Articol de Roxana Fleşeru - Publicat luni, 28 octombrie 2024 09:34 / Actualizat luni, 28 octombrie 2024 12:16
Carlos Sainz, pilotul Scuderiei Ferrari, a vorbit despre Marele Premiu al Mexicului, cursă pe care a câștigat-o și în care Max Versatappen a primit o penalizare de 20 de secunde, acesta terminând pe șase. Spaniolul a avut și el un duel cu olandezul pe parcursul celor 71 de tururi.
Carlos Sainz își ia la revedere de la Scuderia Ferrari cu o evoluție presărată de successe. Spanioul (30 de ani) a câștigat a al patrulea Mare Premiu din carieră în Mexic.
„O victorie incredibilă și un sentiment unic, sunt foarte fericit. Această victorie trebuia să vină aici, în Mexic, un loc în care mă simt foarte iubit de toți fanii. Și mai ales cu toată familia mea, cu toți prietenii mei de aici care au venit să mă vadă. Totul s-a aliniat pentru a face acest weekend perfect aici. Și nimic, chiar mi-a plăcut întreaga cursă”, a spus Carlos Sainz, citat de Marca.
Ibericul a plecat din pole-position, dar a pierdut prima poziție în favoarea lui Max Verstappen pe care a trebuit să-l atace după ce Safety Car-ul a ieșit de pe pistă.
„Am fost supărat, pentru că nu mi-a plăcut să-mi pierd poziția. Și mi-am spus «ei bine, e timpul să risc». Mai ales în primul tur cu DRS, când încă mai ai pneuri. Am fost un pic agitat la start și mi-am spus: mă duc pentru asta”, a explicat el despre cât de agresiv a fost.
De asemenea, el este foarte clar: „Ori conduci agresiv în acest fel, ori nu-l vei depăși niciodată pe Max. A trebuit să fiu agresiv și am fost”, a adăugat Sainz.
2 cursea câștigat în acest sezon Carlos Sainz, în Austrlaia și în Mexic
Sainz este la ultimul sezon cu cei de la Ferrari, el urmând ca din 2025 să meargă la Williams, după ce echipa italiană a semnat cu Lewis Hamilton. Spaniolul și-a dorit enorm încă o victorie în monopostul celor de la Ferrari, mai ales că și-a exprimat regretul că va pleca, el spunând la o conferință de presă că a ajutat la dezvoltarea mașinii și că se simte ciudat că nu va mai fi la volanul Ferrari din 2025.
„Nu lași lucrurile în voia sorții, trebuie să ai grijă de ele. Dar când am văzut că toată familia mea vine la această cursă, că mașina ar putea merge bine și că fanii mă iubesc atât de mult de când a început weekendul, mi-am spus «voi da totul pentru că ar putea fi foarte frumos ca ultima sau poate penultima sau antepenultima mea victorie cu Ferrari să vină pe un circuit atât de special, cu toată familia mea aici»”, a declarat el.
În plus, este prima victorie în fața unei persoane foarte speciale pentru el: „Este prima dată când mama mea a venit să mă vadă și ea la o victorie, așa că am fost deosebit de emoționat”.
Întepățura pentru Charles Leclerc
Sainz a vorbit și despre cele două momente mai tensionate din cursă, atunci când a avut o mică înțepătură pentru Charles Leclerc, transmițând echipei că acesta trage cam tare.
„Îmi doream să ajung cu pneurile în turul 30, așa cum plănuisem. Eram pe locurile unu și doi, trebuia să ne calmăm pentru că la finalul perioadei Max sau Lando puteau fi mai puternici.
Am făcut tot ce am putut pentru a atinge obiectivul pe care ni l-am propus și am văzut că Charles nu o făcea. în cele din urmă s-a confirmat că am avut dreptate. În acel moment, evident, în căldura momentului, spun ceea ce gândesc și nu tac pentru că am avut acel sentiment, îmi cunosc ritmul, cât de mult alunecă pneul și am avut sentimentul că el aluneca și mai mult în urma mea”, a spus el.
Al doilea moment a fost cel dintre Max Verstappen și Lando Norris, olandezul primind 20 de secunde de penalizare pentru manevre agresive.
„Pe Max ori îl depășești decisiv și agresiv, ori nu cred că îl depășești vreodată, pentru că el își folosește toate trucurile pentru a te împiedica să îl depășești. Pe de o parte, este un merit pentru el, nu-i așa? Pentru că îl face un pilot dificil de depășit. Dar, pe de altă parte, se expune, de asemenea, să primească acest tip de penalizări. Sincer, da, după start am fost calm pentru că am văzut că aș putea avea ritmul necesar pentru a-l depăși pe Max la un moment dat în cursă”, a concluzionat Carlos.
În clasamentul piloților, Max Verstappen rămâne pe primul loc cu 362 de puncte, urmat de Lando Norris cu 315 și de Charles Leclerc cu 291 p. Ierarhia constructorilor este condusă de McLaren cu 566 de puncte, urmată de Ferrari cu 537 de puncte și de Red Bull cu 512 p.
4 curseau mai rămas până la finalul sezonului