Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 19 martie 2008 00:00
Monopostul Renault R28 l-a săltat pe pilotul spaniol de pe locul 11, obţinut pe grila de start, pînă pe poziţia a 4-a în cadrul MP al Australiei
Fernando Alonso şi Nelson Piquet Jr., cei doi piloţi ai team-ului ING Renault F1, au la dispoziţie în acest sezon de Formula 1 un nou tip de monopost, botezat generic R28. Bolidul nu este considerat revoluţionar ci, mai de grabă, o evoluţie a celui de anul trecut. Totuşi, R28 a confirmat încă din prima cursă. Deşi în calificări Alonso nu a reuşit să se claseze decît pe poziţia a 11-a a grilei de start, în Marele Premiu al Australiei, dublul campion mondial a urcat pînă pe locul patru, pe care nu l-a mai părăsit pînă la finish. De asemenea, Piquet Jr. a cîştigat cîteva poziţii după start, dar a fost implicat într-un incident şi forţat să abandoneze.
R28 se evidenţiază din punct de vedere constructiv prin fixarea suspensiei faţă în configuraţia "zero keel" (fără chilă, şasiul fiind tubular). Apoi, se observă că inginerii au acordat o atenţie deosebită părţii frontale, pentru a face faţă solicitărilor şi balansului aerodinamic al pneurilor Bridgestone. R28 este animat în continuare de un propulsor de tip RS27, cu arhitectură V8, care dezvoltă peste 700 CP şi cîntăreşte sub 100 de kilograme.
Lungime (milimetri) 4800
Lăţime (milimetri) 1400
Greutate (kg) 605 (cu tot cu pilot şi balast)
Transmisie cutie de viteze semi-automată din titan - 7 trepte
Viteză maximă (km/h) 340
Zgomot (dB) 140
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”