SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Ce privelişte!

Articol de - Publicat marti, 08 aprilie 2008 00:00

Noul Citroen C5 arată încîntător şi nu are nici o legătură cu precedentul model. Maşina este aşteptată în România pentru septembrie

Arată bine. E chiar încîntătoare. Francezii au transpirat serios pînă să obţină poate tot ce şi-au propus în privinţa noului Citroen C5. Dacă te uiţi pe lista rivalelor din clasa medie, te înfiori un pic. Numai grei, iar noul C5, lansat de curînd în Europa, trebuie să dea din coate să-şi facă loc. Se pare că nu prea tare pentru că maşina a progresat mult faţă de ce ne obişnuise Citroen în ultimul timp. Arată altfel.

Noul Citroen C5 arată încîntător şi nu are nici o legătură cu precedentul model. Maşina este aşteptată în România pentru septembrie

Arată bine. E chiar încîntătoare. Francezii au transpirat serios pînă să obţină poate tot ce şi-au propus în privinţa noului Citroen C5. Dacă te uiţi pe lista rivalelor din clasa medie, te înfiori un pic. Numai grei, iar noul C5, lansat de curînd în Europa, trebuie să dea din coate să-şi facă loc. Se pare că nu prea tare pentru că maşina a progresat mult faţă de ce ne obişnuise Citroen în ultimul timp. Arată altfel.

E desenată frumos şi este bine proporţionată. Mult stil şi rafinament. La interior, lucrurile stau la fel de bine. Materiale de calitate. De fapt, nici nu ne aşteptam la altceva pentru că întotdeauna francezii au grijă mare pentru habitaclu. Puzderie de butoane, amplasate peste tot, garnisesc futurist consola centrală. Cînd totul este luminat, e greu să faci diferenţa între interiorul unui avion şi al unui C5. Să nu uităm de volanul cu butuc sau ax fix, găselniţă a lui Citroen care a strîns ceva fani, şi nici de masajul pentru zona lombară în cazul şoferului. Acesta se poate bucura şi de atenţionare cu vibraţie în scaun atunci cînd îl poate fura somnul şi trece fără să ştie de pe o bandă pe alta.

Cum merge noul C5? În primul rînd trebuie punctat că sînt disponibile două suspensii: hidraulică şi clasică, altfel zis Hydractive 3 Plus şi Metallique. Prima permite şi alegerea dintre două setări: Sport şi Soft.
Motorizările abundă. La drive test s-a nimerit un propulsor diesel: 2.0 HDi, 138 CP. Extrem de silenţios, iar maşina parcă are lipici la asfalt atunci cînd întinzi pe autostradă. Poate un pic direcţia este prea sensibilă la schimbările de direcţie. În rest, o plăcere s-o conduci. O plăcere s-o priveşti! În România este aşteptată în septembrie, iar preţurile nu au fost comunicate. Se pare că va fi mai ieftină decît în Franţa!

Adversarele lui Citroen C5

VW Passat
BMW serie 3
Audi A4
Mercedes clasa C
Ford Mondeo
Renault Laguna
Peugeot 407

7 motorizări oferă noul C5: trei pe benzină (1.8i, 127 CP, 2.0i,143 CP şi 3.0i V6, 215 CP) şi patru diesel (1.6 HDi, 110 CP, 2.0 HDi, 138 CP, 2.2 HDi, 170 CP şi 2.7 HDi, 204 CP)

21.500 de euro (taxe incluse) este preţul de plecare în Franţa pentru noul Citroen C5

Date tehnice
Citroen C5 Sedan 2.0 HDi, 138 CP
Cilindree (cmc) 1.997
Putere maximă (CP/rpm) 138/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/2.000
Viteză maximă (km/h) 204
0-100 km/h (s) 10,6
Consum mediu (l/100 km) 6
Emisii CO2 (g/km) 157

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Discurs în română și în rusă în vestiar, cu țipete, după punctul istoric reușit în Conference League: „Aveți viitor!”
Conference League
Discurs în română și în rusă în vestiar, cu țipete, după punctul istoric reușit în Conference League: „Aveți viitor!”
Noul clasament FIFA: România, pe cea mai bună poziție din ultimii ani + Kosovo, salt istoric
Nationala
Noul clasament FIFA: România, pe cea mai bună poziție din ultimii ani + Kosovo, salt istoric
CTP a dat verdictul în scandalul de dopaj cu Iga Swiatek
Tenis
CTP a dat verdictul în scandalul de dopaj cu Iga Swiatek

Din halucinațiile lui Călin Georgescu: „Știu cel mai bănos sport din lume! România să profite și să bage banii, îngrijește 12 meserii”

Gică Hagi, întrebare frontală despre Călin Georgescu după imaginile apărute pe internet: „V-a cerut voie?” » „Regele” a reacționat imediat


Comentarii (6)
 •  20 August 2008, 18:25

Ba kirllo!!1 tu nu ai mer cu c5 nou si nici cu alata masina cu exceptia Daciei!!!2 C5 e in parteneriat cu Bmw si Bmw ii face motoru de 2.7 !!Sa inteleg ca Bmw e tot ??Si Maserati tot de rahat e pt ca a fost al Citroenului pri anii 80!!!Cata nestiinta in lumea asta si cati cocalari care isi cumpara niste obosite second hand ca sunt de firma cica:)))!!Vai de tine si altii ca tine!!Pt oamenii care stiu cine e Citroen cu adevarat am testat noul c5 in iunie si e peste rivali sai la tot!

 •  08 Aprilie 2008, 13:31

Bah baieti trebuie sa stiti si voi un lucru daca tot va dati mari cunoscatori de automobile. Desi nu sunt fan Citroen pot sa spun ca este o marca superioara multor marci mult mai populare la noi. Iar rezultatele din WRC confirma faptul ca tehnologia folosita de Citroen este una de top. Si in caza ca nu stiati thenologiile experimentate in competitiile sportive sunt folosite apoi si in productia masinilor de serie. Asa ca mai documentati-va si voi inainte sa vb.

 •  08 Aprilie 2008, 10:11

and again...tot citroen ramane

Vezi toate comentariile (6)
Comentează
Close