Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 09 septembrie 2009 00:00
Ford a reluat producţia de maşini în România, la Craiova, după mai bine de şapte decenii. Primul Transit Connect a ieşit ieri de pe bandă
Un pic de ploaie, totul vopsit proaspăt, angajaţi din fabrică pe post de oameni de ordine. Erau aşteptaţi invitaţii, unul mai important decît altul: şef de stat, preşedinte de Senat, un fost premier, mare fan de maşini, şi omul numărul 1 al lui Ford din Europa. Rolul principal în piesa de la fabrica Ford de la Craiova era însă deţinut de altcineva: Ford Transit Connect. Prima maşină din acest model pe care oltenii au numit-o "Craiova No.1" a ieşit de pe banda de asamblare din Bănie. Nu e o premieră pentru România pentru că acum 73 de ani, Ford construia în cartierul Floreasca din Bucureşti o uzină. Să lăsăm istoria la locul ei.
Connect de România
Primul model Ford "made in Romania" este Transit Connect, un vehicul comercial uşor, practic şi apreciat atît pe pieţele din Europa, cît şi pe cea din Statele Unite. Deocamdată, fabrica de la Craiova doar asamblează maşinile, piesele fiind aduse în mare parte din Turcia. Pe viitor însă, Transit-ul Connect va fi produs integral în Bănie. Iar planurile constructorului americano-european nu se opresc aici. "În curînd, Ford va construi la Craiova un al doilea model, de clasă mică, care nu este nici Fiesta, nici Ka", a declarat John Fleming, preşedintele Ford Europe. Iar în paralel cu producţia de maşini va intra în producţie şi un nou motor de mică capacitate, denumit EcoBoost.
Prima maşină ieşită de pe linia de asamblare va fi donată Spitalului Municipal din Craiova. Iar primul lot de vehicule va merge către dealerii din România. Pe termen mediu, Ford îşi propune să exporte cea mai mare parte a producţiei.
15.458 de euro este acum preţul de bază al unui Transit Connect Van
Ford a reluat producţia de maşini în România, la Craiova, după mai bine de şapte decenii. Primul Transit Connect a ieşit ieri de pe bandă
Un pic de ploaie, totul vopsit proaspăt, angajaţi din fabrică pe post de oameni de ordine. Erau aşteptaţi invitaţii, unul mai important decît altul: şef de stat, preşedinte de Senat, un fost premier, mare fan de maşini, şi omul numărul 1 al lui Ford din Europa. Rolul principal în piesa de la fabrica Ford de la Craiova era însă deţinut de altcineva: Ford Transit Connect. Prima maşină din acest model pe care oltenii au numit-o "Craiova No.1" a ieşit de pe banda de asamblare din Bănie. Nu e o premieră pentru România pentru că acum 73 de ani, Ford construia în cartierul Floreasca din Bucureşti o uzină. Să lăsăm istoria la locul ei.
Connect de România
Primul model Ford "made in Romania" este Transit Connect, un vehicul comercial uşor, practic şi apreciat atît pe pieţele din Europa, cît şi pe cea din Statele Unite. Deocamdată, fabrica de la Craiova doar asamblează maşinile, piesele fiind aduse în mare parte din Turcia. Pe viitor însă, Transit-ul Connect va fi produs integral în Bănie. Iar planurile constructorului americano-european nu se opresc aici. "În curînd, Ford va construi la Craiova un al doilea model, de clasă mică, care nu este nici Fiesta, nici Ka", a declarat John Fleming, preşedintele Ford Europe. Iar în paralel cu producţia de maşini va intra în producţie şi un nou motor de mică capacitate, denumit EcoBoost.
Prima maşină ieşită de pe linia de asamblare va fi donată Spitalului Municipal din Craiova. Iar primul lot de vehicule va merge către dealerii din România. Pe termen mediu, Ford îşi propune să exporte cea mai mare parte a producţiei.
15.458 de euro este acum preţul de bază al unui Transit Connect Van
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”