Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 21 mai 2008 00:00
Mitsubishi Lancer Evolution nu mai este doar o maşină de raliu, dar a rămas extrem de rapidă şi sofisticată.
Pînă acum Evo bifase borna cu numărul 9. La rînd, aştepta cuminte, la numărătoare Evo X. Nimic adevărat pentru că totul s-a terminat la Evo IX. Ultimul model scos de japonezi se numeşte simplu: Mitsubishi Lancer Evolution.
Revoluţie la Evolution? Aşa se pare, pentru că noua maşină a trecut de la eticheta de maşină de raliu la una tot extrem de rapidă, dar şi de şosea. Asiaticii o doresc în continuare ca vîrful gamei Lancer. Cert este că Lancer Evolution are mai puţine lucruri în comun cu modelele precedente. A rămas însă o berlină tare arţăgoasă şi cei care se cred piloţi trebuie să fie foarte atenţi cum mînuiesc un Evo deoarece s-ar putea să aibă necazuri.
Maşina poate fi folosită în trei moduri: Normal, Sport şi Super Sport, adică oferă variante pentru toţi şoferii. Prima este pentru cei mai puţin năbădăioşi. Se poate conduce normal, oferind o putere medie. Urmează Sport. Aici vitezele se schimbă mai tîrziu, la turaţii mai mari. Cei mai curajoşi, fanii adrenalinei, optează cu siguranţă pentru ultimul mod. Bestie? Fiară? Puţin zis. Super Sport în România? Chiar dacă opreşti circulaţia, tot e pericol de vreun cîine! Aşa că, repede, la o pistă de circuit. Asta cînd va apărea şi pe la noi! Deocamdată mulţumiţi-vă cu cele două autostrăzi!
Date tehnice
Putere maximă 295 CP / 6500rpm
Cuplu maxim 366 Nm / 3500 rpm
Viteza maximă 242 km/h
0 - 100 km/h (5 M/T) 5,4 sec.
0 - 100 km/h (SST) 6,3 sec.
242 Km/h este viteza maximă pe care o atinge un Mitsubishi Lancer Evolution, 2.0 litri, 295 CP.
39.270 euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Mitsubishi Lancer Evolution, 2.0 litri, 295 CP.
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”