Articol de Valentin Damian - Publicat vineri, 11 ianuarie 2013 00:00 / Actualizat joi, 10 ianuarie 2013 22:07
Peugeot a lansat 208, un model care face parte dintr-un segment ce înseamnă o treime din totalul vînzărilor de maşini.
Puţină istorie. Seria 200 e lungă. S-a început cu 201, iar acum s-a ajuns la 208. Matematic, vorbim de a 8-a generaţie, dar discuţiile pentru acest segment încep din 1983, de la Peugeot 205. Acum, Peugeot 208 este ultimul. În clasa mică din care face parte, lupta e la baionetă. Ford, Citroen, Opel, Renault, Skoda, Volkswagen, Chevrolet au fiecare cîte un reprezentant puternic. Miza e mare, 30% din ce se vinde în întreaga lume revine acestui segment.
Peugeot 208 s-a mişcat deja. Designul este schimbat. Unul poate chiar îndrăzneţ, dacă ne uităm la stopuri, desenate ciudat, deci ca nimeni altcineva. Francezii lui Peugeot au declarat că noul model explică cel mai bine noua imagine de marcă. Partea frontală aduce cu Peugeot 508. Una peste alta, un design aparte, iar părerile sînt împărţite.
La interior, Peugeot 208 are un volan mic. Aici, francezii au venit cu o şmecherie. Au făcut un volan mic, sport şi l-au poziţionat sub ceasurile de la bord tocmai pentru ca acestea să fie vizibile tot timpul.
Pentru drive-test, 208 a venit cu o motorizare diesel, una extrem de atrăgătoare pentru români: 1.6 e-HDI 115 CP. Merge! E destul de fîşneaţă, e adevărat maşina e şi uşurică: cifrele oficiale spun că aceasta e cu 173 kilograme mai uşoară decît predecesoarea. Cuplul maxim de 285 Nm se simte încă de la 1.750 rpm. Cutia este manuală în şase rapoarte. E bine izolată fonic, dar la turaţii mari se aude un pic de gălăgie!
Direcţia este uşoară şi e bine cînd te afli în aglomeraţiile urbane, însă cînd vorbim de drum lung cu viteze mari, aceasta devine fermă, ceea ce este şi indicat.
Cel mai important lucru pentru client rămîne însă consumul. Aici, micuţul Peugeot n-avea cum să stea rău. Francezii de PSA, alianţa dintre Peugeot şi Citroen, au stat dintotdeauna bine cu motoarele lor extrem de fiabile. Oficial, cu funcţia Start /Stop, 3,8 l/100 km, consumul mediu, cea mai mică valoare din segment. Dacă în cartea tehnică se vorbeşte de 3,4 l/100 km consumul extraurban, în realitate a rezultat o valoare 5 l/100 km. Oricum, nu e rău deloc!
Plusuri
Interior elegant
O maşină cu un design îndrăzneţ, confortabilă şi cu o ţinută de drum sigură. La interior găsim un volan sport (foto), mai mic decît unul normal şi care este amplasat mai jos faţă de ceasurile de la bord, astfel că acestea sînt vizibile permanent. Peugeot 208 are motoare fiabile care consumă puţin. Maşina a obţinut 5 stele la EuroNCAP, ESP-ul, prezent în dotarea standard, fiind de ultimă generaţie. Volumul portbagajului, 311 litri, este printre cel mai generoase din clasa sa
Minusuri
Volan în poală
Modelul testat are un preţ ameţitor, 18.290 de euro (TVA inclus). E adevărat, vorbim de varianta de top de la Peugeot 208. Pentru că volanul este poziţionat mai jos decît ceasurile de bord, unghiul de citire este, normal, pe deasupra volanului. Depinde însă de înălţimea şoferului şi poziţia de la volan, altfel ai impresia că volanul îţi stă pe picioare
11.185 euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Peugeot 208 1.0 VTi 68 CP, benzină
GSP verdict
Peugeot 208 este o maşină cu un design interesant. Face parte din clasa mică sau subcompactă, ceea ce înseamnă o concurenţă foarte puternică
Design: ok
Motor: ok
Consum: ok
Dotări: ok
Preţ: ko
Date tehnice
Peugeot 208 e-HDI
Preţ 18.290 euro (TVA inclus)
0-100 km/h 9,7 s
Viteză maximă 190 km/h
Consum mixt 3,8l/100 km
Capacitate 1.560 cmc
Putere maximă 115 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim 285 Nm/1.750 rpm
Adversari
Opel Corsa
Citroen C3
Renault Clio
VW Polo
Chevrolet Aveo