Articol de Valentin Damian - Publicat vineri, 21 noiembrie 2014 00:00 / Actualizat vineri, 21 noiembrie 2014 01:45
Senna a murit la Imola, iar Schumacher e acum legumă după un accident stupid de schi. Lauda, după ce a ars de viu, şi-a revenit, iar Massa a fost salvat de casca de protecţie. Bianchi este ultimul nume din F1 care a suferit un accident teribil în timpul cursei, familia anunţînd prima veste bună, francezul a ieşit din comă.
“To finish first, you must first finish” (“Pentru a termina primul, trebuie mai întîi să închei cursa”), spunea argentinianul Juan Manuel Fangio, de 5 ori campion mondial în Formula 1 în anii '50.
Ayrton Senna n-a mai apucat să termine cursa de la Imola pe 1 mai 1994. Celebrul pilot brazilian a intrat într-un viraj cu o viteză de 300 km/h. Traiectoria monopostului s-a schimbat brusc, izbind parapetul de beton. Nu a murit pe loc, Senna a ajuns în comă la spital cu multiple leziuni şi lovituri la cap. A intrat în operaţie, însă, în cele din urmă, a fost declarat decesul. A murit aşa cum şi-a dorit. Cu patru luni înainte, brazilianul declara că dacă va suferi un accident care i-ar putea fi fatal, îşi doreşte să se întîmple foarte rapid. Senna nu voia să rămînă imobilizat şi nici să sufere din cauza rănilor.
Încăpăţînarea lui Lauda
A suferit din cauza rănilor şi un alt mare campion, austriacul Niki Lauda. Se întîmpla în 1976, la Nurburgring, în Germania. Pilotul lui Ferrari s-a lovit de un parapet în al doilea tur, iar monopostul s-a transformat într-o minge de foc. Lauda a supravieţuit, deşi suferise arsuri grave în zona feţei, fiindu-i afectate căile respiratorii şi avînd probleme grave la plămîni. Campionul a revenit în Formula 1 după 42 de zile, sfidînd sfaturile tuturor. După groaznicul accident, a mai cucerit încă două titluri mondiale.
Norocul lui Massa
Felipe Massa a avut un noroc teribil, în schimb. În 2009, la Hungaroring, în timpul calificărilor, o bucată metalică din suspensia maşinii lui Barrichello a sărit în casca de protecţie a lui Felipe Massa. Brazilianul şi-a pierdut cunoştinţa, iar monopostul a intrat direct în zidul de protecţie. Comoţie cerebrală şi o leziune osoasă supraorbitală. A fost operat la cap pentru a i se îndepărta rămăşiţele osoase care au ajuns la creier. Fără casca de protecţie, Massa avea şanse minime de supravieţuire.
Accidentul stupid al lui Schumacher
Michael Schumacher a luat startul în aproape 300 de curse în Marele Circ, însă a păţit-o rău de tot la schi, anul trecut, în decembrie. A stat 6 luni în comă, iar după 9 luni a ajuns acasă. Acum se află într-o fază de neuroreabilitare care poate dura pînă la trei ani, medicul Jean-Francois Payen, unul dintre doctorii care l-au tratat pe Schumi la spitalul din Grenoble, declarînd că au fost înregistrate anumite progrese. Nu vorbeşte însă, ziariştii francezi afirmînd că germanul comunică cu soţia printr-un sistem bazat pe clipitul ochilor.
Ultimul accident major este cel al lui Jules Bianchi, petrecut în această toamnă, la Suzuka. Viteza la care s-a produs impactul monopostului cu o macara, care se afla lîngă pistă pentru a ridica un monopost avariat, a fost de 100 km/h, cu o acceleraţie de 50G, echivalentă cu presiunea pe care o simte corpul unui astronaut atunci cînd racheta decolează. Este în continuare în spital, familia anunţînd prima veste bună: francezul a ieşit din comă şi respiră singur.
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora