Articol de Valentin Damian - Publicat sambata, 06 octombrie 2012 00:00 / Actualizat vineri, 05 octombrie 2012 20:32
Noua generaţie a SUV-ului de la Hyundai a ajuns la cea de-a treia generaţie. Modelul, cu un design schimbat, oferă mai mult confort şi un motor diesel complet nou.
Noul Hyundai Santa Fe. SUV-ul coreean a ajuns la cea de-a treia generaţie, primul model intrînd pe piaţă acum 12 ani. Asiaticii au gînduri mari cu Santa Fe, propunîndu-şi ca anul viitor SUV-ul din segmentul D să acapareze 5,5% din acest segment pe continentul european. Pentru a fi pe gustul acestei pieţe, noul Santa Fe a umblat la direcţii, suspensii şi frîne.
Maşina are o stabilitate mai bună la viteze mari, iar la capitolul motorizări, SUV-ul de la Hyundai oferă 3 motorizări, una pe benzină şi două diesel, cu puteri între 150 şi 197 CP. Vîrful de gamă este 2.2 litri "R" cu turbină variabilă. Propulsorul din aluminiu generează 197 CP, oferind un cuplu de 421 Nm. Motorizarea mai mică pe motorină este 2.0 litri şi 150 CP, iar benzinarul este un 2.4 litri cu 192 CP. Cutiile de viteze sînt două, manuală şi automată, ambele cu 6 rapoarte.
Transmisia integrală dispune de un sistem inteligent care atunci cînd senzorii detectează faptul că s-a pierdut aderenţa pe puntea faţă, distribuie puterea automat între puntea faţă şi spate. Sistemele oferite de Santa Fe sînt: ABS (anti-blocare la frînare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilităţii vehiculului), DBC (controlul frînării la vale şi staţionarea în pantă) şi HAC (asistenţa la plecarea din pantă).
Capotă activă pentru pietoni
SUV-ul oferă 7 airbaguri în dotarea standard, iar capota este una activă. La impactul cu un pieton, aceasta se ridică pentru a diminua forţa de coliziune.
Santa Fe este mai lung, mai jos şi mai lat decît predecesorul, dar are acelaşi ampatament, 2.700 mm. Designul este altul. Farurile sînt mari, în formă de lacrimă şi încadrează o grilă hexagonală de culoare crom închis. Caracterul sportiv este dat de aripile umflate deasupra roţilor. Ambele pasaje ale roţilor sînt generoase, iar pentru mai multă sportivitate, evacuarea este dublă. Luminile integrate în oglinzile laterale luminează solul de lîngă maşină
La interior, pentru sistemul de asistenţă la parcare, camera oferă imagini şoferului pe un ecran de 7 inch, iar o priză instalată în portbagaj de 220 V este salvarea bateriei pentru laptop. Al doilea rînd de scaune se rabatează dintr-o singură apăsare. Spaţiul pentru picioare în primul şi în al doilea rînd a fost îmbunătăţit cu 38 şi, respectiv 45 mm.
În România, la sfîrşitul lui octombrie
Noul Santa Fe este aşteptat în România pînă la sfîrşitul lunii, iar preţurile urmează să fie anunţate.
Date tehnice - Santa Fe 2.2, 197 CP
Capacitate: 2.199 cmc
Putere maximă: 197 CP/3.800 rpm
Cuplu maxim: 421 Nm/1.800-2.500 rpm
Transmisie: manuală
Tracţiune: integrală
Viteză maximă: 190 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Consum mixt: 6,7l/100 km
534 de litri este volumul portbagajului lui Santa Fe, cel mai mare din clasa sa, 1.680 de litri fiind capacitatea maximă (banchete rabatate)
Presa din Scoția, prima reacție despre jocul făcut de Ianis Hagi + Nota după Rangers - Dundee
Mutare-șoc în tenis: Novak Djokovic va fi antrenat de fostul lui mare rival!