneului, cum ar fi numărul total de spectatori și audiența pe care au generat-o cele 50 de meciuri disputate până acum.
UEFA a dat cărțile pe față: totalul spectatorilor la Euro 2024 + audiențe-record la TV!
În ceea ce privește asistența, UEFA transmite că „în jur de 2,6 milioane de spectatori din mai mult de 190 de țări” au asistat la cele 50 de partide.
Dintre cele 2,6 milioane de bilete vândute, 387.000 au fost din categoria „Fans First”, adică tichetele destinate suporterilor echipelor participante. Acestea au avut cel mai mic preț, 30 de euro în faza grupelor, 60 ulterior.
„Audiența globală cumulată trece de 5 miliarde de urmăritori”
UEFA se laudă cu numere-record și în privința telespectatorilor. „Interesul global față de turneu este uriaș, acesta rămâne pe cale să atingă o audiență globală cumulată de peste 5 miliarde de urmăritori”, susține forul european.
Un număr impresionant de oameni a fost înregistrat și în Fan Zone-urile amenajate de UEFA și autoritățile locale în cele 10 orașe care au găzduit meciuri la Euro 2024.
„Cele 10 locații au primit un total de 5,8 milioane de vizitatori”, anunță UEFA. Lesne de înțeles, cel mai mare interes l-a generat meciul jucat de naționala Germaniei în faza sferturilor, 1-2 cu Spania, duelul care a marcat eliminarea Die Mannschaft. În acea zi, în cele 10 locații au fost numărați un total de 547.000 de vizitatori.
În fine, tot la categoria de cifre-record, UEFA transmite că de la începutul Euro, canalele oficiale de social media ale competiției (TikTok, Instagram, Facebook, X și WhatsApp) au adunat 14 milioane de urmăritori noi, 335 de milioane de interacțiuni și 2,8 miliarde de vizualizări video.