Comentarii (21)
_Van_Basten
_Van_Basten  •  25 Septembrie 2024, 12:31

Excelent editorial. Daca votam in proportie de 70% psd-pnl-aur, meritam tot ce ni se intampla.

_Van_Basten
_Van_Basten  •  25 Septembrie 2024, 12:31
Postat de fantoma_lui_BabaNovac pe 25 Septembrie 2024, 12:17

Te inseli amarnic dovada ca nici n-ai citit articolul bine fiindca citeaza motivatia celuilalt judecator unde intentia nu trebuie neaparat sa fie DIRECTA ca cineva sa fie acuzat de omor asa cum induci tu prin comentariul tau. Intentia directa inseamna ca a urmarit in mod constient sa ia viata cuiva. Insa cineva poate fi acuzat de omor si pentru intentie INDIRECTA - cand desi nu se doreste moartea victimei DAR ACCEPTI POSIBILITATEA CA ACTIUNILE LUI SA DUCA LA ACEST REZULTAT. Procurorii au dovedit in prima faza ca beizadeaua a acceptat riscul de a provoca moartea, depășind pragul unei indoieli rezonabile. Doar ca cele doua fufe de la curtea suprema au zis "pe noi nu ne-ati convins" ??? Daca eu arunc un bolovan de pe un bloc intr-o zona pe unde SE STIE CA TREC DES OAMENI ? Eu nu doresc in mod direct sa ucid pe cineva, dar imi dau seama ca exista posibilitatea ca acțiunea mea sa provoace moartea unui trecător. Totuși, eu continui sa arunc piatra, acceptand acest risc. Daca piatra loveste pe cineva si victima moare, pot fi condamnat de omor cu intenție indirectă.

Bun comentariu. Beizadeaua lui Gino asta a facut: beat, drogat, a aruncat cu un bolovan mare pe un drum circulat. Bolovanul a ucis un om. Asta nu e ucidere din culpa.

fantoma_lui_BabaNovac
fantoma_lui_BabaNovac  •  25 Septembrie 2024, 12:17
Postat de radumatei pe 25 Septembrie 2024, 11:49

D-le Mărgărit, ați rămas fără ofsaiduri și blaturi și ați trecut la opinii juridice? Mă tem că vă cam depășește subiectul. Vinovăția oricărui om se stabilește de o Instanță, care judecă Fapta lui în raport cu Legea. Nu de presă sau de publicul indignat, în raport cu cantitatea de comentarii de pe facebook. Faptele celor doi sunt, într-adevăr grave, consecințele sunt tragice, vinovăția lor e mai presus de orice îndoială DAR, pentru a califica faptele lui Iorgulescu și Pascu drept omor, trebuie dovedită dincolo de orice îndoială intenția de a ucide. Or, nici chiar cei mai indignați dintre noi nu cred că ar putea pretinde asta. Dl. Enescu, în opinia lui separată, se agață de noțiunea de intenție indirectă (sau „praeterintenție”, cum i se mai zice) dar asta e ceva foarte rar și aproape imposibil de demonstrat (doar, de exemplu, dacă autorul lasă un bilețel sau îi zice unui martor „mă urc la volan și gonesc ca nebunul și nu-mi pasă dacă omor pe cineva”). Faptele celor doi sunt accidente rutiere și se încadrează, clar, la ucidere din culpă iar decizia Înaltei Curți, oricât ne-ar indigna, e corectă. Dacă pedeapsa pentru această infracțiune ar trebui mărită, e altă discuție.

Te inseli amarnic dovada ca nici n-ai citit articolul bine fiindca citeaza motivatia celuilalt judecator unde intentia nu trebuie neaparat sa fie DIRECTA ca cineva sa fie acuzat de omor asa cum induci tu prin comentariul tau. Intentia directa inseamna ca a urmarit in mod constient sa ia viata cuiva. Insa cineva poate fi acuzat de omor si pentru intentie INDIRECTA - cand desi nu se doreste moartea victimei DAR ACCEPTI POSIBILITATEA CA ACTIUNILE LUI SA DUCA LA ACEST REZULTAT. Procurorii au dovedit in prima faza ca beizadeaua a acceptat riscul de a provoca moartea, depășind pragul unei indoieli rezonabile. Doar ca cele doua fufe de la curtea suprema au zis "pe noi nu ne-ati convins" ??? Daca eu arunc un bolovan de pe un bloc intr-o zona pe unde SE STIE CA TREC DES OAMENI ? Eu nu doresc in mod direct sa ucid pe cineva, dar imi dau seama ca exista posibilitatea ca acțiunea mea sa provoace moartea unui trecător. Totuși, eu continui sa arunc piatra, acceptand acest risc. Daca piatra loveste pe cineva si victima moare, pot fi condamnat de omor cu intenție indirectă.

radumatei
radumatei  •  25 Septembrie 2024, 11:49

D-le Mărgărit, ați rămas fără ofsaiduri și blaturi și ați trecut la opinii juridice? Mă tem că vă cam depășește subiectul. Vinovăția oricărui om se stabilește de o Instanță, care judecă Fapta lui în raport cu Legea. Nu de presă sau de publicul indignat, în raport cu cantitatea de comentarii de pe facebook. Faptele celor doi sunt, într-adevăr grave, consecințele sunt tragice, vinovăția lor e mai presus de orice îndoială DAR, pentru a califica faptele lui Iorgulescu și Pascu drept omor, trebuie dovedită dincolo de orice îndoială intenția de a ucide. Or, nici chiar cei mai indignați dintre noi nu cred că ar putea pretinde asta. Dl. Enescu, în opinia lui separată, se agață de noțiunea de intenție indirectă (sau „praeterintenție”, cum i se mai zice) dar asta e ceva foarte rar și aproape imposibil de demonstrat (doar, de exemplu, dacă autorul lasă un bilețel sau îi zice unui martor „mă urc la volan și gonesc ca nebunul și nu-mi pasă dacă omor pe cineva”). Faptele celor doi sunt accidente rutiere și se încadrează, clar, la ucidere din culpă iar decizia Înaltei Curți, oricât ne-ar indigna, e corectă. Dacă pedeapsa pentru această infracțiune ar trebui mărită, e altă discuție.

v1ad
v1ad  •  25 Septembrie 2024, 10:53

Exact discuția asta o aveam cu un coleg de servici în ziua când s-a publicat știrea cu Iorgulescu. Ce as face eu dacă mi s.ar întâmpla mie o situație cum e cea a părinților victimelor. Sa știu ca unicul copil îmi piere din cauza unei beizadele drogate care scapă bine mersi. Am ajuns la concluzia ca as reacționa în stilul filmului "Law abiding Citizen". Situații similare s-au petrecut în lume, iar când ai pierdut deja totul și mai ai și o vârstă, idea aia nu mai pare asa absurda. Vom asista în curând la asemenea lucruri și la noi în tara.

mzm1
mzm1  •  25 Septembrie 2024, 10:47

Toată stima, domnule Mărgărit, că redeschideți discuția despre accidentele grave de circulație, în care făptașii, respectiv criminalii, rămân nepedepsiți. Am, totuși, câteva observații. 1. Spuneți că, după decizia ICCJ o luăm de la capăt. N-aș zice că o luăm de la capăt, ci mai rău, e un nou proces în care inculpatului i s-a schimbat încadrarea, în una mult mai favorabilă! 2. Cazul Coman, orice s-ar spune, nu este din aceeași speță cu cel al lui Mario Iorgulescu sau a lui Vlad Pascu. Cei doi fac aceeași categorie de infracțiune cu colonelul Bernevic (care a omorât 4 persoane și nu a făcut închisoare) și cu soția lui Adrian Păunescu (care a ucis tot vreo 4 persoane, o familie!, fără să facă închisoare!). Da, Coman a comis o infracțiune, dar nu a omorât pe nimeni, nu s-a sustras judecării, nu a fugit din țară, și și-a primit pedeapsa (mare, mică, e de discutat!). 3. În ce-l privește pe Vlad Pascu, din ce s-a publicat imediat după accident, tinerii nu erau pe trotuar, cum spuneți, ci pe carosabil, pe dreapta în sensul de mers! Pascu i-a lovit din spate! Se pare că în zona respectivă nici nu există trotuar și erau nevoiți să meargă pe carosabil. Dar nu pe dreapta, ci pe stânga, așa cum prevede legea! Nu-i iau apărarea criminalului, dar sunt convins că avocații lui vor invoca această situație drept circumstanță atenuantă! În treacăt fie spus, dacă măcar unul din cei 7-8 tineri ar fi sesizat că merg greșit și ar fi trecut cu toții pe stângă, ar fi rămas cu toții vii și nevătămați

emilian_din_filiasi
emilian_din_filiasi  •  25 Septembrie 2024, 10:40

Unii dintre voi sunteți jurnaliști de investigații. Sau numa' Tolontan era? Ar fi interesant să aflăm câte astfel de cazuri au mai fost in ultimii 10-15 ani ... și ce-a decis instanța pe acele spețe. Mi-e greu să cred că Vlad Pascu și Mario Iorgulescu sunt singurii care au omorât oameni nevinovați pe șosele conducând sub influența drogurilor sau a băuturilor alcoolice. Au fost probabil zeci, dacă nu chiar sute de situații similare... care chiar "au trecut neobservate", ca să-l parafrazez pe Margarit. A primit cineva între 12 și 20 de ani? A fost vreunul judecat și condamnat pt omor calificat? ... Românii vor să vadă sânge! Sânge de beizadea dacă se poate, că-i mai dulce! ... Oamenii se revoltă peste tot prin social-media.... desigur, pe bună dreptate. Dar cel pe care ei ar vrea să-l vadă executat în piața publică NU A FOST ACHITAT. Se rejudecă de la zero. Mario va primi între 2 și 7 ani pt că așa e încadrată fapta conform legii. Omor din culpă. Fiind recidivist i se va da pedeapsă cu executare. Omul oricum e terminat... iar vinovați pt tergiversare sunt in primul rând procurorii care l-au pus sub acuzare cu o altă încadrare. Să vină Marius Mărgărit cu precedentul judiciar ... să ne arate un singur caz în care un inconștient din ăsta a primit sentința "omor calificat" ... și voi veni și eu cu "mea culpa" pt acest comentariu.

mr90
mr90  •  25 Septembrie 2024, 10:09

Cind Vadim Tudor a declarat ca ar trebui scoasa mitraliera toti liberalii in frunte cu presa i-au sarit in cap. Trageti concluziile singuri !

dorelus
dorelus  •  25 Septembrie 2024, 09:57

Sunt tare de-acord cu dvs, domnule Margarit, putini au curajul să scrie adevărul, de ce? Nu știu, înțelegeam pe vremea lui Ceașcă dară azi? Sau poate tocmai nimic nu sa schimbat în esență, doar de fațadă. Cei mai mulți merg la,, Poarta Palatului,, să-i asculte ineptiile,, omului cu caciulita încrucișata,, care se pricepe la toate. Vă dați seama în ce situație a ajuns demnitatea jurnalistica? Si atunci ne mai miram de mizeria din justiție? Care justiție... Zua bună

alexalex
alexalex  •  25 Septembrie 2024, 09:48

Când s-a dorit o lege adevărată a răspunderii magistraților au fost mobilizați toți trotinetistii cu sloganuri gen luați labele de pe justiție ,vai este atacata independența justiției,presa a pus și ea ca de obicei umărul la mascarada ,acum de ce va plângeți,deciziile justiției nu se comentează așa ne învățau cei de la usr,de ce comentați deciziile justiției ,de ce atacați justiția.toti erau specialiști în drept când se manipula și se ieșea în stradă pt apărarea băieților cu pensii speciale de zeci de mii de lei pe lună ,acum nu mai comentați ,aveți ce meritați o țară fără lege a răspunderii magistraților adecvata

  • 1
  • 2
  • 3
Comentează