SPORTURI  »  AUTO  »  ANALIZĂ

Îmbătrînesc maşinile » România are peste 2,5 milioane de autovehicule mai vechi de 10 ani

Foto: libertatea.ro
Foto: libertatea.ro

Articol de - Publicat marti, 25 iunie 2013 00:00 / Actualizat luni, 24 iunie 2013 20:08

Dacă în 2008 se vorbea de 10 ani ca fiind vîrsta medie a parcului auto, acum vechimea acestuia a ajuns la 12 ani.

Bugetul alocat pentru programul de înnoire a parcului auto este de 6 ori mai mic în comparaţie cu cel din 2010. Acum trei ani, cifrele spuneau următoarele: 172 de milioane de euro şi 190.000 de vouchere. În 2011 vorbeam de 108 milioane de euro şi 120.000 de tichete, iar anul trecut programul Rabla a însemnat 38 de milioane de euro şi 45.000 de vouchere.

În 2013, deşi s-a majorat valoarea unui voucher de la 3.800 de lei la 6.500 de lei, statul a alocat pentru această acţiune 30 de milioane de euro şi 20.000 de tichete. Şi acestea au o destinaţie precisă: 17.000 dintre ele sînt destinate persoanelor fizice, iar restul, instituţiilor şi firmelor care deţin autovehicule mai vechi de 5 ani.

37% dintre maşini au vechime mai mare de 15 ani
Dacă în 2008 se vorbea de 10 ani ca fiind vîrsta medie a parcului auto, acum vechimea acestuia a ajuns la 12 ani. În România, parcul auto are peste 2,5 milioane de autovehicule mai vechi de 10 ani.

Cel mai trist este că 37% dintre autovehiculele înregistrate în România sînt mai vechi de 15 ani!

Scădere cu 47% în mai faţă aceeaşi lună a anului trecut
Piaţa de autoturisme noi a însemnat 66.000 de unităţi vîndute în 2012. Îngrijorător este faptul că luna mai a acestui an a reprezentat o scădere cu 47% faţă de aceeaşi lună din 2012 (4.107 unităţi, comparativ cu 7.745 unităţi).

Second-hand la putere
Importurile second-hand au crescut cu 50% în primul trimestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vorbim de 53.000 de unităţi faţă de cele 35.300 de maşini aduse în ţară în 2012. Şi multe dintre acestea sînt maşini mai vechi de 15 ani, rable non-Euro sau Euro 1 care pot fi importate contra unei taxe modice de cîteva sute de euro "datorită" noii taxe de mediu.

460.000 de maşini vechi au fost casate din 2005 şi pînă în prezent

Vînzările de maşini noi în ultimii 8 ani
2005: 215.532 unităţi
2006: 256.364 unităţi
2007: 312.589 unităţi
2008: 285.506 unităţi
2009: 116.020 unităţi
2010: 95.541 unităţi
2011: 81.709 unităţi
2012: 66.436 unităţi

576389-evolutie-rabla.jpg

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău
Superliga
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (6)
thumbzilla..
thumbzilla..  •  05 Iulie 2013, 18:33

Intotdeauna in romania au predominat masinile mai vechi.

moro1974
moro1974  •  27 Iunie 2013, 15:59

Plus ca din perspectiva mea ar trebui sa te duci cu rabla direct la dealer, pentru ca vorbim de o forma de buy-back, oarecum. Verificarea corectitudinii oamenilor se face dupa radiere si inmatriculare. Cei care nu au bani de masina noua dar si cea veche zace, sa li se ofere o suma modica, 1000 de lei sa spunem, precum si sprijin in mutarea ei la cimitir. Totul binenteles la cererea proprietarului. Astfel cei care doresc o masina au o sansa sa valorifice masina veche iar care nu mai au resurse macar se aleg cu ceva de pe urma ei.

moro1974
moro1974  •  27 Iunie 2013, 15:50

Cum se face ca programul rabla este aproape in fiecare an un esec ? Va spun eu: daca are reguli prea relaxate sar pe el bisnitarii si blocheaza bunul mers, daca are reguli prea stricte se intampla ce a fost anul acesta. Statul daca vrea sa scoata bani pentru rable si sa faca bani din vanzarea de masini trebuie sa faca un lucru cu cap: vrei masina noua ? Ai masina veche ? OK. Valoarea tichetului de anul acesta este N lei, te duci la dealer, iei proforma, te duci la REMAT lasi rabla, cumperi masina si o inscrii in circulatie. Nu se intampla asta intr-o luna/doua ai treaba cu procuratura. Fara cozi la REMAT, fara presiuni din partea dealerului auto care te strange cu usa celor 45 de zile.

Vezi toate comentariile (6)
Comentează