Articol de Valentin Damian - Publicat sambata, 15 ianuarie 2011 00:00
Noul Ford C-Max este un monovolum cu valenţe sportive datorită motoarelor de ultimă generaţie EcoBoost, propulsoare puternice pe benzină, dar care consumă puţin
Ford C-Max există din 2003. Acum, monovolumul compact Multi Purpose Vehicle (MPV) a devenit Multy Activity Vehicle (MAV), cam tot un fel de MPV. Clienţii pot opta pentru C- Max cu 5 locuri, dar şi o variantă cu 7 locuri Grand C- Max cu uşă culisantă.
Acum, C-Max-ul a ajuns la cea de-a doua generaţie. Normal, trebuie adus ceva nou şi la motorizări. Astfel, familia EcoBoost a intrat sub capota lui C-Max. Ce înseamnă EcoBoost? Motoare puternice pe benzină, dar care consumă puţin şi cu emisii reduse de dioxid de carbon. 1.6 litri, 150 cai-putere, cutie manuală în 6 trepte. Tehnologie de ultimă generaţie, injecţie directă de mare presiune şi turbina fac dintr-un monovolum care, în mod normal, nu poate fi o sprinţară, o maşină extrem de activă. Cuplul motor maxim este de 240 Nm şi intervine pe un segment între 1.600 şi 4.000 rotaţii pe minut. Cum vorbim de un EcoBoost, propulsorul poate scoate 270 Nm. Cutia de viteze are şi ea un rol important.
Consumul este un alt atu al noului C-Max. Într-un trafic cuminte, consumul urban nu sare de 8 l/100 km. Maşina este stabilă, deşi vorbim de un monovolum, iar în viraje nu ai emoţii. Vizibilitatea este foarte bună la C-Max. Parbrizul este mare, iar oglinzile exterioare au şi ele dimensiuni generoase. Sistemul de avertizare pentru unghiurile "moarte" asigură şoferul că nu are prin preajmă eventuale pericole.
Noul Ford C-Max s-a lansat în România la sfîrşitul lui 2010.
17.750 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Ford C- Max 1.6, 150 CP, benzină
Adversari
Renault Scenic 17.000 de euro
Citroen C4 Picasso 26.750 de euro
VW Touran 25.649
Plusuri. Parchează aproape singură
C-Max în varianta de motorizare cu EcoBoost este o reuşită. Multă putere şi, în acelaşi timp, consum şi emisii CO2 reduse. Pentru că vorbim de un C-Max, spaţiul este suficient, suplimentar faţă de alte maşini din clasa sa. Noile tehnologii privind asistenţa pentru şofer au fost implementate: sistem de informare despre unghiul mort, limitator de viteză, asistenţă la pornirea în rampă. Cel mai important este însă Asistenţa Activă la Parcare (foto), un fel de parcare semiautomată. Este o premieră în acest segment, iar sistemul manevrează singur direcţia. Şoferul este anunţat cum trebuie să meargă: fie cu faţa, fie cu spatele. Se realizează din mai multe mişcări, dar care se dovedesc extrem de precise.
Minusuri. Prea multe butoane
Volanul este multifuncţional. Cine nu-şi doreste asta? Numai că la Ford C-Max sînt poate prea multe. Îţi ia ceva timp să te obişnuieşti cu toate! Garda la sol e un pic cam joasă. Pe drumurile şi bordurile româneşti, s-ar putea să-i laşi urme pe dedesubt sau la praguri. Şi suspensiile sînt poate un pic rigide pentru drumurile noastre!
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”