Articol de GSP - Publicat vineri, 19 februarie 2010 00:00
Numărul unu mondial în industria auto, Toyota, a anunţat că toate modelele sale viitoare vor fi dotate cu un dispozitiv adiţional de frînare, pe lîngă cel de picior şi cel de serviciu.
Noul sistem va monitoriza poziţiile pedalelor de frînă şi de acceleraţie. Iar dacă acestea vor fi apăsate simultan, sistemul va opri motorul! Scopul? Prevenirea situaţiilor de accelerare involuntară, cauzate de acţionarea din greşeală a pedalei de acceleraţie în timpul frînării, ce pot conduce la incidente nedorite în trafic şi, chiar, la accidente mortale.
Decizia constructorului japonez survine deficienţelor descoperite de specialişti la sistemele de frînare montate pe ultimele generaţii ale hibridelor Prius, Sai şi Lexus. Şi, bineînţeles, "recall"-ului masiv, de peste nouă milioane de modele din întreaga lume, inclusiv din România, pentru probleme la pedala de acceleraţie.
Dacia vinde bine în Europa
Dacă în România a vîndut în luna ianuarie doar 200 de unităţi, constructorul de la Mioveni s-a bucurat de un mai mare succes în Europa. În prima lună a lui 2010, Dacia a vîndut 17.254 de maşini, cu 69,78 % mai mult faţă de ianuarie 2009 (10.166 de unităţi). Statistica a fost furnizată de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) şi a vizat pieţele auto din 28 de state europene.
167 de morţi în 2010 pentru că n-au purtat centură de siguranţă
Poliţia Română a dat publicităţii statistica privind numărul de decese provocate numai din cauza faptului că nu s-au folosit centurile de siguranţă. 167 de persoane au murit, iar alte 522 au fost grav rănite în perioada 1 ianuarie-15 februarie din această cauză. Ca în toate ţările Uniunii Europene, în România este obligatorie folosirea centurii de siguranţă atît în localităţi, cît şi în afara acestora pentru toţi pasagerii autovehiculului. În caz contrar, amenda este între 120 şi 180 de lei şi două puncte de penalizare.
Reguli noi pentru examenul auto
Comisia Juridică din Senat a aprobat o iniţiativă legislativă prin care propune ca persoana declarată "respinsă" la examenul de "traseu" să nu mai fie nevoită să fie examinată din nou teoretic. Astfel, candidatul pentru obţinerea permisului auto are o perioadă de graţie de maximum 12 luni de la data încheierii cursurilor de pregătire pentru a solicita din nou susţinerea probei practice, nu mai devreme de 30 de zile. Există şi o condiţie: efectuarea unui nou curs de pregătire, dar redus la jumătate ca ore de instruire.